Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@13:32:41 GMT

تصویب قانون جدید تجارت غافلگیرانه انجام شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۰۳۸۹

به گزارش تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه تصویب لایحه قانون تجارت به اتمام رسیده، اظهار کرد : این لایحه تنها در دوماده به کمیسیون بازگشت داده شده است که احتمالا در پایان این هفته در دستور کار مجلس خواهد بود و به تصویب خواهد رسید و کار لایحه در مجلس پایان می یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا سرعت تصویب این قانون در مجلس بالا بود ، توضیح داد : نوع در دستور کار قرار گرفتن این لایحه به صورتی بود که تعداد کمی از افراد و رسانه ها در جریان آن قرار داشتند ، در واقع یک نوع اصل غافل گیری اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر پیشنهاد و انتقادی از سوی نمایندگان برای اصلاح یا بازبینی این قانون وجود نداشت و به همین دلیل کار بررسی آن به سرعت انجام شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر موافقت اتاق بازرگانی و دولت در زمان تصویب قانون ، اظهار کرد: برای اولین بار نماینده بخش خصوصی ، دولت و مجلس در تصویب قانون با هم موافق بودند. فعالان اقتصادی پس از تصویب قانون اظهارنظر های مخالف داشتند اما گزارش مکتوب و تصویری که از صحن موجود است نشان از موافقت نماینده آنها در تمامی مواد قانون دارد.

حاجی دلیگانی در واکنش به انتقاداتی که به برخی از مواد قانون تجارت جدید که از سوی کارشناسان و اقتصاددان وارد شده است ، اظهار کرد : لازم است افراد مطلع ، ایراداتی که به این قانون دارند را به شورای نگهبان ارائه دهند تا آنها به این موارد رسیدگی کنند، چرا که بررسی این موضوع عملا از مجلس خارج شده است.

وی  در خصوص عدم ارائه نظر از سوی نمایندگان برای مواد قانون تجارت ، گفت : 10روزی که به نمایندگان فرصت ارائه پیشنهاد و انتقاد به این لایحه داده شده دقیقا همزمان با تعطیلات تابستانی مجلس بود که نمایندگان در حوزه انتخابیه خود حضور داشتند.

این نماینده مجلس اضافه کرد : بنده به اتفاق مشاور خود 30 پیشنهاد ارائه دادم اما هیچ یک از نمایندگان مسئله ای را در خصوص قانون مطرح نکرده بودند ، به همین دلیل مخالف و موافقان نمی توانند در صحن صحبت کنند.

حاجی دلیگانی در پایان خاطر نشان کرد : مشکل اساسی در این است که کل قانون تغییر کرده است ، در حالی که اگر مسئله محور به آن توجه می شد و در بخش هایی که مشکل و چالش وجود داشت اصلاحات صورت می گرفت ، مسائل امروز ایجاد نمی شد و به این میزان نگرانی وجود نداشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند