Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:50:09 GMT

۱۳ دفتر تسهیل‌گری در لرستان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۶۵۸۸

۱۳ دفتر تسهیل‌گری در لرستان راه‌اندازی شد

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: مجوز دفاتر تسهیل‌گری را از دولت گرفته‌ایم و در این استان و به‌ویژه در مرکز لرستان ۱۳دفتر تسهیل‌گری را راه‌اندازی کرده‌ایم. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، محمود ثمینی ظهر امروز در همایش استانی پلیس و آسیب‌های اجتماعی که در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز اگر می‌خواهیم به آسیب‌های اجتماعی توجه کنیم باید به دلایل و زمینه‌های ایجاد آن توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کنشگران، پژوهشگران و محققان ما باید در شناسایی انواع آسیب‌های اجتماعی بررسی و دقت لازم را داشته‌باشند و نیز همگی خودمان را در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی مصون بداریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی زمنیه‌های فرهنگی، مادی، معنوی، فردی، اجتماعی و روانی دارد و این‌ها از مؤلفه‌ها و شاخصه‌هایی‌ست که در مباحث آسیب‌شناسی دخیل هستند.

وی بیان کرد: امروز شرایط به‌گونه‌ای‌ست که با ارتباطات بسیار وسیعی که از طریق فضای مجازی با اقصی نقاط دنیا برقرار است، آسیب‌های اجتماعی صرفاً به مواد مخدر برنمی‌گردد.

ثمینی با بیان اینکه آسیب‌های فرهنگی مقدمه آسیب‌های اجتماعی‌ست  و بارها مقام معظم رهبری در بیانات‌شان به شبیخون فرهنگی اشاره کرده‌اند، گفت: ما باید توجه ویژه‌ای به نهاد خانواده داشته و نیز باید برنامه‌های منسجمی نیز برای نونهالان و نوجوانان داشته‌باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی در پیشگیری از مواد مخدر باید حضور پیدا کنند و ریشه‌شناسی آن‌را انجام بدهند، همزمان نیز باید برنامه‌های مختلفی را در آموزش، پیشگیری و درمان داشته‌باشیم.

‌دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در استان یزد افتتاح می‌شود‌دفاتر تسهیل‌گری در تسهیل امور اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کرمان کمک کرده است3 دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در گلستان راه‌اندازی شد

ثمینی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب عظیم و متحول‌کننده مردم با رهبری امام‌خمینی(ره) و یک انقلاب فرهنگی بود، باید ارزش‌ انسانیت، ارزش مردان و زنان و ارزش حرمت‌ها را توجه داشته‌باشیم و رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به گام دوم انقلاب باید منویات مقام معظم رهبری را برنامه‌ریزی و براساس آن حرکت کنیم، افزود: امروز باید به هنجارهای اجتماعی توجه داشته‌باشیم و رفتارهای اجتماعی را نیز تعریف و چارچوب‌بندی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: چرا برخی‌ها در برنامه‌های اقتصادی مشارکت نمی‌کنند؟ اگر ما توانمندی‌ای در ایجاد اشتغال را داریم چرا این کار را انجام نمی‌دهیم؟ اگر ما در برنامه‌های اقتصادی گام‌های درست برداریم و فرهنگ کار را در جامعه افزایش بدهیم بخشی از آسیب‌های اجتماعی را توانسته‌ایم پیشگیری کنیم.

وی بیان کرد: احکام دینی را باید با شیوه‌های سلیس و جذاب بیان و شرایطی را فراهم کنیم تا جوانان ما بیش‌تر به مسئله دین و دستورات دینی گرایش پیدا کنند، ما در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید از نشاط اجتماعی غافل نشویم.

ثمینی گفت: ما طبق برنامه‌ دولت و برای اینکه مناطق کم‌برخوردار به حد متوسط جامعه برسد، شرایط متوازن اجتماعی را در اقصی نقاط شهرستان‌ها و شهرها دنبال می‌کنیم تا با مشارکت دستگاه‌های همکار در نقاط ویژه اجتماعی و مناطق حاشیه‌نشین خدمت داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: مجوز دفاتر تسهیل‌گری را از دولت گرفته‌ایم و در این استان و به‌ویژه در مرکز لرستان 13دفتر تسهیل‌گری را راه‌اندازی کرده‌ایم تا نیازسنجی از مناطق محروم و حاشیه‌نشین انجام شود.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: شبکه ملی روستا در صدا و سیما راه‌اندازی شود چراکه آمادگی لازم برای تولید محتوای این شبکه را داریم.

ابوطالب شفقت ششم اردیبهشت در مراسم قرعه کشی ضبط مناظره های انتخاباتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی که با حضور اعضای هیئت بررسی تبلیغات انتخابات استان در صدا وسیمای مرکز لرستان برگزار شد، بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری یک حماسه دیگر در استان فراهم شده است که امیدواریم با پای کار بودن صداوسیمای استان و معرفی نامزدها از این شبکه، حضوری پرشورتر از قبل را در انتخابات ٢١ اردیبهشت ماه رقم بزنیم.

وی افزود: در مراسم قرعه‌کشی امروز، جایگاه نمایندگان در مناظرات و اولویت‌بندی سوال‌ها از آنها مشخص شد که یقیناً عدالت در مناظرات مهمترین هدف برای انتخاب نماینده اصلح مردم خواهدبود. استاندار در این مراسم دو پیشنهاد ویژه هم داشت؛ راه‌اندازی شبکه ملی روستا و اینکه نامزدها و منتخبان مجلس دوازدهم می‌توانند پیشنهادات خود را برای آبادانی استان ارائه کنند.

شفقت در ادامه خطاب به مدیرکل صداوسیمای لرستان عنوان کرد: انتظار داریم موضوع راه‌اندازی شبکه ملی روستا در سازمان مطرح شود چون ما آمادگی لازم برای تولید محتوای این شبکه را داریم.

به گزارش ایسنا، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی