Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@00:23:20 GMT

روحانی در دیدار نخست‌وزیر اسپانیا

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۰۴۰۴

روحانی در دیدار نخست‌وزیر اسپانیا

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران و «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا ظهر سه شنبه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در محل اقامت رئیس جمهور، با یکدیگر دیدار و در خصوص راه‌های توسعه روابط دو کشور و همینطور ابتکار جدید دکتر روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به "ابتکار صلح هرمز" به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده دوکشور ایران و اسپانیا، بر ضرورت تلاش برای تحکیم این روابط تاکید کرد.

روحانی افزود: تحریم‌ها و زورگویی فعلی دولت آمریکا در بلندمدت از هم می‌پاشد، ولی روابط کهن و تاریخی کشور‌های دوست نظیر ایران و اسپانیا باید مستحکم بماند.

رئیس جمهور همچنین به ضرورت توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری و گسترش همکاری‌ها در زمینه بیو و نانو تکنولوژی میان ایران و اسپانیا تاکید کرد.

نخست وزیر اسپانیا نیز با ابراز تاسف از رنج ملت ایران از تحریم‌های یکجانبه کنونی و با تاکید مجدد بر حمایت کشورش از برجام، بر عزم اسپانیا برای گسترش بیش از پیش روابط با ایران تاکید کرد و با اشاره به ابتکار ائتلاف امید دکتر روحانی، گفت: ما در سال‌های گذشته شما را بعنوان مرد صلح شناخته ایم و امیدوارم که این ابتکار عمل به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مالیات پزشکان ابتکار صلح هرمز هپکو اراک هفته دفاع مقدس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نخست وزیر اسپانیا تحریم ها حسن روحانی پدرو سانچز مالیات پزشکان ابتکار صلح هرمز هپکو اراک هفته دفاع مقدس مجمع عمومی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیرساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت، گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت‌نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش‌از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه‌ی رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام‌

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم