Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه بیماری ام اس  را زهرا زرگر متخصص مغز و اعصاب پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال : آیا ام اس درمانی قطعی دارد یا نه؟ عوارض داروهای ام اس چیست؟

جواب: این نوع بیماری درمان قطعی ندارد و مصرف داروها هم تا زمانی ادامه پیدا می‌کند تا سیر بیماری ثابت شود. برای درمان ام اس داروهای متفاوتی وجود دارد که اکثرا سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن هستند به همین دلیل  موجب عفونت و سرطان بدن خواهند شد، اما سود داروها معمولا از زیان آنها بیشتر خواهد بود

سوال:چرا بیماری اکرلی زوماب گران است ؟ آیا اثر هم  دارد؟

جواب: داروی  اکرلی زوماب  به تازگی وارد بازار شده است و معتقد هستندکه اثرات مطلوبی دارد. در ایران هنوز ساخته نشده است به همین دلیل از کشورهای همسایه وارد می کنند. همین امر موجب گرانقیمت شدن آن شده است اما در تلاش هستند که تحت پوشش بیمه قرار دهند.

سوال: آیا ام اس بعد از بهبودی قابل برگشت است؟

جواب: شایع‌ترین نوع بیماری ام اس همین امر است که فرد بعد از بهبودی ممکن است بیماریش  دوباره بازگرددY شرایط فرد کاملا طبیعی است و ناگهان بر اثر مشکلات همچون استرس و ناراحتی‌های دیگر ی عود  خواهد کرد  و بر می‌گردد.

سوال: می‌توان به جای داروهای تزریقی از داروهای خوراکی استفاده کرد؟

جواب: برای مصرف این نوع داروها حتما باید تحت نظر پزشک استفاده شود  و بستگی به شرایط بدنی فرد هم دارد. زمانی از داروهای خوراکی استفاده می‌شود که فرد نتواند از داروهای تزریقی استفاده کند و مجبور به گرفتن داروهای خوراکی خواهد شد اما باید به اندازه اثر بخشی همان داروی ابتدایی تجویز شود.

بیشتر بخوانید: چای مناسب افراد هر گروه خونی چیست؟

سوال: آیا می‌توان با افرادی که ام اس دارند ازدواج کرد و باردار شد؟

جواب: هیچ مشکلی برای ازدواج و باردار شدن در این افراد وجود ندارد حتی  شدت علائم در دوران بارداری برخی از بیمار‌ان ام اس کم خواهد شد.

سوال: افرادی که در گردن و سر خود پلاک می‌بینند آیا به ام اس دچارند؟

جواب: ابتدا باید برخی آزمایش‌ها انجام شود تا با تشخیص دقیق درباره آن تصمیم گرفته شود اما ممکن است بیماری ام اس هم باشد.

سوال: عمر بیماران ام اس چقدر است؟

جواب: عمر آنها همانند افراد عادی طبیعی است، هدف از درمان این بیماری تشخیص به موقع آن است.

سوال: آیا این بیماری دچار حواس پرتی و نشدن تمرکز هم می‌شود؟

جواب: علائم ام اس بستگی به جایگاه آن دارد که عارضه در کجای بدن ایجاد شده باشد. در هر جایی از بدن باشد آن قسمت را دچار اختلال خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی بعدی لیورپول: الان هم می‌توانید تبریک بگویید

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه این توافق توسط هیچ یک از باشگاه‌ها علنی نشده اما تقریبا قطعی شده که همه چیز آماده است تا آرنه اسلوت جانشین یورگن کلوپ در آنفیلد شود.

او در کنفرانس مطبوعاتی امروزش با سوالاتی درمورد آینده و احتمال پیوستن به لیورپول صحبت کرد. اسلوت به خبرنگاران گفت:"فکر می‌کنم بهتر است تا تمام پاسخ‌های مربوط به این سؤالات را در پایان فصل بدهم. چون من هنوز در اینجا به فاینورد تعهد دارم و لیورپول نیز همچنان مشغول کار خودش است."

اسلوت در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر می‌توان انتقال او به لیورپول را تبریک گفت یا نه، پاسخ داد:"شما همیشه می‌توانید به من تبریک بگویید، اما بهتر که در پایان فصل و وقتی واقعا رسمی شد، این کار را انجام دهید."

اسلوت به شوخی گفت که اگر روزنامه‌نگاران فقط در مورد لیورپول سوال کنند، به یک کنفرانس مطبوعاتی "ناخوشایند" تبدیل می‌شود اما او تایید کرد که "اطمینان دارد" این معامله تکمیل می شود.

این مربی 45 ساله گفت:"هنوز هیچ توافقی به صورت رسمی وجود ندارد و اینجا با نشان فاینورد روی لباسم نشسته‌ام، بنابراین قصد این است که سوالات درباره فاینورد باشد، اما به هر حال شما خبرنگاران تلاش خواهید کرد. هنوز اطمینان دارم که همه چیز خوب پیش خواهد رفت، اما واقعاً نمی‌توانم پاسخ بیشتری بدهم."

دیگر خبرها

  • سرمربی بعدی لیورپول: الان هم می‌توانید تبریک بگویید
  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات
  • زبان طنز نیشدار است
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد
  • مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم
  • تراکتور فردا سرمربی خود را معرفی می‌کند!