Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  راه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان است که هرچند از طریق رسانه‌های ملی و محلی این مسئله را مطرح کرده اند، ولی همچنان نبود راه‌های ایمن برای مردم روستایی در این مناطق به یک کابوس تبدیل شده است.

وضعیت نامطلوب جاده‌های روستایی در شهرستان نیکشهر با توجه به کوهستانی بودن مناطق و قرار گرفتن در امتداد رودخانه‌های فصلی رفت و آمد مردم هنگام بارندگی را با مشکل جدی روبه رو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتم کدخدا از اهالی روستای آبگاه بخش مرکزی شهرستان نیکشهر می‌گوید: به دلیل اینکه اکثر روستا‌های این منطقه توسط رودخانه‌های فصلی احاطه شده اند در هنگام بارندگی ارتباط نزدیک به ۷۰۰۰ نفر از مردم حوزه آبگاه و کوچینک مسدود می‌شود

او به خبرنگار ما گفت: این منطقه با ۱۸۰۳ نفر دانش آموز یکی از مناطق پرجمعیت شهرستان نیکشهر به حساب می‌آید که معلمان آن هنگام بارندگی امکان آمدن به این منطقه را ندارند

عبداله بلوچی دهیار روستای کناردان در رابطه با مشکل راه ارتباطی این روستا بیان کرد: متاسفانه جاده خاکی این روستا در مواقع بارندگی حتی تا یک ماه بازگشایی آن طول می‌کشد با توجه به پیگیری‌هایی که با نماینده حوزه انتخابیه داشته ایم، ولی همچنان قول‌ها بدون عمل پا برجا مانده است

او  گفت: در طی چند سال اخیر به دلیل وجود مشکل راه ارتباطی جمعیت زیادی از این روستا مجبور به مهاجرت به مناطق دیگر شده اند.

منطقه گرگان شهرستان نیکشهر یکی از مناطق بکر و گردشگری این شهرستان است که وجود آبشار فیروزه‌ای باعث شهرت این منطقه شده است که پذیرای تعدادی زیادی از گردشگران استان و خارج از استان است که متأسفانه نبود راه ارتباطی مناسب باعث شده است که این منطقه برای خیلی از مردم ایران ناشناخته باشد.

عیسی بلوچی دهیار روستای سهرکلوت اضافه کرد: ۲۵ کیلومتر راه ارتباطی این روستا تا مرکز دهستان مهبان خاکی و صعب‌العبور است که در مواقع بارندگی تا ماه‌ها راه‌های ارتباطی این منطقه مسدود می‌شود.

او می‌گوید: در موقع بارندگی مردم برای تهیه مایحتاج و انتقال مریضان بد حال و مادران باردار با مشکل جدی مواجه هستند که اهالی منطقه مجبورند بیماران خود را مثل جنازه بر دوش می‌گیرند و حمل می‌کنند.

منطقه هنزم و زیردان شهرستان نیکشهر با ۱۲ پارچه آبادی با جمعیتی بالغ بر ۳۵۰۰ نفر جمعیت همچنان مردم آن از نبود راه ارتباطی مناسب رنج می‌برند

دهیار یکی از روستا‌های این منطقه به خبرنگار ما گفت: مردم برای رفت و آمد مجبور هستند با ماشین‌های مسافر کش تویوتا به شهرستان بروند که این امر باعث می‌شود مردم جریمه‌های سنگینی را پرداخت کنند

بلوچ دهیار زیردان افزود: به دلیل مناسب نبودن راه ارتباطی مردم مجبور هستند راه یک ساعته را ۴ ساعته طی کنند.

‌او گفت: سال ۹۳ مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان قول افتتاح و بهره برداری از راه این منطقه را داده بود که متأسفانه همچنان به حال خود رها شده است

چندی پیش نیز تصادف محور قصرقند به نیکشهر ۶ کشته و ۱۲ زخمی بر جا گذاشته بود.

شهرستان نیکشهر با جمعیتی بالغ بر ۱۸۲ هزار نفر جمعیت در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است، این شهرستان از شمال با ایرانشهر، جنوب با چابهار و از غرب با شهرستان فنوج همجوار است

به دلیل گستردگی و صعب‌العبور بودن برخی از مناطق این شهرستان، همچنان مردمان روستایی نیکشهر از نبود راه ارتباطی مناسب رنج می‌برند.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت : دشمنان جمهوری اسلامی با اجرای طرح ابراهیم و کریدورِ آیمک درصدد بودند ایران عزيز را در جبهه   اقتصادی به انزوا بکشانند و مزیتهای نسبی سرزمین ایران را کم اثر کرده، یا از او بگیرند.

حجت  الاسلام هاشمی افزود :  طوفان الاقصی و وعدة صادق باعث شد قصة دالان زنگزور اجرا نشود  و دولت باکو هم فعلا آن را بایگانی کند.

 امام جمعه ماکو گفت : اکنون با این تجربة موفق، قوای سه گانه و همه  دستگاههای دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، بايد يک طوفان الاقصی و وعدة صادق اقتصادی را ایجاد کنند. 

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان ساخت : وعدة صادق نشان داد که منطقِ مقاومت و هجومِ بر دشمن، نه تنها باعث شد تا تنش اقتصادی در کشور کاهش يابد، بلکه به ثباتِ بازار نيز کمک میکند و به خاطرِ امنیت وبازدارندگی که ایجاد ميکند، باعث ميشود تا سرمایه گذاران عزيز، در اين کشور به سرمایه گذاری بیشتر تشویق شوند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه دولت محترم، بانک مرکزی و وزارتخانه های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کامِ مردم را تلخ کرده است، باید يک نقشة روشن و اقداماتِ نقطه زن بر علیه سوداگرانِ امنیتِ اقتصادیِ ایران تهیه و تدارک ببینند گفت : باید خانه های فساد اقتصادی   در اربیل و اتاقهای سیاه دلار فردایی و تلگرامی را مورد هدف قرار دهند و بدون مماشات، فراز و فرودهای آزاردهندة بازار پول و سرمایه را کاهش دهند. 

  حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نامگذاری سال جدید بنام  سال «جهش توليد و مشارکت مردم»  گفت :   در صورتي مردم در بخش توليد سرمايه گذاري خواهد کرد که دولت محترم زمينه را براي حضور مردم در عرصة توليد فراهم کند.

امام جمعه ماکودر ادامه  با انتقاد از اجرایی نشدن و به اتمام نرسیدن طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو گفت :  از جمله  طرحهاي دولت سابق براي مشارک مردم در جهش توليد، طرح مهار آبهای مرزی در شهرستان ماکو است که از سال 1394 اجرا شد.

وی افزود:  متأسفانه این طرح در شهرستان به خاطر اینکه 90 درصد آن اجرا، و بعد از آن رها شده  و بهره برداران هم  طرح ناقص را از دولت تحویل نگرفتند، و این امر باعث شد بسیاری از وسائل آن نیز به سرقت برود و این طرح هنوز هم به خاطر بیکفایتی برخی مسئولین عقیم مانده است.

وی گفت :  چرا مسئولین استانی و کشوري این طرح را تکمیل نمی نمایند تا بیت المال بیش از این به غارت نرود. 

 امام جمعه ماکو در بخش دیگری از خطبه های نماز به بر گزاری دو برنامه مهم در روز های آینده در ماکو هم اشاره کرد و گفت : در هفته آینده  دو حادثة ميمون و مبارک در شهرستان ماکو اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام هاشمی افزود:  در روز يکشنبه انشاء الله، منطقه آزاد ماکو ميزبان نماينده  محترم ولي فقيه در استان و ائمه  محترم جمعه استان آذربايجان غربي خواهد بود و نشست فصلي ائمه  جمعه استان در منطقه آزاد ماکو تشکيل خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو  برگزاري اولين همايش منطقه اي حجاب و عفاف و زيست عفيفانه در شهرستان ماکو را دومین رویداد در این منطقه اعلام کرد و گفت : این برنامه با حضور  مسئولين استاني و شهرستاني و منطقه اي، ائمةمحترم جمعه  استان، نمايندة محترم ولي فقيه در استان، علماء و روحانيون شهرستان، اساتيد و دانشجويان از اقصي نقاط کشور برگزار خواهد شد. 

 امام جمعه ماکو در ادامه با تبریک روز معلم و سالروز شهادت  شهادت استاد فرزانه، آيت الله شهيد مرتضي  به نقش و جایگاه معلم  اشاره کرد و گفت : معلم    انسان را از جهالت به معرفت رهنمون ميسازد .

امام جمعه ماکو به هفته عقیدتی سیاسی در سپاه هم اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه سپاه يک ارگان نظامي، آرماني است، لذا نياز به عقيدتي سياسي در آن بيش از ساير نيروهاي مسلح احساس ميشود.

دیگر خبرها

  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور