Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی در دیدار با «علی سلیمان غانم» وزیر نفت و منابع معدنی سوریه، بر آمادگی کامل ایران در خصوص گسترش همکاری‌های تجاری، صنعتی و معدنی با کشور سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شاتا، تهران-ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با «علی سلیمان غانم» وزیر نفت و منابع معدنی سوریه، بر آمادگی کامل ایران در خصوص گسترش همکاری‌های تجاری، صنعتی و معدنی با کشور سوریه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«رضا رحمانی» در این جلسه با اشاره به رابطه تاریخی و دوستانه دو کشور ایران و سوریه، اظهار داشت: همکاری و همراهی ملت‌های این دو سرزمین در مبارزه با تروریسم روابط طرفین را در سطحی ویژه و کاملا استراتژیک ارتقا بخشیده است که این مهم در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت نیز باید تقویت شده و به سطح قابل قبولی برسد.


وی افزود: انتظار داریم در دوره جدید و همزمان با آغاز بازسازی کشور سوریه روابط اقتصادی بین دو کشور وارد مختصات جدیدی شده و همکاری‌های صنعتی و معدنی را بیش از پیش ارتقاء ببخشیم.

 

رحمانی معتقد است با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانیم در حوزه معادن و صنایع معدنی نیز همکاری‌های گسترده ای با سوریه داشته باشیم. 


وی با اشاره به برخی پتانسیل‌های معدنی و صنایع معدنی ایران گفت: ایران از جمله کشورهای مهم معدنی دنیاست. اکنون بالغ بر ۵۵ میلیارد تن ذخایر معدنی با قابلیت استخراج بیش از ۶۴ نوع ماده معدنی در کشورمان وجود دارد که پیرو مطالعات و طرح‌های اکتشافی اخیر این حجم به بیش از ۲ برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

 

وزیر صنعت تصریح کرد: خوشبختانه کشور سوریه نیز در حوزه معادن ظرفیت‌های مناسبی دارد، البته از گذشته همکاری‌هایی با هم داشته‌ایم و ضرورت دارد این همکاری‌ها را افزایش دهیم. دیدار امروز باید نقطه عطفی در ارتقای چشمگیر همکاری‌های طرفین باشد.

 

رحمانی با اشاره به توانمندی‌های مهندسی و تجهیزات و همچنین تجربیات موجود در ایران گفت: شرایط برای توسعه فرصت‌های همکاری مشترک با بخش معادن و صنایع معدنی کشور سوریه وجود دارد و آماده هر گونه همکاری هستیم.


این مقام مسئول همچنین بر ضرورت تشکیل کمیته تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری دو طرف ذیل کمیسیون همکاری‌های مشترک تاکید کرد و گفت: در چارچوب وظایف این کمیته باید مقدمات همکاری و مراودات موثرتر بخش خصوصی و دولتی دو کشور فراهم شود.


وی افزود: فعالسازی و مشارکت بیشتر در نمایشگاه های بین المللی طرفین و همچنین برنامه ریزی برای اصلاح مقررات تعرفه ای در راستای گسترش همکاری های تجاری طرفین باید در دستور کار قرار گیرد.


رحمانی خاطرنشان کرد: کشورهای ایران، عراق، سوریه و لبنان می‌توانند در سایه مراودات سیاسی استراتژیک و دوستانه خود یک بلوک اقتصادی قدرتمند نیز تشکیل دهند و همکاری‌های صنعتی و معدنی خود را ارتقاء دهند.


وی اضافه کرد: طی دو مرحله از تحریم‌های شدید اعمالی نسبت به ایران، خوشبختانه کشورمان در برخی بخش‌های مهم صنعتی و تولیدی به خودکفایی خوبی دست یافته که در همین راستا می‌توانیم تجربیات و دستاوردهای خود را در اختیار کشور دوست و برادر سوریه قرار دهیم.


وزیر صنعت در پایان تصریح کرد: طی یکسال گذشته سطح مراودات تجاری میان ایران و سوریه افزایش ۳۵ درصدی داشته که با توجه به ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری‌ها باید تراز تجاری موجود را تا پایان امسال به نحو چشمگیری ارتقا دهیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس استان همدان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع استان بوشهر خبرگزاری شبستان وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عیسی زارع پور در دیدار با «لوکیا ایسانگا ناکاداما» با اشاره به روابط دو کشور و سفر ریاست جمهوری به اوگاندا و اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی در قاره آفریقا و تلاش برای گسترش روابط اقتصادی با کشور‌های آفریقایی در این دولت، تاکید کرد: شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در کشور‌های مختلف آفریقایی و غیرآفریقایی طرح های مهم زیرساختی را انجام دادند و این آمادگی وجود دارد تا طرح های مشابه در حوزه‌های ارتباطات و اطلاعات نیز در این کشور (اوگاندا) اجرایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بر لزوم توسعه همکاری‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بین دو کشور تاکید کرد و با معرفی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، زمینه‌های کاری مختلف این وزارتخانه از پست، فضایی و زیرساخت تا دولت الکترونیک و ... را معرفی کرد.

زارع پور به سفر هفته آینده معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه به اوگاندا اشاره کرد و گفت: این سفر با همراهی شرکت ها، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حوزه فناوری اطلاعات انجام می‌شود و امیدوارم که این رفت و آمد‌ها باعث گسترش روابط در این حوزه شود.
وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله شرکت‌های فناوری ارتباطات که زیرساخت دولت الکترونیک در ایران را با توانمندی‌های داخلی راه اندازی کرده اند، افزود : این شرکت‌ها علاقه‌مند و آماده حضور جدی در اوگاندا و کمک به رفع نیاز‌های این کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین آماده انتقال دانش و تجربه به همتایان اوگاندایی خود هستند.
وزیر ارتباطات در این دیدار برای میزبانی وزیر تکنولوژی و فناوری اوگاندا اعلام آمادگی کرد و گفت: هیاتی ایرانی در آینده نزدیک با هدف مذاکرات تخصصی برای توسعه همکاری‌های فیمابین به اوگاندا سفرخواهد کرد.
معاون نخست وزیر اوگاندار نیز با اعلام خرسندی از حضور در ایران و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این کشور در حوزه‌های مختلف، برای استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه ارتباطات اعلام آمادگی کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم آموزش نیروی انسانی اوگاندایی ، از دوستان ایرانی در زمینه کارورزی دانش آموختگان در حوزه‌ آی سی تی و تربیت عملی و مهارتی نیرو‌های اوگاندایی ، درخواست کمک کرد .

پیگیری تفاهمات انجام شده در سفر ریاست جمهوری به اوگاندا، از جمله ارئه خدمات مشاوره فنی و مهندسی در خصوص گسترش نسل چهارم و پنجم تلفن همراه و نیز معرفی شرکت‌های توانمند ایرانی برای پیاده سازی این فناوری، مساعدت در تامین و تولید تجهیزات اصلی حوزه ارتباطات و مخابرات؛ کمک به ارتقای تکنولوژی‌های مخابراتی و ارتباطاتی و انجام بررسی‌های لازم بمنظور ایجاد بستر‌های تحقق اقتصاد دیجیتال، برخی از محور‌های دیدار وزیر ارتباطات با معاون نخست وزیر اوگاندا بود.
دو طرف ابراز امیدواری کردند با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، امکان تبادل هیئت‌های سطح بالا فراهم شود. تفاهم سیاسی و زمینه‌های همکاری بین طرفین در همه حوزه‌های مورد اشاره می‌تواند منجر به قرارداد یا تفاهمنامه همکاری گردد.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم