Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، استاد حوزه علمیه امروز دوم مهرماه در درس خارج خود با اشاره به دیدار روز گذشته خود با آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ایشان در چند ماه اخیر دچار یک بیماری شده‌اند که سبب شده از لحاظ جسمی، ناتوانی شدیدی پیدا کنند، گرچه فعالیت‌های فکری ایشان ادامه دارد.

این استاد حوزه با طلب دعا از مردم و طلاب و فضلای حوزه برای سلامتی این مفسر قرآن و مرجع تقلید تصریح کرد: پزشکان به بیماری جسمی ایشان پی نبرده‌اند؛ بیماری که باعث ضعف شدید جسمی شده و آزمایشات متعددی مجدداً در روزهای اخیر برای تشخیص این بیماری تجویز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه تأکید کرد: مراجع، ارکان و استوانه حوزه هستند و وجود آنان برای حوزه برکت و مایه هدایت و راهنمایی است و انشاءالله خداوند به ایشان و سایر اعاظم سلامتی بدهند.

هادوی تهرانی بیان کرد: علت تعطیلی دروس ایشان، همین بیماری است؛ ایشان زودتر از همه درس را آغازمی‌کردند، ولی امسال به همین علت نتوانستند تدریس کنند.

توضیح در مورد جزوه فقه المکاسب و الگوی پیشرفت

این استاد حوزه همچنین به توضیحی درباره سخنان چند روز قبل خود در مورد تألیف جزوه فقه مکاسب و انتساب آن به فعالیت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: بنده گمان کردم این جزوه(فقه المکاسب) مربوط به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است، در حالی که این جزوه از سوی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تألیف شده است.

وی افزود: این شورا مستقل از مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است و زیر نظر یک طلبه‌ در حوزه اداره می‌شود و از منتقدان مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هم هستند.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: جزوه مذکور مربوط به شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی است.

ادامه تفسیر سوره غافر هادوی تهرانی همچنین با اشاره به آیه 79 سور مبارکه غافر بیان کرد: این آیه فرموده‌اند کسانی که قدرت خداوند در آفرینش عالم را می‌بینند، ولی باز در آن مجادله دارند، این تکذیب و مجادله برای آن است که اهل کفر هستند و در قیامت غل و زنجیر بر گردن و پاهای آنان زده خواهد شد و در آتش جهنم سوزانده خواهند شد. استاد تفسیر و خارج فقه و اصول حوزه علمیه افزود: این گروه در عذاب سوزان جهنم به آنان گفته می‌شود کجاست قدرت، ثروت و مقامی که داشتید و آن‌ها می‌گویند از دست ما رفته است یعنی به این فهم نرسیدند که اساسا چیزی نبوده که از دستشان رفته باشد. وی افزود: خداوند فرموده است که خداوند این طوری کفار و ناسپاسان را گمراه می‌کند؛ البته خدا کسی را گمراه نمی‌کند بلکه خود این افراد با شتاب به سمت گمراهی می‌روند و خداوند هم دست آنان را برای هدایت نمی‌گیرد. این استاد حوزه اظهار کرد: خداوند حجت ظاهری و باطنی، پیامبران و عقل را به انسان‌ها داده و کتب هم برای انبیاء نازل کرده است ولی باز این افراد لجبازی و بداخلاقی و ناشکری کرده‌اند و به دام انحراف افتاده‌اند و سرنوشتشان در قیامت عذاب جهنم است.  انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم مکارم هادوی تهرانی بیماری شدید جسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری

به گزارش مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل خون ۲۰۰ زن سفیدپوست بریتانیایی که نیمی از آن ها به آرتروز زانو مبتلا بودند و نیمی دیگر مبتلا به این بیماری نبودند، محققان دریافتند که وجود برخی از نشانگرهای زیستی زنان مبتلا به آرتروز زانو را از زنان بدون این بیماری متمایز می‌کند.

دکتر «ویرجینیا بایرز کراوس»، نویسنده ارشد این مطالعه و جراح ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «ما دریافتیم که می‌توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلا به آرتروز زانو هستند شناسایی کنیم، اما چیزی که هیجان‌انگیز بود این بود که هشت سال قبل از اینکه آن ها تغییراتی در اشعه ایکس داشته باشند، توانستیم آن را شناسایی کنیم.»

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که در آن آزمایش خون ۷۴ درصد دقت در پیش‌بینی پیشرفت آرتریت زانو و دقت ۸۵ درصد در تشخیص آرتریت زانو را نشان داد.

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروز زانو وجود ندارد، موفقیت درمان‌های جدید می‌تواند به شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش سرعت پیشرفت آن بستگی داشته باشد.

محققان تاکید کردند که درست مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری آلزایمر، آرتروز زانو نیز یک اختلال مزمن است که معمولاً در اواخر بیماری تشخیص داده می‌شود. به گفته محققان، با شناسایی زودتر آن، پزشکان به طور بالقوه می‌توانند این بیماری را قبل از اینکه ناتوان کننده شود، متوقف کنند.

کراوس گفت: «در واقع با شناسایی زودتر آن، می‌توانیم از ناتوانی، درد و بدتر شدن کیفیت زندگی جلوگیری کنیم.»

به گفته کراوس، اگر بیماران از طریق آزمایش خون متوجه شوند که در معرض خطر بالای آرتروز زانو هستند، می‌توانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که شامل کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم یا حتی تزریق استروئید می‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آرتروز زانو برای بیماران چیزی بیش از دردناک است: همچنین در بیشتر موارد منجر به تعویض مفصل می‌شود و بار اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش