Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با سه پژوهشگر علوم سیاسی و اقتصادی درباره بنیادهای نظام‌های اقتصادی حاکم،  گزارشی از کارآواهای کشاورزی مناطق مختلف ایران، گفتگو با مصطفی مختاباد درباره «مدل اقتصاد فرهنگی در مناسبات خصوصی‌سازی هنر تئاتر ایران»، گزارشی درباره سریال‌های حوزه دفاع مقدس تلویزیون، مخالفت آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی با ساخت سریالی درباره شمس تبریزی، خبر ساخت فیلم «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی، بازگشت محمدرضا هنرمند بعد از ۱۷ سال به سینما، انتخاب مدیرعاملی جدید برای بنیاد رودکی از جمله مطالبی است که روز سه‌شنبه دوم مهر ماه در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا به انتشار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ نتیجه طبیعی زیاده‌خواهی‌های کاپیتالیستی است

سه پژوهشگر علوم سیاسی و اقتصاد دانشگاه‌های مختلف آمریکا به نقد بنیادهای نظام‌های اقتصادی حاکم بر دنیای امروز پرداخته و از سه دیدگاه: تعلق خاطر به تحقق حداکثری منافع شخصی، ایجاد نهاد دولت پرقدرت به عنوان نهاد کنترل کننده تضاد منافع و تنظیم منافع عمومی از کانال انباشت منافع شخصی و بر اساس چرخه نظام بازار موضوع را بررسی می‌کنند.

کارآواهای کشاورزی مناطق مختلف ایران+ترانه‌های فولکوریک هر منطقه

کشاورزی یکی از شغل‌های مرسوم در توابع شهرهای مختلف ایران است که عمومیت بسیاری دارد. کشاورزان هر منطقه ترانه‌ها و شعرهایی را حین کار می‌خوانند.

برای رسیدن به مدل مطلوب اقتصاد فرهنگی، نیازمند آزادی بیان هنرمندیم

مصطفی مختاباد با اشاره به ضرورت شکل‌گیری یک مدل اقتصاد فرهنگی در مناسبات خصوصی‌سازی تئاتر ایران، گفت: در ایران اصلا جریان مستقل تئاتر ایجاد نکردیم که بعد به این برسیم که آیا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که جریان اقتصاد آزاد تئاتر بتواند رشد کند.

هفت سریالی که مردم را با جنگ آشنا کرد

سال‌ها از جنگ ایران و عراق می‌گذرد اما همچنان این موضوع دستمایه ساخت آثار سینمایی و مجموعه‌های نمایشی برای تلویزیون بوده است.

مخالفت آیت‌الله مکارم شیرازی با ساخت سریالی درباره شمس تبریزی

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با ساخت سریالی درباره شمس تبریزی مخالفت کرد.

«خون شد» کلید خورد

مسعود کیمیایی فیلم تازه‌اش با عنوان «خون شد» را جلوی دوربین برد.

بازگشت محمدرضا هنرمند بعد از ۱۷ سال به سینما

فیلم سینمایی سمفونی نهم به کارگردانی محمدرضا هنرمند و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی آبان ماه اکران می‌شود.

مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی شد

«مهدی افضلی» با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت مدیرعامل بنیاد رودکی منصوب شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و عراق جنگ سیاسی و اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«پس از دو روز مذاکره و گفت‌گو با مقامات عالی کشور پاکستان، مقصد بعدی سفر ما همراه با ریاست محترم جمهور به سریلانکا بود؛ کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

ما در کنار مذاکرات، ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم.

هم در پاکستان و هم در سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سال‌های گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزئیات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور رؤسای جمهور امضا شد، همکاری‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفت‌های چشمگیری به دست آمد.

با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

همچنین دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش پدافند فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال می‌کند.

استقبال مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان تراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

این اقبال بی‌نظیر نشان داد که سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است.»

کد خبر 747835

دیگر خبرها

  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر