Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در روند تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، عقل جمعی حاکم بوده و خواهد بود و امیدواریم مجلس محترم شورای اسلامی هم با لحاظ نمودن تمام اصلاحات ساختاری در بودجه و در شرایط سخت پیش رو بتواند تصمیم‌های مقتضی اتخاذ کند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان در این جلسه اظهار داشت: با یاری حق متعال، جلسه‌های ستاد تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با هماهنگی و وفاق در بخش‌های مختلف سازمان برنامه و بودجه کشور و مجموعه دولت، به نقطه عطفی رسید و بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور آماده ابلاغ رییس‌جمهور محترم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*رویکرد بودجه برنامه محور است
وی افزود: روز گذشته در جلسه شورای اقتصاد با اجماع، خط‌مشی بودجه سال آینده کل کشور نهایی شد و ما رویکردمان در این بودجه، برنامه‌محور خواهد بود.
نوبخت در ادامه سخنان خود تأکید کرد که مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور در روند بررسی بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، هر مرجع و دستگاه و مدیری که می‌خواست توضیح و تشریح لازم را بشنود، به صورت شفاف تبیین لازم را ارایه کرد و هماهنگی کامل در سمت‌و‌سوی بودجه حاصل شده است.

*در تدوین بودجه سال 1399 عقل جمعی حاکم است
رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در روند تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، عقل جمعی حاکم بوده و خواهد بود و امیدواریم مجلس محترم شورای اسلامی هم با لحاظ نمودن تمام اصلاحات ساختاری در بودجه و در شرایط سخت پیش رو بتواند تصمیم‌های مقتضی اتخاذ کند.
گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، محمد‌‌حسین رحمتی رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش مشروحی از وضعیت اقتصاد کشور و تهدید و فرصت‌های لازم ارایه کرد و اظهار داشت: در شرایط حاضر تنها مسیر رشد اقتصادی کشور، ارتقای بهره‌وری است و تجدید نظر در تخصیص‌های بودجه هم گریز‌ناپذیر است. 

*بخشنامه بودجه سال 1399 هفته آینده ابلاغ می شود
بر اساس این گزارش، در جلسه مذکور حمید محبوب خلجانی معاون بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و نظارت سامانه‌های بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارشی از اقدام‌های انجام شده در بخشنامه بودجه را ارائه کرد و گفت: بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور هفته آینده از سوی رییس‌جمهور ابلاغ می‌شود.
گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه تعدادی از معاونان و مدیران سازمان، دیدگاه‌های کارشناسی خود را ارایه کردند.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FRB برچسب ها: بودجه ، سازمان برنامه و بودجه ، نوبخت ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بودجه سازمان برنامه و بودجه نوبخت بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳ مصوبه اخیر این شورا در خصوص «شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی»، «اعضای جدید هیئت عالی جذب دانشگاه فرهنگیان» و «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت تجدید نظر» را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به شورای عالی حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

بر اساس این گزارش، نخستین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده اصلاح ماده ۴ آئین نامه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که در جلسه ۸ اسفند ۱۴۰۲ این شورا به تصویب رسیده بود.

مطابق این مصوبه، اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند که به شرح زیر است:

سه نماینده از شورای عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة المصطفی العالمیة یا نماینده وی

مدیران حوزه‌های علمیه خراسان، اصفهان، خواهران، جامعة الزهراء

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

۷ تن از فضلای صاحب نظر حوزوی

افراد فوق‌الذکر به مدت ۳ سال به عضویت در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌شوند.

اعضای کمیته جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

مصوبه دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ۸ اسفند ۱۴۰۲ مصوب شده و رئیس جمهور آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و هیأت عالی جذب اساتید دانشگاه‌ها ابلاغ کرد، «ماده واحده تعیین اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» بود.

وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیأت مرکزی جذب، رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان دبیر هیأت مرکزی جذب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیر ستاد نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان اعضای حقوقی و اسدالله اسدی گرمارودی، سعید غیاثی ندوشن، سید نقی موسوی، فهیمه فرهمندپور و فخرالسادات نصیری به عنوان اعضای حقیقی برای مدت ۴ سال انتخاب شدند.

اعضای هیأت عالی تجدید نظر وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد

مصوبه سوم این شورا در ۸ اسفند ۱۴۰۲ که ۱۱ اردیبهشت امسال از سوی رئیس جمهور به وزرات خانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ابلاغ شد، «ماده واحده انتخاب نمایندگان شورای انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدید نظر وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد» بود.

طبق این مصوبه، محمدرضا مخبر دزفولی در کسوت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدید نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد ابقاء و سید سعیدرضا عاملی به عضویت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت تجدیدنظر وزارت بهداشت انتخاب شد.

کد خبر 750761

دیگر خبرها

  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد