Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی چراغی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از زمان اعلام فراخوان سوگواره تا پایان روز 31 شهریور 240 اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این سوگواره در استان ایلام ارسال شده است، گفت: آخرین‌ مهلت ارسال اثر 25 شهریورماه سال جاری بود که با توجه به استقبال اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تا 28 شهریور تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد 18 استان کشور با ارسال اثر در این سوگواره مشارکت داشته‌اند اضافه کرد: قریب به 90 هنرمند از سراسر کشور آثار خود را در بخش‌های اعلامی به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند.

وی گفت: آیین پایانی  سوگواره ملی علمدار کربلا  14مهرماه در آیینی با حضور مسئولان کشوری و میهمانانی از حرم حضرت عباس(ع) در ایلام برگزار می شود.

وی معرفی و تجلیل از  برگزیدگان سوگواره ملی علمدار کربلا  و نیز تقدیر از شماری از تلاشگران عرصه فرهنگ عاشورایی را محور برنامه پایانی این سوگواره عنوان کرد.

چراغی‌پور بیان کرد: در مراسم اختتامیه این سوگواره از 50 سال تلاش محمدعلی قربانی، پیر غلام استان ایلام در عرصه ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) به‌ویژه فرهنگ عاشورایی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه همچنین در  مراسم پایانی  از 10 نفر از محبان اهل‌بیت (ع) با عنوان خادم العباس (ع) تقدیر می‌شود، افزود: در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه بزرگ عکس اربعین حسینی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان از تصاویر ثبت‌شده هنرمندان ایلام در زمینه عشق و دلدادگی زوار حسینی در پایانه مرزی مهران برپا خواهد شد.

 وی شناسایی استعدادهای برتر ادبی فعال و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در حوزه آواها و نواهای عاشورایی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی و آیینی را از اهداف این سوگواره برشمرد.

وی بیان کرد: شیعیان ایران اسلامی ارادت ویژه ای به سید و سالار شهیدان و مقام حضرت ابوالفضل العباس (ع) داشته که این عشق و ارادت در مداحی‌ها، نوحه‌خوانی‌ها و مرثیه‌های عزاداری تجلی کرده و از این‌ رو باید در حفظ و صیانت از این عشق و ارادت تلاش کرد.

به گفته چراغی پور، با توجه به گستردگی شبکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مناطق مختلف شهری و روستایی، برگزاری این سوگواره می‌تواند زمینه‌ساز ثبت و ضبط عشق و ارادت مردم مناطق مختلف کشور به ائمه اطهار (ع) به‌ویژه حضرت ابوالفضل العباس (ع) باشد.

ششمین دوره  سوگواره ملی علمدار کربلا  با مشارکت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و همکاری روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می‌شود.

7171/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی استان ایلام اربعین حسینی سوگواره هنر عاشورایی ستاد بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی، منتشر و در هفته جاری عرضه خواهد شد.

در این شماره خیمه، ۵ رویداد مهم ماه فروردین ۱۴۰۳ تحلیل شده‌اند:
اول: تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه.
دوم: بررسی ماجرای مسجدسازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق.
سوم: بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌لاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر(ص) از نگاه ۳ استاد دانشگاه.
چهارم: روایتی از اشعار روضه های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی.
پنجم: برگزاری محفل صدهزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه ای.

همچنین پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است؛ این پرونده شما را با ۱۲ طلبه و ۴مداحی آشنا می کند که اعضای بدنشان، به بیماران نیازمند بخشیده اند.

این شماره به مناسبت نمایشگاه کتاب نیز، به موضوعات زیر پرداخته شده است:
کتابی کاملا کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»
مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه های مترسک.»
کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی
یادداشت های عاشورایی مرحوم دکتر عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش»

کیانوش رضایی کد خبر: 1228613 برچسب‌ها مجله اجتماعی

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند