Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روسیه سیستم جدید دفاع هوایی اس-۵۰۰ را تولید کرده و به افتخار یکی از الهه‌های یونان باستان، نام "پرومتئوس" را بر آن نهاده است. تاریخ انتشار: 21:25 - 02 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۶۲۶

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" به نقل از یک نشریه چینی گزارشی راجع به سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ منتشر کرده است که مرور آن خالی از لطف نیست:

به‌تازگی بسیاری از کشور‌ها که قصد خرید سیستم پدافند موشکی ضدهوایی روسی را دارند، با حملات امریکا مواجه شده و حتی تهدید به تحریم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برعکس، اینگونه اقدامات امریکا موجب تبلیغات رایگان برای سامانه‌های پدافند هوایی روسیه شده است و برخی کشور‌هایی که قبلاً به این سامانه علاقمند نبودند، به فکر خرید آن می‌افتند؛ بنابراین امریکا دوباره به چاله‌ای افتاد که خودش آن را حفر کرده بود.

در حال حاضر اس-۴۰۰ پیشرفته‌ترین سیستم دفاع موشکی در زرادخانه روسیه نیست. بر اساس گزارش‌ها، روسیه سیستم جدید دفاع هوایی اس-۵۰۰ را تولید کرده و به افتخار یکی از الهه‌های یونان باستان، نام "پرومتئوس" را بر آن نهاده است.

این سامانه قادر است با دقتی بالا اهداف مختلف از جمله غالب انواع هواپیما‌های مدرن شامل پهپاد‌های کوچک، موشک‌های کروز رادارگریز، موشک‌های بالستیک سریع‌السیر، هواپیما‌های مافوق صوت و هواگرد‌های هایپرسونیک فرا اتمسفر را نابود کند.

بُرد شلیک این سیستم دفاع هوایی از ۵۰۰ کیلومتر فراتر بوده و می‌تواند همزمان روی ده هدف قفل کند که قابلیتی فراتر از هر سیستم دفاع هوایی مدرن در جهان است.

در فوریه ۲۰۱۳ یک شهاب سنگ با قطر حدود ۲۰ متر در روسیه سقوط کرد. هنگام سقوط، قسمت‌هایی از آن پراکنده و به تیر‌های آتشین روشن تبدیل شدند. این شهاب سنگ با سرعتی قریب به ۷۰ هزار کیلومتر در ساعت، از جو عبور کرد و انرژی آزادشده در هنگام تخریب آن، ۳۰ برابر بمب اتمی تخمین زده شد که هیروشیما را ویران کرد. در نتیجه سقوط شهاب سنگ مورد اشاره، بیش از ۱۰۰۰ نفر آسیب دیدند.

در شبکه‌های اجتماعی روسیه، این واقعه "معجزه اس- ۵۰۰" نامیده شد، زیرا سقوط سنگ آسمانی با آزمایش سامانه یادشده همزمان بود و بین عوام شایع شد که اس-۵۰۰ شهاب سنگ را تکه‌تکه کرده است.

به هر ترتیب، روسیه از اس-۵۰۰ به‌عنوان سلاحی بازدارنده و برگ برنده در تقابل با ناتو بهره می‌برد.

این سامانه پدافندی از سال آینده میلادی به‌طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

 

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه سیستم دفاعی روسیه پدافند هوایی روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!