Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

پس از کشف کارت‌های سوخت مهاجر،مراجع قضایی تا تصمیم گیری برای تعیین غرامت، دستور مسدودی کارت های موصوف را صادرکردنداگرچه ممکن است در مواردی مالک اصلی خودرو تقصیر نداشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، چندی پیش درگزارشی با عنوان «حواشی رفع ﻣﺴﺪودی ﻛﺎرت های سوخت مهاجر» به بررسی مشکلات مردم در روند بازگشت کارت سوخت شخصی به چرخه سوختگیری پرداخته بود که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در واکنش به این گزارش ، توضیحاتی را ارسال کرده و درباره بخش هایی از این چالش ها توضیحاتی ارائه داده است؛ هر چند که طبق گزارش های مردمی، بخش قابل توجهی از این چالش ها هنوز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل توضیحات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به این شرح است:

در ﭘﻲ درج ﮔﺰارﺷﻲ در ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﻣﻬﺮ در روز  سه شنبه ۱۲ شهریور ماه ۹۸ با عنوان «حواشی رفع ﻣﺴﺪودی ﻛﺎرت های سوخت مهاجر» و انعکاس مشکلات برخی از دارندگان خودرو در ارتباط با کارت های هوشمند سوخت مهاجر مسدود شده در این گزارش، ﺗﻮﺿﻴﺤﺎﺗﻲ را ﺑﻪ اﻃﻼع ﺧﻮاﻧﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺘﺮم ﻣﻲ رﺳﺎﻧﺪ:

۱-متاسفانه با کم اهمیت شدن استفاده از کارت ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ  سوخت از سال های گذشته، بسیاری از هموطنان با توجه به در دسترس بودن کارت سوخت موجود نزد جایگاه دارها و حذف سهمیه بندی بنزین، اهتمامی برای استفاده و نگهداری از ﻛﺎرت ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺷﺨﺼﻲ ﺧﻮد نداشتند و در اﻳﻦ ﺷﺮاﻳﻂ زﻣﻴﻨﻪ ای ﺑﺮای افراد ﺳﻮدﺟﻮ فراهم آمد که به شیوه های مختلف این کارت ها را جمع آوری و سوءاستفاده کنند که این شرایط در نهایت و پس از انجام هماهنگی با مبادی قانونی ذیربط منجر به صدور احکامی از طرف مراجع قضایی برای مسدودسازی این دسته از کارت ها شد.

۲-در اجرای این طرح، پس از کشف کارهای سوخت مهاجر، مراجع قضایی، تا زمان اتخاذ تصمیم در خصوص تعیین غرامت، دستور مسدودی کارت های موصوف را صادر و اعلام نمودند اگرچه ممکن است  در مواردی مالک اصلی خودرو تقصیر نداشته لیکن به هر شکل، همانند کارت های بانکی، مسئولیت امر، لاجرم به عهده صاحب کارت موصوف است.

۳-با اجرایی شدن طرح «الزام استفاده از کارت های هوشمند خودروهای شخصی» شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به منظور تسهیل طرح، از طریق رایزنی با مقامات محترم قضایی برای بسیاری از هموطنان که رفع مسدودی کارت سوخت آنها صادر شده شرایطی را فراهم آورده است تا ضمن مراجعه به مراکز پلیس ۱۰+ درخواست دریافت کارت المثنی خود را به ثبت برسانند.

۴-از همه هموطنان عزیز درخواست می شود با توجه به الزامی شدن استفاده از کارت های هوشمند سوخت شخصی و لزوم پیشگیری از سوءاستفاده های احتمالی و مشکلات قضایی در حفظ و نگهداری کارت های هوشمند سوخت شخصی خود اهتمام بیشتری داشته باشند و به هیچ وجه کارت سوخت شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرآورده های نفتی کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم

سرهنگ عزت الله عبدلی نسب گفت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی بم در پی دریافت خبری مبنی بر فروش غیرمجاز سوخت از سوی یک متهم، با انجام اقدامات اطلاعاتی این فرد را شناسایی و وی را در نزدیکی یک پمپ بنزین دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بم افزود: ماموران هنگام بازرسی از خودروی این متهم ۳۲ کارت سوخت نیز کشف و متوجه شدند یک پمپ نیز در جعبه این خودرو برای انتقال سوخت قاچاق به درون مشک تعبیه شده است.

سرهنگ عبدلی نسب با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: پلیس با قاچاقچیان سوخت و عاملان تاراج ذخایر ملی کشور با جدیت برخورد می کند. 
میرزادی

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید