Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نوشت: دیدار آنجلا مرکل در محل اقامت حجت الاسلام حسن روحانی در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس عمومی سازمان ملل انجام شد.  

رئیس جمهوری پیش از این با عمران خان نخست وزیر پاکستان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت وگو کرد.

تشریح ایده ائلاف برای صلح که با نام «امید» و “ابتکار صلح هرمز” نامیده شده است؛ یکی از محورهای این گفت وگوها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی صبح سه شنبه دوم مهر ماه دیداری با مدیران رسانه های آمریکایی داشت.

دیدار با پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی و همچنین یوااس اشنایدر آنان رئیس جمهور سوییس و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیگر برنامه های رئیس جمهوری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل است.

روحانی قرار است روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند و طرح "ابتکار صلح هرمز" را ارائه دهد.

رئیس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم در شرایط حساسی که امروز منطقه ما می گذراند بتوانیم پیام ملت های منطقه که پیام صلح و پایان هرگونه مداخله جویی در منطقه حساس خلیج فارس و خاورمیانه است را به گوش جهان برسانیم.

وی افزود: همچون سالهای گذشته، امسال هم در یک سفر چهار روزه برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و ملاقاتها و دیدارهایی که داریم، به نیویورک آمدیم.

روحانی با اشاره به اینکه امروز ملت بزرگ ایران در فشار جنگ بزرگ ظالمانه قرار دارد، تاکید کرد: ملت ایران، ملت مقاومت و ایستادگی بوده و خواهان بازگشت همگان به مقررات و قانون هستند.  
رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد تا در این سفر بتوانیم پیام ملت بزرگ ایران را به گوش جامعه جهانی در سازمان ملل برسانیم.  
روحانی از رونمایی طرحی برای امنیت منطقه در این سفر خبر داد و افزود: این طرح درباره یک همکاری دسته جمعی درون منطقه خلیج فارس است. ما می‌خواهیم همه کشورهای منطقه در این طرح حضور داشته باشند، البته این طرحی که در سازمان ملل باز خواهد شد تنها امنیتی نیست، بلکه اقتصادی و سایر مسائل نیز هست، اما در راستای مسائل امنیتی است.

وی توضیح داد: نام این طرح "ابتکار صلح هرمز" است چون حرف های اولش که اچ، او و پی و ای(HOPE) است با هم ترکیب می شود و نامش "امید" می شود. از این رو این ائتلاف به نام "ائتلاف امید" نامگذاری شده است و همه کشورهای  ساحلی خلیج فارس و منطقه هرمز در این ائتلاف دعوت می‌شوند تا امنیت منطقه را تضمین کنیم.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: به دلیل  این که هنوز این طرح باز نشده، عکس العمل ها مشخص نشده است، البته آمریکایی‌ها در عکس العمل اول گفتند می‌خواهند ببینند این طرح چیست و ابعاد آن را بررسی کنند، بنابراین طرح ما که ارائه خواهد شد، طرح "ابتکار صلح هرمز" است.

کد خبر 456228 برچسب‌ها حسن روحانی آلمان - آنگلا مرکل ایران و آلمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی آلمان آنگلا مرکل ایران و آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. در این دیدار این مقام ارشد نظامی چین خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748147

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران