Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از پالایشگاه بیدبلند بهبهان، اظهارداشت: با تکمیل این پالایشگاه ، هفت هزار کارگری که در مراحل ساخت آن مشارکت داشته اند در آستانه بیکاری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این معضل بزرگ در شهرستان بهبهان ، ساخت پتروشیمی این شهرستان در دست برنامه ریزی است که برای آن زمین موردنیاز هم اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به زمان بر بودن ساخت این پتروشیمی، بیان داشت: با این وجود تلاش شد تا در کنار این پالایشگاه پروژه ای برنامه ریزی شود که علاوه بر جنبه های اقتصادی برای کشور به اشتغالزایی در استان نیز کمک کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های متعددی برای مشارکت در این پتروشیمی اعلام آمادگی کرده اند، گفت: این پروژه به عنوان یکی از زیر مجموعه های هلدینگ خلیج فارس تاسیس و راه اندازی خواهد شد.

مطالبه مردمی برای جمع آوری فلرهای نفتی 

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به معضلات زیست محیطی فلرهای گازی در استان نفت‌خیز خوزستان، گفت: این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است به علاوه جمع آوری این فلرها می تواند ارزش افزوده بسیار زیادی را برای کشور در پی داشته باشد.

شریعتی یادآور شد: جمع آوری فلرها و هدایت گازهای همراه نفت به سمت پالایشگاه بیدبلند با هدف تامین خوراک واحدهای صنعتی، می تواند به بهبود ظرفیت تولید پتروشیمی های موجود در استان کمک قابل توجهی کند.

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری های جدی برای تکمیل و ساخت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در شهرستان بهبهان از سال ۱۳۹۵، گفت: از این تاریخ تاکنون روند پیشرفت فیزیکی پروژه رضایت بخش بوده است.

بر اساس این گزارش، خردادماه امسال خزانه ‌داری آمریکا هلدینگ خلیج فارس را به عنوان بزرگترین شرکت پتروشیمی حاضر در بورس ایران و ۳۹ زیرمجموعه و عوامل فروش آن در خارج از کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داد که از جمله آن پالایشگاه بیدبلند بهبهان است.

پالایشگاه بید بلند بهبهان با تامیـن سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صندوق توسعه ملی و کنسرسیوم بانک ‌های ایرانی به عاملیت بانک سپه در دست احداث است که از آذرماه سال ۱۳۹۵، مجـوزمبلغ ۲.۲ میلیـارد دلار در جهـت اسـتفاده از تسـهیلات ارزی صنـدوق توسـعه ملی اخذ شد. همچنیـن اعتبـار اسناد بخـش پالایشـگاه بـه مبلغ ۹۴۳ میلیـون یورو گشایش یافت و اعتبـار مذکــور از دی ماه همان سال فعال شد. این پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان پتروشیمی ایرنا غلامرضا شریعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی