Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:25:05 GMT

«موریانه» از جشنواره «فیگورا» ۲ جایزه گرفت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۶۶۰۸

«موریانه» از جشنواره «فیگورا» ۲ جایزه گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم سینمایی «موریانه» به کارگردانی مسعود حاتمی و تهیه کنندگی سیدغلامرضا موسوی در دومین حضور بین المللی خود ۲ جایره بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را در جشنواره فیگورا پرتغال از آن خود کرد.

فیلم سینمایی «موریانه» در ایران و ارمنستان در ۲ فصل زمستان و تابستان طی ۵ روز فیلمبرداری شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم پیش از این در بخش مسابقه اصلی بیست و هفتمین جشنواره نیسویل صربستان حضور داشت.

مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها بازیگران اصلی «موریانه» هستند. همچنین سیاوش چراغی‌پور، نهال دشتی، پاشا جمالی، خورشید چراغی‌پور، سوده ازقندی، آنا آوانس و کوئن فان نیکرک سایر بازیگران این فیلم هستند.

عوامل فیلم عبارتند از کارگردان: مسعود حاتمی، تهیه کننده: سیدغلامرضا موسوی، مشاور کارگردان: مجید برزگر، مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، تدوین: مسعود حاتمی و حمید نجفی‌راد، صداگذار: حسین قورچیان، صدابردار: علی علوی، آهنگساز: آرش انتظامی، گروه کارگردانی: سمانه کاوندی، احمد مکاری، نیما میرزایی، رها امیرفضلی، علی شهیدی، گروه فیلمبرداری: سعید گودرزی، مرتضی فرهادی، تدارکات: سیروس میرزایی، عکاس: شاهین دانشفر، مدیر تولید ایران: علی شهیدی. مدیر تولید ارمنستان: لرنیک آرتزیان، گروه کارگردانی ارمنستان: میلاد حاتمی، سارا صبوری

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «تارا در کودکی مادر و برادرش را در دریای نزدیک خانه شان از دست داده او به خاطر ترس از رویارویی با گذشته اش هیچگاه به آن خانه بازنگشته است. تارا بعد از سال ها به قصد فروش خانه پدری، همراه با همسرش پیمان راهی شمال می شوند. اتفاق هایی در سفر می افتد که مسیر زندگی آنها را تغییر می دهد.»

کد خبر 4727767 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید گودرزی پرتغال مسعود حاتمی مجید برزگر تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر فیلم کوتاه سازمان سینمایی موسیقی ایرانی سینمای مستند سریال ایرانی خانه هنرمندان ایران بازیگر تئاتر شبکه سه سیما حوزه هنری عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو