Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا با اعلام اینکه اخیراً با همتایان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی خود درباره ایران و حمله هفته گذشته به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو صحبت کرده است، تأکید کرد که آمریکا و کشور‌های اروپایی در این خصوص اتفاق نظر دارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری با تکرار ادعا‌های قبلی خود علیه ایران اعلام کرد که وزرای دفاع سه کشور بزرگ اتحادیه اروپا نیز با وی در خصوص ایران هم‌عقیده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مارک اسپر در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «ظرف یک هفته گذشته من با همتایان خود در انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ایران صحبت کرده‌ام. اجماع و نظر ما روشن است؛ ایران مسئول حمله خارق‌العاده به عربستان سعودی بوده است. ما انتظار داریم که دیگر کشور‌ها نیز در مورد رفتار‌های بی‌ثبات‌کننده ایران اعلام خطر کنند و از متحدانمان در منطقه حمایت کنند.»

روز گذشته سران آلمان، انگلیس و فرانسه با صدور بیانیه‌ای مشترک بدون ارائه هیچ‌گونه شواهد و مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو بوده است.

بامداد روز شنبه ۲۳ شهریورماه دست‌کم ۱۰ پهپاد تهاجمی یمنی به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو حمله کردند و بر اثر این حمله تولید نفت عربستان به‌میزان ۵.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

در پی این حمله غیرمنتظره که به افزایش بیش از ۱۴ درصدی بهای نفت در معاملات روز دوشنبه بازار‌های جهانی منجر شد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور و تنی چند از مقامات آمریکایی در اظهارات خود تلاش کرده‌اند که ایران را عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان معرفی کنند و اوضاع را به‌گونه‌ای جلوه دهند که ایران تهدیدی برای بازار نفت و اقتصاد جهانی است.

در ادامه مقامات عربستان سعودی نیز تحت تأثیر القائات کارشناسان آمریکایی مدعی شدند که ایران عامل حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو بوده است.

ایران اتهامات مقامات غربی و سعودی علیه خود را رد کرده و اتهام‌زنی به ایران را نشانه ناتوانی آن‌ها در برابر نیرو‌های یمنی دانسته‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مالیات پزشکان ابتکار صلح هرمز هپکو اراک هفته دفاع مقدس مجمع عمومی سازمان ملل متحد وزیر دفاع آمریکا مارک اسپر حمله آرامکو حمله به تاسیسات نفتی عربستان مالیات پزشکان ابتکار صلح هرمز هپکو اراک هفته دفاع مقدس مجمع عمومی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا