Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناخدا یکم ستاد فاضل نیا گفت: با بیان اینکه در بعد فناوری، بالاترین و پیچیده ترین سطح، ساخت زیردریایی است گفت: در ساخت زیردریایی نیمه سنگین خودکفا شده‌ایم و اخیرا با الحاق زیردریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش، معادلات دشمن به هم ریخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، ناخدا یکم ستاد عباس فاضل نیا  گفت: نیروی دریایی یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در جنگ تحمیلی بود و موجب شد در همان ابتدای جنگ نیروی دریایی ارتش عراق از هم بپاشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش افزود: در دوران دفاع مقدس وظیفه حفاظت از نفتکش‌ها بر عهده نیروی دریایی ارتش بود و بالغ بر هزاران نفتکش توسط این نیرو تامین امنیت شد.

 

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش گفت: در ادامه جنگ تکاوران و نیروهای هوادریای نیروی دریایی نقش به سزایی در آزادسازی خرمشهر داشتند.

 

ناخدایکم فاضل نیا در ادامه به جایگاه نیروی دریایی و تقویت ساختار نظامی پس از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رکن اساسی در نیروی دریایی، فناوری است. به همین دلیل کشورهای موفق در حوزه نظامی از جمله ایران، آمریکا و کشورهای عضو ناتو در چرخه فناوری‌های نو موفق هستند و نیروی دریایی اهمیت فراوانی برای آن‌ها دارد.

 

وی ادامه داد: در بُعد فناوری بالاترین و پیچیده ترین سطح، ساخت زیردریایی است که ما در ساخت زیردریایی سبک کلاس غدیر روی خط تولید و کاملا خودکفا هستیم. از همین رو در خصوص ساخت زیردریایی نیمه سنگین خودکفا شده‌ایم و اخیراً با الحاق زیردریایی فاتح معادلات دشمن به هم ریخت.

 

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش گفت: در خصوص تعمیرات زیردریایی های سنگین هم اقدامات خوبی داشته‌ایم و پس از تعمیر و الحاق زیردریایی طارق، در حال تعمیر زیردریایی نوح هستیم.

 

ناخدایکم فاضل نیا درباره خودکفایی در حوزه ساخت ناوشکن گفت: در این زمینه کاملا به خودکفایی رسیده‌ایم. اولین ناوشکن، جماران بود که با دستور فرمانده معظم کل قوا ساخته و الحاق شد و پس از آن نیز ناوشکن دماوند، سهند و دنا ساخته شد که ساخت صفر تا صد آنها در کارخانجات نیروی دریایی ارتش انجام شده است.

 

وی یادآور شد: پس از ساخت ناوشکن سهند و الحاق آن به نیروی دریایی جنوب، این ناوشکن حدود سه ماه است که در ماموریت آب‌های دور در حال انجام فعالیت است. این مسئله را تاکید می‌کنم که در ساخت ناوشکن کاملا به خودکفایی رسیده‌ایم و با کمک صنعت ناوشکن ها به تسلیحات جدید و به روز از جمله موشک کروز، سامانه‌های دفاع نقطه‌ای و پدافندهای مختلف نیز تجهیز شده‌اند که دشمن هرگاه دست به اقدامی نابخردانه بزند، قطعا پشیمان خواهد شد.

 

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: قدرت بازدارندگی نیروی دریایی ارتش به حدی رسیده است که آمریکا به خود اجازه نمی‌دهد در مورد جنگ سخنی به میان بیاورد زیرا می داند اگر دست از پا خطا کند، با واکنش شدیدتری از جانب نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.

 

ناخدایکم فاضل نیا با تاکید بر این مطلب که نسبت به آینده تحلیل دقیق داریم و فناوری کشورهای مختلف را رصد می‌کنیم، یادآور شد: برنامه ریزی ما به سمتی متمرکز شده که در میدان رزم دشمن را منفعل کنیم و به همین جهت به سمت سلاح‌هایی خواهیم رفت که قدرت بازدارندگی را افزایش دهد و دشمن را منفعل کند. گام های خوبی برداشته شده است و خبرهای خوبی در سال ۹۸ و ۹۹ از پیشرفت‌های حوزه دفاعی در نیروی دریایی مردم شریف ایران اسلامی خواهند شنید.

 

وی یکی از رسالت‌های کارخانجات نیروی دریایی ارتش را تعمیر ناوگان دریایی برشمرد و گفت: از دوران دفاع مقدس این وظیفه بر عهده ماست. امروزه در امر آماده سازی و تعمیر ناوگروه‌ها در حال فعالیت هستیم.

 

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه در این کارخانجات از نیروهای متخصص در همه گرایش های مورد نیاز استفاده می‌شود، گفت: مجموعه کارخانجات نیروی دریایی ارتش با ۵۰ هکتار وسعت دارای کارگاه‌های تخصصی متعددی است که منابع نیروی انسانی متخصص در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس استان همدان اردبیل اربعین حسینی کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین ناوشکن ناوگان نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد

ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد.

به گزارش فارس، ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آبهای کشورمان است.

ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و ده‌ها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آبهای دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناوها و شناورهای سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

به گفته کارشناسان و تحلیل‌گران نظامی، با این حضور شکوه آفرین می‌توان باور داشت که حالا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که پرچمدار حضور ایران در آبهای دور در صیانت از منافع دریایی کشورمان بشمار می‌رود، پشتیبان و همسنگر قدرتمندی در این عرصه خواهد داشت که بر تمرکز و توان ایفای این مسئولیت خطیر می‌افزاید.

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت