Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:05:47 GMT

خیرین هزینه مرمت یک تکیه در گرگان را تقبل کردند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۰۰۱۹

خیرین هزینه مرمت یک تکیه در گرگان را تقبل کردند

حسین کتولی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری از سال ۱۳۹۴ با اجرای طرح محرم تا محرم قرار شد هر سال تعدادی از تکایای بافت تاریخی گرگان مرمت و بهسازی شوند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۳۵ تکیه در پنج محله پاسرو، سرچشمه، دربنو، سبزه مشهد و دوشنبه‌ای در بافت تاریخی گرگان با اعتبارات دولتی و مشارکت متولیان احیاء و بهسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر بهسازی و احیاء بافت تاریخی گرگان ادامه داد: هم‌اکنون محرک توسعه در بافت تاریخی گرگان اتفاق افتاده است و به تازگی خیرین هم به این موضوع ورود کرده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عده ای از خیرین اعلام آمادگی کرده اند هزینه مرمت سقف ضلع جنوبی پیرتکیه در محله سرچشمه را پرداخت کنند.

کتولی با اشاره به اینکه هزینه مرمت سقف این تکیه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: پیمانکار پیشنهاد قیمت داده و بعد از پایان محرم و صفر عملیات مرمت و بهسازی این تکیه در بافت تاریخی گرگان آغاز می شود.

کد خبر 4726886

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان بافت تاریخی گرگان هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 استانداری سمنان بیرجند گرگان بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف اجلاس جاده ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.   او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی