Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@18:55:56 GMT

عادل الجبیر بار دیگر ایران را متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۰۰۴۵

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ضمن متهم کردن ایران به حمله به آرامکو مدعی شد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد سلاحی که در حمله به آرامکو استفاده شده ایرانی است.

اخبار سیاسی- او افزود: در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین المللی با آمریکا هم نظر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همکاری با متحدان ادامه می‌دهیم تا به گزینه‌های مناسبی در تعامل با ایران برسیم.

عادل ا‌لجبیر گفت: می‌خواهیم که حتی الامکان جنگی رخ ندهد، اما دست بسته نخواهیم نشست. از نزدیک با آمریکا در مورد پرونده ایران همکاری داریم.

او در سخنانی مداخله‌جویانه افزود: ایرانی‌ها برای مذاکره جدی نیستند؛ می خواهند تحریم ها لغو شود تا وقت کشی کنند.

این در حالیست که انصارالله یمن حمله پهپادی هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را بر عهده گرفته است. به دنبال این حادثه، واشنگتن با سیاست ابهام‌افکنی آشکارا و بدون حتی ارائه یک مدرک و دلیل تهران را عامل اصلی این حمله دانست. ریاض و انگلیس نیز به تبعیت از این سیاست‌های آمریکا تلویحا و گاه به روشنی ایران را پشت این حملات اعلام کردند.

این مقام سعودی همچنین مدعی شد: عربستان در بمباران‌های خود در یمن دقیق بوده است، اما رسانه‌ها هر اتفاقی که می‌افتد ما را سرزنش می‌کنند! خوش بین هستیم که به زودی راه حلی برای یمن پیدا شود.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: ما جمال خاشقچی را نکشتیم، بلکه او توسط مزدوران و بدون اتخاذ تصمیمی رسمی برای آن کشته شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران عربستان سعودی مجمع عمومی سازمان ملل عادل الجبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشته شدن یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس آمریکا (فیلم) سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم) حمله به ماشین خودران گوگل در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد