Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@19:10:21 GMT

راه‌اندازی ایستگاه تیمار آهو!

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۰۷۹۸

راه‌اندازی ایستگاه تیمار آهو!

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بهرام ملکی در رابطه با راه‌اندازی ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو در دانشگاه زنجان، اظهار کرد: ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو برای آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز در جهت توسعه پایدار در دانشگاه زنجان راه‌اندازی شده است.

وی در رابطه با اهداف راه‌اندازی ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو در دانشگاه زنجان، افزود: هدف از راه‌اندازی این ایستگاه، مدیریت و حفظ تنوع زیستی استان زنجان و تکثیر گونه‌های در حال انقراض، تیمار آهوان زخمی و آسیب‌دیده ناشی از شکار و پژوهش گونه‌های بومی در این ایستگاه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در رابطه با مساحت ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو در دانشگاه زنجان، تصریح کرد: مساحت عرصه ایستگاه تیمار تحقیقات و پرورش آهو دانشگاه زنجان، 17 هزار مترمربع است که شامل پناهگاه، آبخوری، فضای باز، فضای جنگلی و فنس حفاظتی مورد تایید کارشناس محیط زیست واقع در ضلع جنوبی ساختمان مرکزی کنار ایستگاه هواشناسی دانشگاه زنجان است.

ملکی با اشاره به آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز در جهت توسعه پایدار دردانشگاه زنجان، بیان کرد: آموزش، ترویج و ایجاد دانشگاه سبز در جهت توسعه پایدار که یکی از مؤلفه‌های آن زیست‌بوم طبیعی همراه با حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری نیز فرهنگ‌سازی در جهت تعامل با طبیعت بوده و از دیگر اهداف ایستگاه تیمار، تحقیقات و پرورش آهو است.

معاون اداری و مالی دانشگاه زنجان بیان کرد: راه‌اندازی ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو در دانشگاه زنجان با اخذ پروانه از سازمان محیط‌زیست و ملاحظات تعیین شده از سوی این ارگان و همکاری اداره‌کل محیط‌زیست استان زنجان، تحت نظر کارشناسان آن اداره گروه محیط‌زیست دانشگاه زنجان و گروه علوم دامی و دامپزشکی، مزرعه تحقیقاتی و فضای سبز دانشگاه زنجان احداث و اداره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو راس آهوی نر و ماده در ایستگاه تیمار و تحقیقات و پرورش آهو دانشگاه زنجان وجود دارد و دانشگاه زنجان دارای گاوداری، گوسفندداری و مرغ‌داری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان طبیعت فضای سبز محیط زیست هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور با بیان اینکه هر ساله تعدادی از جانوران وحشی در اثر فعالیت‌های انسانی و یا حوادث طبیعی آسیب می‌بینند، اظهار کرد: امکان نگهداری، درمان، آماده سازی و بازپروری گونه‌های با ارزش آسیب دیده جهت بازگرداندن به طبیعت یا انتقال به مراکز مجاز نگهداری حیوانات ضروری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در استان تیمار می‌شود، گفت: فاز یک ساخت تیمارگاه چند منظوره جهت تیمار و درمان گونه‌های جانوری از محل تأمین اعتبار طرح ملی حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و اسناد خزانه در مجموع به میزان یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تأمین و اجرا شد.

وی اظهار کرد: تکمیل و تجهیز اجرای این مرکز تیمار و نگهداری با کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز از نظر فضاسازی در حال انجام است.

اله پور گفت: خریداری و استقرار یک باب کانکس جهت حضور دامپزشک و معاینات اولیه با توجه به اقدامات موفق سنوات قبل و تأمین برخی اقلام دامپزشکی از قبیل ست جراحی و کالبدگشایی، میز کالبدگشایی، جعبه‌های حمل گونه جانوری، انواع سرنگ بیهوشی و غیره از دیگر امکانات تأمین شده در این پروژه است.

کد خبر 6090170

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری