Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران، مسعود هاتف پور اظهار داشت: این طرح در قالب پروژه جامع تغییر چهره پایانه ها که تحولات بسیاری را در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات برای مسافران و مراجعان در پی دارد، اجرایی می شود.
وی در تشریح این خبر افزود: از آنجا که از پایانه های پایتخت به طور میانگین روزانه بیش از ۸۷ هزار نفر جا به جا می شوند و در این میان سالمندان و افراد کم توان نیز باید بتوانند فرصتی برابر جهت دستیابی و بهره مندی از امکانات و خدمات پایانه ها داشته باشند، برآن شدیم با بررسی و پژوهش های علمی و جامع، علاوه بر خدماتی که در گذشته به این قشر داده می شد، تسهیلاتی به مراتب به روزتر و شایسته تر فراهم آوریم تا پایانه های تهران دسترس پذیرتر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاتف پور گفت: از آنجا که نگاه سازمان پایانه ها، نگاهی پژوهش محور و مبتنی بر دانش و بهره مندی از تجربیات صاحب نظران در حوزه های تخصصی است، در این راه نیز با برقراری ارتباط و تعامل با ستاد مناسب سازی شهر تهران و جامعه معلولین ایران و برگزاری جلسات متعدد، مقرر شد جامعه معلولین ایران ضمن همکاری کامل در تهیه طرح؛ بانک علمی مطالب و مقالات در این خصوص و همچنین ضوابط و مقررات مربوطه را در اختیار این سازمان قراردهد، همچنین پرسشنامه "توان سنجی پایانه های تهران در پاسخ دهی به نیازهای افراد کم توان" که در فصل اول طرح تعریف شده، در همایش معلولین در هفته اول مهرماه، جهت شناسایی نیازها و آشنایی با مشکلات ایشان توزیع و نتایج آن پس از تحلیل اجرایی شود.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان پایانه ها با اشاره به اینکه باید از زاویه دید یک فرد کم توان مشکلات و کاستی ها را دید گفت: مقرر شده یک تیم تخصصی متشکل از مسئولین جامعه معلولین ایران به همراه کارشناسان معاونت برنامه ریزی جهت تهیه طرح کارشناسی مسیرها و تسهیلات مورد نیاز، از پایانه های تهران بازدید کنند تا بتوان با شناخت بهتری پایانه های پایتخت را برای نابینایان، ناشنوایان، معلولان جسمی - حرکتی و سایر افراد توان یاب دسترس پذیر کنیم.
هاتف پور افزود: از آنجا که پایانه های تهران به بیش از ۳۸۰ شهر ایران سرویس دهی می کنند، می توانند سفیران فرهنگی برای اشاعه شعار "تهران، شهری برای همه" شوند و همه با هم تلاش کنیم تا بتوانیم این طرح در سایر پایانه های کشور نیز بسط داده شود و شهرها را زیست پذیرتر از گذشته کنیم.

تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر شهرداری تهران استان تهران معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایمن سازی بزرگراه های پایتخت با هدف کاهش تصادفات احتمالی و نقاط حادثه خیز خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شهریار افندی زاده گفت: این طرح از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه ها و پیش بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹ نسبت به احصای کاستی ها و کمبودهای بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

افندی زاده در ادامه اظهار کرد: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل ها، نصب تابلوهای خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن تانک و استوانه، از اقدام هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

افندی زاده ادامه داد: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است. ️

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد: در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه ها و با مشارکت پلیس و شهرداری های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود.

️ بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران،  بزرگراه آزادگان از شاهراه های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودروهای سبک و سنگین، دسترسی های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن سازی آن همیشه از دغدغه های اصلی مدیریت شهری محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص