Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهراب عالمی، دبیر سازمان مردم‌نهاد بانی مهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: موسسه مردم‌نهاد بانی مهر توانست همانند سال گذشته همزمان با آغاز ماه مهر و سال تحصیلی، دانش‌آموزان بسیاری را در مناطق کم‌برخوردار و محروم ارومیه شاد کند.

وی با اشاره به توزیع ۲۰۰ بسته تحصیلی در مناطق کم‌برخوردار ارومیه ادامه داد: بسته تحصیلی کیف و لوازم‌التحریر شامل مداد، خودکار، دفتر، جامدادی، پاک‌کن، تراش، خط‌کش و مدادرنگی بود که ارزش هر بسته حدودا ۱۰۰ هزار تومان برآورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالمی افزود: طرح مهرماه مهربانی به‌همت موسسه مردم‌نهاد بانی مهر و با حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان و معاونت فرهنگی و امور جوانان انجام شد و در این طرح مناطق صومای‌برادوست، انزل و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این مجموعه قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان حامیان اصلی این طرح بودند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان از این طرح حمایت نکردند و این طرح با هدف حمایت از تحصیل دانش‌آموزان مستعد و نیازمند که بیم آن می‌رود که به‌واسطه فقر مالی از تحصیل باز بمانند، اجرا شد.

دبیر سازمان مردم‌نهاد بانی مهر تصریح کرد: این طرح در راستای خدمت بی‌منت به دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا شد، چراکه یکی از عوامل افت تحصیلی دانش‌آموزان به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار کشور، وضعیت اقتصادی بوده و قطعا خانواده‌ای که از توانایی مادی برخوردار نیست، قادر نخواهد بود تا بسیاری از امکانات و نیازهای آموزشی و تحصیلی فرزندان خود را تامین کند.

وی یادآور شد: ضعف مالی خانواده‌ها از لحاظ جسمی و روانی بر کودکان تاثیر منفی خواهد داشت و به تدریج انگیزه تحصیلی آنان پایین خواهد آمد و شروع آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت و درواقع این طرح در جهت پیشگیری از این آسیب‌ها نیز قدم برداشته است.

عالمی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰ پک تحصیلی در میان دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار توزیع شده بود، گفت: طی سال تحصیلی جاری بانی مهر توانست ۲۰۰ کیف را تهیه کرده و با همکاری موسسه رفاه کودک و نوجوان نیز لوازم‌التحریر موردنیاز دانش‌آموزان را آماده کند.

لازم به ذکر است، پک‌های تحصیلی آماده شده در میان دانش آموزان روستاهای منطقه صومای برادوست شامل پیرانجوق، کانسبی و عبدی بیگ و منطقه انزلی و خانواده‌های تحت پوشش توزیع خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن بانی مهر دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است

حسنعلی پیری مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده گفت: شهرستان خدابنده با بیش از پنج هزار کیلومترمربع مساحت، حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۴۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های شمالغرب کشور است و بیش از ۶۹ هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف دارد.

پیری افزود: حدود ۶۰ درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع برق خدابنده حدود ۵۹ هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دارد که با سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق با ظرفیت ۲۰۷ مگاولت آمپر پست های برق منصوبه، به مردم این منطقه خدمت رسانی می‌کند.

این مسوول در ادامه با اشاره به تبدیل یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف این شهرستان از سیم مسی به کابل خودنگهدار، افزود: با اجرای این طرح و کاهش چشمگیر سرقت از شبکه‌های توزیع، میزان خاموشی ناشی از حوادث نیز بسیار کاهش می‌یابد.

وی افزایش ایمنی و پیشگیری از سرقت انرژی را از دیگر مزایای تبدیل سیم های برق مسی به کابل خود نگهدار بیان کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از فرسودگی شبکه و کاهش تلفات انتقال و توزیع انرژی اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار