Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@11:33:19 GMT

ترامپ هرچه شایسته خودش بود به ایران نسبت داد!

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۸۱۰۱

ترامپ هرچه شایسته خودش بود به ایران نسبت داد!

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

ببینید: عکس/ ترامپ همسرش را هم به سازمان ملل برد فیلم/ ترامپ: مسائلی درباره ایران هست که رسانه‌ها نمی‌دانند

ترامپ گفت که از زمان حضور در کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا دو و نیم تریلیون دلار برای تقویت ارتش هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در بخشی از این سخنرانی گفت: «آینده متعلق به طرفداران جهانی شدن نیست، آینده متعلق به وطن‌دوستان است.»

ترامپ در این سخنرانی درباره دستاوردهای ادعایی خودش در داخل آمریکا هم صحبت کرد و گفت که میزان بیکاری در کشورش کاهش یافته است. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بار دیگر خاطرنشان کرد متحدان این کشور بایستی سهم خودشان از مسائل دفاعی را پرداخت کنند.

ترامپ در این سخنرانی ایران را «کشور پیشگام در حمایت از تروریسم» خواند و مدعی شد که ایران یکی از «بزرگترین چالش‌ها» را برای ملل صلح‌دوست دنیا ایجاد کرده است.

او گفت: «یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیتی پیش روی ملل صلح‌دوست، رژیم سرکوبگر ایران است. کارنامه این رژیم در مرگ و نابودی برای همه ما شناخته شده است.»

وی اضافه کرد: «ایران نه تنها کشور پیشرو در حمایت دولتی از تروریسم است بلکه سران ایران در حال شعله‌ور کردن آتش جنگ‌های غم‌انگیز در سوریه و یمن هستند.»

بیشتر بخوانید:

ترامپ: دنبال درگیری با ایران نیستیم

ترامپ همچنین مدعی شد که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است. او گفت: «هرگز نباید اجازه داد این اتفاق بیفتد. من برای متوقف کردن مسیر حرکت ایران به سمت سلاح‌های هسته‌ای، ایالات متحده را از توافق هسته‌ای وحشتناک ایران خارج کردم. زمان کمی از این توافق مانده و این توافق، اجازه بازرسی از سایت‌های مهم را نمی‌داد و موشک‌های بالیستیک را در بر نمی‌گرفت.»

ترامپ گفت: «ما بعد از برجام، تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه این کشور اعمال کرده‌ایم. رژیم [ایران] با امید به رها کردن خودش از زیر فشار تحریم‌ها به تشدید خشونت و ستیزه‌جویی‌های بدون تحریک قبلی روی آورده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کشورش در واکنش به حمله ایران به تأسیسات نفت عربستان سعودی اقدام به اعمال «شدیدترین تحریم‌ها» علیه بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی این کشور کرد.

وی اضافه کرد: «همه کشورها وظیفه دارند اقدام کنند. هیچ کشور مسئول نباید از خونریزی‌های ایران حمایت مالی کند. تا زمانی که رفتارهای تهدیدآمیز ایران ادامه داشته باشد، تحریم‌ها رفع نمی‌شوند و تشدید می‌شوند.»

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: «آمریکا آماده دوستی با همه کسانی است که حقیقتاً به دنبال دستیابی به صلح و احترام هستند. بسیاری از نزدیک‌ترین دوستان امروز آمریکا، زمانی بزرگترین دشمن ما بودند. ایالات متحده هیچگاه اعتقادی به دشمنان دائمی نداشته است. ما شریک می‌خواهیم نه دشمن. آمریکا می‌داند در حالی که همه می‌توانند جنگ بیفروزند، فقط شجاع‌ترین‌ها می‌توانند دنبال صلح باشند.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن ترامپ آمریکا دونالد ترامپ سازمان ملل امریکا توافق هسته ای تروریسم کاخ سفید توافق هسته ای سوریه مشرق ایران یمن سازمان ملل ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • عکس | خانم ژیلا صادقی، سفر به آمریکای لعنتی، نوش جونت! صفا باشه
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...