Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 2 مهرماه گفت: هنر تعزیه، نقالی و مرثیه‌سرایی از آیین‌های کهن و تاثیرگذاری است که در طی سالیان به احیای اشعار و ادبیات مذهبی و خصوصاً روایات مذهبی پرداخته است.
وی افزود: سوگواره استانی عاشورایی «یاس ارغوانی» با حضور گروه‌های تعزیه برتر استان در 6 مجلس تعزیه همراه با روضه‌خوانی، مرثیه‌سرایی و نقالی در محوطه تالار حافظ از سوم تا 8 مهر ساعت 19 میزبان علاقه‌مندان و عموم مردم فارس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهرابی با اشاره به گروه‌های شرکت‌کننده برنامه زمان‌بندی آن‌ها را اعلام كرد و گفت: در روز چهارشنبه، سوم مهر نخستین برنامه مجلس تعزیه حضرت عباس(ع) به سرپرستی علرضا حیدرپور از شیراز؛ پنج‌شنبه، چهارم مهر مجلس تعریه حضرت رقیه(س) به سرپرستی قدرت‌الله امین‌پور از شهرستان جهرم؛ جمعه، پنج مهر مجلس تعزیه علمدار باوفا به سرپرستی علی رضا ناجی از شهرستان فسا اجرا می‌شود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: همچنین در روز شنبه، ششم مهر مجلس تعزیه دو طفلان مسلم به سرپرستی منوچهر زارع از شهرستان مرودشت؛ یکشنبه، 7 مهر مجلس تعزیه شهادت امام حسین(ع) به سرپرستی محمدحسین میرساقی از شهر رزقان؛ دوشنبه، 8 مهر مجلس تعزیه حضرت علی اکبر(ع) به سرپرستی جواد حیدرپور از شیراز اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس