Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که شورای علما در بیانیه سال ۲۰۱۱ خود عزاداری امام حسین(ع) را مراسمی صرفا شیعی خوانده بود، تورجان‌زاده‌ها و نیز برخی رسانه‌های تاجیک انتقاداتی جدی نسبت به این اظهار نظرها مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: پس از برگزاری مراسم مرثیه‌خوانی امام حسین (ع) در مسجد جامع محمدیه شهر وحدت در دسامبر سال 2011، مدتی بعد با انتشار بیانیه شورای علمای تاجیکستان و بروز انتقادات دولت، مناظرات و مباحثی به صورت غیرمستقیم در تاجیکستان شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار بیانیه شورای علما با واکنش‌هایی از سوی تورجانزاده‌ها مواجه می‌شود. گزارشی مختصر از بخشی از این مناظرات که به همت حجه‌الاسلام دکتر الویری تهیه شده و در اختیار تسنیم قرار گرفته است را در ادامه می‌خوانید.

 

گزیده‌ای از بیانیه شورای علمای جمهوری تاجیکستان که 6 دسامبر 2011 برابر با 15 آذر 1390 و 10 محرم 1433 در پایگاه اطلاع‌رسانی خاور (خبرگزاری دولتی جمهوری تاجیکستان) منتشر شده است:

 

تورجانزاده‌ها بار دیگر در سَرگَه (نقطه آغاز) اغوا ایستاده‌اند...

 

در زمان معاصر، که در همه ساحه‌های حیات جامعه، از جمله در ساحة دین و فرهنگ همگرایی و جهان‌پیوندی تأثیر می‌گذارد، یک نوع ارتباط قوی میان مذاهب و مسلمانان ممالک گوناگون به مشاهده می‌رسد. روابط و مناسبات فرهنگی بین کشورهای اسلامی تدریجاً اوج می‌گیرد، که این یک پدیدة ناگزیر زمان ماست.

 

در برابر جهت‌های مثبت این پدیده، متأسفانه، بعضی حالت‌هایی به نظر می‌رسند، که باعث پیدایش اختلافات فکری و عقیدتی می‌شوند. منظور، ترویج بعضی عقیده‌های غلط رویه‌های بیگانه است، که برای مذهب حنفی و سلامت وضع دینداری اهل جامعة تاجیکستان خطر ایجاد می‌نمایند. اخیراً در تاجیکستان، که اکثریت رعیّت آن را معتقدان مذهب حنفی تشکیل می‌کنند، بعضی مراسم‌هایی، که به دین مبین اسلام، به خصوص به عقیدة مذاهب چهارگانة اهل سنّت و جماعت بیگانه‌اند، از جانب بعضی اشخاص به نام روحانی اغوا انگیز تبلیغ کرده می‌شوند. یکی از چنین مراسم‌ها، که خاص مذهب شیعه بوده، از جانب تمام بزرگان اسلام همچون عمل بدعت‌آمیز نامشروع اعتراف شده است، مراسم عاشورا است. .... برگزار کردن این مراسم با عقیده و جهان‌بینی اهل سنّت و جماعت کاملاً مخالف است، زیرا نه از پیغمبر (ص)، نه از صحابگان و امامان چهار مذهب، چنین عملی ثابت نشده است. ... متأسفانه، آن شکلی، که اهل شیعه یاد امام حسین (ع) را به واسطة برگزاری مراسم عاشورا انجام می‌دهند، برای اهل سنّت و جماعت از هر موقع نارواست. در عاشورا لباس سیاه به بر کردن و عزا گرفتن، با صدای بلند نوحه و فغان کردن و لعنت فرستادن، به سر و تن خویش زدن و کوفتن، خود را به درجة مجروحی رسانیدن، زخمدار و خونشار نمودن، یعنی بی‌رحمانه خود را جزا دادن، از قبیل عمل‌هایی‌ است، که آنها را قبل از همه خود پیغمبر اسلام (ص) در حدیث‌هایشان نهی کرده‌اند و بعداً سرآمدان هر چهار مذهب اهل سنّت و جماعت انکار نموده‌اند. در چنین شکل غم‌انگیز و فاجعه‌بار برگزار نمودن نمایش عامّوی، که در آن سخن از یک حادثة قتل امام حسین، که حکم تقدیر بود، باعث برانگیختن فتنه و نزاع میان پیروان دین اسلام می‌باشد.

 

 پس، خلاصه این است، که نباید یک حادثة فاجعه‌بار گذشته را، که در جامعة مسلمانان رخ داده است، به طور آشکارا و اغوا برانگیز به خاطر آوریم و بدین واسطه بین امّت اسلامی- رویه و مذهب‌ها کینه و عداوت و خصومت برانگیزیم. .... بدین منوال، باعث تأسف است، که چرا آنهایی که خود را در بین مردم همچون حامیان مذهب حنفی و اشخاص باتبرّک نشان می‌دهند، در یک لحظه از برای منفعت‌های دنیا و جاه و منصب، از پیروی اهل سنّت و جماعت، از سنّت رسول اکرم (ص) روی گردانیدند؟ یا بر عکس، اکنون سیمای اصلی خود - پیرو اهل تشیّع بودنشان را افشا کردند؟ به هر صورت، ما شاهد آن گشتیم، که در تاجیکستان، که از ابتدای گسترش اسلام تا به حال مردم پیرو مذهب حنفی هستند، اولاد توره‌جان‌زاده‌ها می‌خواهند که مذهب و ‌اندیشة بیگانه را بین مردم با حیله و نیرنگ‌های سیاسی و ضد مذهبی پهن نمایند. شورای علما و پیشوایان معتبر اسلامی تاجیکستان از حالتی که به میان آمده است، سخت در تشویش [نگرانی] بوده .... بسیار و بسیار باعث تأسّف است، که امروز این عایله با عمل‌های ناجا و دوخورة (دوگانه) خود بار دیگر ثابت ساخت که جنگ شهروندی تاجیکستان، که دهها هزار فرزندان ملّت ما را به کام مرگ فرو برد، خود از خود سر نزده، در واقع ریشه‌های عقیدتی و مذهبی داشته است....

 

بخشی از مصاحبه حاجی اکبر تور‌جانزاده با رادیو آزادی در واکنش به بیانیه

 

... ز بس‌که (از آن جا که) امام حسین نبیرة پیغمبر بوده، دهم ماه محرّم به طور فاجعه‌بار‌ هلاک [شهید] شده است، ما نیز هلاکت [شهادت] او را یادآوری می‌کنیم. این کار امسال سر (شروع) نشده است، بلکه ده سال به این سو ادامه‌ دارد ...پیشتر از این نیز، سال‌هایی بود، که مولوی هندوستانی، که از نام ایشان هم اقتباس آورده‌اند، به منزل ما دعوت می‌شدند و همان شب‌های عاشورا از تاریخ صحبت می‌کردند، اشک می‌ریختند و بر قاتلان امام حسین [ع] لعنت می‌فرستادند ... برادر من در موعظة خود هرگز سخن بدی را در حق ... حضرت معاویهروا ندیده است....

 

بخشی از مقاله نشریه ملت در واکنش به بیانیه

 

.... سؤال ما از شورای محترم علمای اسلامی تاجیکستان این است که اگر واقعاً عزاداری در شهادت حضرت امام حسین بدعت و یک عمل بیرون از مذهب حنفی است، پس تجلیل همه‌سالة مولود حضرت مسیح (ع) و آن را برای ملت 98 درصدش مسلمان سال نو دانسته و با شکوه و شهامت، با بزم و طرب، می نوشی و پایکوبی تجلیل کردن می‌گردد مگر برای پیروان امام اعظم جایز است؟ اگر تجلیل مولود مسیح هم بدعت است، پس چرا شورای علمای تاجیکستان در راستای جلوگیری از تجلیل بی‌اندازه پرشکوهِ آن فتوا ظاهر نمی‌کند؟ اگر بدعت نیست چرا یاد شهادت فرزند پیامبرمان ناروا و ارج گذاشتن به زادروز ساختة (جعلی) عیسی نبی روا دانسته می‌شود؟ و مگر از جانب شورای علمای اسلامی تاجیکستان منع شدن و یک عمل تفرقه‌انگیز خواندن یاد شهادت حضرت حسین به عزت نفسِ برادران بدخشی اسماعیلی‌مذهب ما، که در تاجیکستان پهلو به پهلوی ما زندگی دارند و بیش از 200 هزار می‌باشند، نمی‌رسد؟ ....

 

بخشی از مصاحبه حاجی‌اکبر توره‌جان‌زاده با نشریه ملت در واکنش به بیانیه

بیانیة شورای علمای اسلامی یک حجت اغواانگیز است و برای باز از سرِ نو اغوا برانگیختن در بین مسلمانان کشور و به اصطلاح پَست زدن (تحقیر) و سیاه کردن خاندان توره‌جان‌زاده‌ها است که در بین مردم تاجیکستان امروز آنها نسبت به مفتی و دیگر علمای دین اعتماد و احترام بیشتری دارند. شورای علما در حق ما از بَخیلی این کار را کرده‌اند. دوم، باید بگویم که این سند قلبکی (تقلبی) است. زیرا من با چند نفری از اعضای شورای علما صحبت کردم و آنها گفتند که ما اصلاً از متن بیانیه اطلاعی نداریم. این بیانیه در جلسة شورای علما قرائت نشده است.  .... به من بگویید که در تاجیکستان که مخالف یاد کردن فاجعة شهادت حضرت حسین است، از اهل سنت و از پیروان اسماعیلیه؟ هیچ کس! همة مردم تاجیک در همه زمان حسین را دوست می‌داشت و می‌دارد. قریب در تمام خاندان تاجیک نام حسن و حسین هست، ولی کسی به فرزندش یزید نام نمی‌گذارد. این گپ هم دروغ و تهمت است که گویا ما به اصحاب پیامبر گرامی لعنت گفته باشیم. ما در طول 10-12 سالی که این مراسم را در مسجدمان برگزار می‌کنیم، باری به کسی لعنت نگفته‌ایم. خصوصاً برادران من هیچ گاه بر اصحاب پیامبر اکرم لعنت نفرستاده‌اند، زیرا فرستادن لعنت بر اصحاب رسول گناه کبیره است و زبان ما بسوزد، اگر نام اصحاب کرام را کج بگیریم. اما به یزید لعنت می‌فرستیم و تقریباً 80 درصد علمای حنفی اجازه داده‌اند که به یزید لعنت گفتن گناه نیست، یه جز از یک چند تن علمای درباری که این را منع کرده‌اند. ... دیگر نکته همین است که این کار ما تقلید به شیعه‌ها نیست. ما نه به خاطر آنکه امام حسین امام شیعه‌ها است، او را یاد می‌کنیم، بلکه احترام گذاشتن ما به او به خاطر آن است که حسین نبیرة پیغمبر خدا است و بسیار مظلومانه و وحشیانه از طرف حاکم ظالم زمانش – یزید به شهادت رسید و حتی طفلان خردسال او را هم رحم نکردند و همگی را به قتل رسانیدند. خلاصه ما با این عملمان یک صحیفة ننگین تاریخ اسلام عزیز را یادآوری می‌کنیم و به این مؤمن‌ها شرح می‌دهیم. ما همة معلومات و اخبار خویش را راجع به شهادت حضرت حسین از کتاب‌های اهل سنت گرفته‌ایم. از کتاب «نورالافزار»، کتابی است که تمام ملابچه‌های سال‌های 70-80 عصر گذشته تاجیک آن را می‌دانند. آن اشعار و نظمی که در یادبود شهادت امام حسین قرائت می‌شود، از کتاب «معدن‌الحالِ» سیدقلندرشاهِ تاجیک معروف به مولانا جنونی است که در ده رعیتی (راحتی) مدفون است. یعنی از آثاری استفاده می‌کنیم که مؤلفانشان تاجیک و حنفی‌مذهبند. ما از یگان ایرانی اقتباس نیاورده‌ایم. شما می‌توانید آن نوار را ببینید و خلاصة باانصافانه برارید. خلاصه، یزید را در تاجیکستان همین وهابی‌ها یا سلفی‌های نوبرآمده دوست می‌دارند. گمان داشتیم که اینگونه فرقه‌ها در کشور ما نیست که متأسفانه پیدا شده‌اند.

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی اردبیل پیاده روی اربعین خبرگزاری شبستان تاجیکستان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارایه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجاد کننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسایل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

حسین حقیقی؛ واکنش به یک موسیقی ضد صهیونیستی

حسین حقیقی از خوانندگان فعال موسیقی پاپ که طی سال های اخیر علاوه بر تولید آثار عاشقانه، حضور فعالی نیز در عرصه تولیدات مربوط به آثار اجتماعی و موضوعی دارد و اخیرا هم خوانندگی موسیقی تیتراژ فیلم سینمایی «ضد» را به عهده داشت، طی روزهای گذشته و از پس تجمع ضد اسراییلی دانشجویان حامیان فلسطین در آمریکا اقدام به انتشار سلسله استوری هایی درباره یک موسیقی اعتراضی به نام «leve palestina» کرده است و در این باره نوشت:

این روزها در راهپیمایی ها و تجمعات ضد اسراییلی و در میان حامیان فلسطین یک موسیقی خاص پخش می شود که با وجود تلاش صهیونیست ها خیلی خوب منتشر شده و دست به دست می شود.

این موزیک به زبان سوئدی است و جورج توتاری ۴۷ سال پیش آن را ساخته است. توتاری فلسطینی است اما سال ۱۹۷۰ اجبارا به سوئد پناهنده شده است. در همان سال ها برای اینکه صدای وطنش باشد و از ظلم رژیم غاصب حرف بزند، یک گروه موسیقی به نام «کوفیا» تشکیل می دهد به معنی «چفیه». ترجیع بند آن هم چنین است: زنده باد فلسطین، مرگ بر صهیونیسم.

علیرضا عصار؛ انتشار یک تک آهنگ جدید با آرزوهای خوب

علیرضا عصار از خوانندگان گزیده کار و کم حاشیه موسیقی پاپ ایران که این روزها در بی خبری کامل مشغول به سرانجام رساندن پروژه جالب توجهی است، طی روزهای گذشته بود که پس از مدت ها تک آهنگ جدیدی به نام «پیرمغان» را منتشر کرد.

وی در صفحه شخصی اش پیرامون انتشار این تک آهنگ که همچون سایر کارهایش از حال و هوایی متفاوت تر از جریان فعلی موسیقی پاپ برخوردار است، نوشت:

ترانه «پیر مغان» با آرزوی روزهای روشن و به امید شنیدن خبرهای خوب با عشق به شما عزیزان تقدیم می‌شود.

در این قطعه سبزه منصور شاعر بخش اول، بهرام آقاخان و همایون نصیری تنظیم کنندگان، دارا دارایی نوازنده گیتارباس، پویا نیکپور نوازنده پیانوو میکس و مستر، همایون نصیری نوازنده پرکاشن، بهرام آقاخان نوازنده گیتار نایلون، رضا عسگرزاده نوازنده دودوک برخی از اعضای گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

حسین صفامنش؛ اعتراض در فضای مجازی پاسخ در نشست خبری

پس از پخش آخرین قسمت های سریال تلویزیونی «نون.خ» به کارگردانی سعیدآقاخانی بود که حسین صفامنش از خوانندگان موسیقی کردی با انتشار ویدیویی نسبت به استفاده آثارش در سریال «نون. خ» اعتراض کرد و گفت: به زودی پیگیری قانونی و قضایی نسبت به این موضوع را آغاز خواهد کرد.

صفامنش در این ویدیو عنوان کرده که استفاده از آثارش بدون کسب اجازه و قرارداد با این خواننده و مدیربرنامه اش بوده است.

گویا مدیر برنامه های حسین صفامنش شکایت رسمی و قانونی خود درباره این روند غیرقانونی را علیه سعید آقاخانی در مرجع قضایی ثبت کرده است.

پس از طرح این انتقادها بود که مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون.خ» در نشست خبری این سریال که طی روزهای گذشته برگزار شد در رابطه با موضوع مطرح شده از سوی صفامنش توضیح داد: موضوع ربطی به آقای آقاخانی ندارد و به من به عنوان تهیه کننده مربوط می شود. ما در یکی از فصل ها هم از «شیرین شیرین» آقای محمدیان استفاده کردیم که او تماس گرفت و بسیار هم تشکر کرد و گفت این موسیقی موجب شعف و تحسین شده است. ما در بخش کولبرها از موسیقی آقای صفامنش استفاده کردیم، البته نافی موضوع مالکیت معنوی نیستم ولی تصورم نبود شکایت کنند. فکر می کردم او زنگ می زند و می گوید دمت گرم وقتی به کولبرها پرداختی از این قطعه استفاده کردی. حتما برای جبران ماجرا در خدمت هستم. در این ۲ فصل قبلی تلاشی هم صورت گرفت که بتوانیم با او مذاکره کنیم. سعید آقاخانی دنبال صدای بکری بود اما نشد از ایشان استفاده کنیم. آرزو دارم موفق باشند.

سید جواد هاشمی؛ ماجرای رپ خوانی و پاسخ به حواشی در شبکه دو

از دیگر نکاتی که طی روزهای گذشته در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد، مربوط به ماجرای رپ خوانی سید جواد هاشمی در پوشش غیرمتعارف آنچه از او دیده ایم، با همراهی خواننده ای به نام علی حسینی در یک کلیپ است که واکنش های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

هاشمی اما سرانجام در برنامه تلویزیونی «مداربسته» شبکه دو سیما بود که در گفت‌وگو با حسین رفیعی مجری برنامه نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: من در این فیلم یک «هودی (به سویی‌شرت‌هایی که کلاه داشته باشند هودی گفته می‌شود)» پوشیده بودم و موسیقی را که توسط خواننده اجرا می شد لب می زدم. موضوعی که گویا با حواشی و واکنش های بسیار زیادی مواجه شد که برایم بسیار جالب توجه بود. در حالی که بسیاری از دوستان می دانند من در آموزش و پرورش موسیقی کار می کردم و بسیاری از هنرمندانی که اکنون به صورت حرفه ای موسیقی کار می کنند عضو گروه های سرودی بودند که بنده در آنها به عنوان مربی حضور داشتم. به هر حال من کارم موسیقی بوده و حالا آمدم با یک جوان، موسیقی اش را لب زدم. شرایطی که موجب شد خیلی به من بد و بیراه بگویند.

وی افزود: حتی برخی از کاربران دایم اعتراض می کردند که چرا «هودی» پوشیدی؟ حالا که پوشیدی چرا مارک دارش را به تن کردی؟ خلاصه که در معرض انواع و اقسام حرف در فضای مجازی بودم. در حالی که جالب است بدانید همین علی حسینی که با او در قطعه لب خوانی کردم از خوانندگان خوبی است که کارهای مذهبی هم زیاد خوانده و حتی در حمایت از فلسطین نیز کارهایی را تولید کرده و این بار از من خواست تا در کنارش باشم.

این بازیگر اظهار کرد: وقتی هودی را به من دادند تا بپوشم می دانستم که ممکن است مساله شود ولی هیچ نگفتم و پوشیدم و رفتم، اجرا کردم. حتی هادی حسینی پدر علی حسینی که از تهیه کنندگان موسیقی بود به من گفت: «آقا ترکاندید» و من به او نگفتم که این من را می ترکاند.


محسن چاوشی؛ حرف های محمدعلی بهمنی کذب محض است

محسن چاوشی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ که فعالیت هایش همواره زیر ذره بین اصحاب رسانه و فضای مجازی است، طی روزهای گذشته بود که از پس مصاحبه تصویری محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه سرای پیشکسوت کشورمان با سامانه «بیلبورد» که انتقادات تندی را بر علیه محسن چاوشی درباره مجوز شعر یکی از آثارش بر زبان آورده بود، واکنش نشان داد.

وی در کامنتی برای پست منتشر شده این مصاحبه تصویری نوشت:

خوب است شاعران پا به سن گذاشته و پیشکسوت حرمت عمر و قلم خود را نگه دارند و لااقل از حافظه به دروغ کمک نگیرند یا نه ... از قول کسی، دیگر خاطره و خطاب شخصی در نیاورند. من کسی را فلانی جان صدا که نمی کنم هیچ؛ از اساس چنین مکالمه و مراوده ای که آقای محمدعلی بهمنی ذکرش را می کنند به یاد نمی آورم. حرف های شاعر در گفت‌وگویی که داشته از اساس کذب است و محلی از اعراب ندارد. جز به جز آن.

کد خبر 6093770 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود