Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@18:36:08 GMT

جهانگیری و عارف هم نیروهای دست دو و سه شما بودند؟!

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۰۸۳۶

جهانگیری و عارف هم نیروهای دست دو و سه شما بودند؟!

وزیر راه دولت اصلاحات می‌گوید یک عده فرصت‌طلب از درون به جریان اصلاحات ضربه زدند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

احمد خرم در گفت‌وگو با خبرآن‌لاین اظهار داشت: اصل انتقاد از خود را نباید فراموش کنیم البته این انتقاد از خود باید درون تشکیلاتی باشد و اگر به بیرون درز پیدا کند منشأ تخطئه آن جریان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه لیدرهای جریان اصلاحات و صاحب‌نظران و نظریه‌پردازان بنشینند و طرحی نو دراندازند حرکت خوبی است اما این هم باید در نظر بگیرند که چقدر بدنه اجتماعی اصلاحات پذیرای آن است یعنی فقط نظریه‌پردازی کردن کفایت نمی‌کند ما باید در کنار تولیدکننده فکر به دو دسته دیگر هم نیاز داریم اول توزیع‌کننده فکر و دسته دیگر مصرف‌کننده فکر است که همان بدنه اجتماعی می‌شود. متاسفانه در این مورد کار نشده است.

بیشتر بخوانید:

چگونه جنگ‌طلبی اصلاح‌طلبان رادیکال را معلوم شد؟


وی افزود: هیچ‌کدام از تشکل‌ها رسالت‌های اصلی خود را که توزیع قدرت، کادرسازی، بیان مطالبات و دفاع از مردم را به درستی انجام ندادند. دغدغه‌های مردم را آسیب‌شناسی کردن و حرکت در مسیر حل مشکلات مردم، از رسالت‌های اصلی حزب است که باید انجام شود ولی متاسفانه هیچ‌کدام از احزاب و جریان‌ها به این مسائل توجه ندارند و توجه اصلی متوجه قدرت است. لذا همه امورشان از منظر توزیع قدرت عبور می‌کند. در حالی که باید همه‌جانبه فکر کرد اینکه به یک شاخه توجه کنیم و دیگر مسائل را رها کنیم راه به جایی نمی‌برد.


خرم همچنین گفت: جریان اصلاحات از دو طرف ضربه شدیدی خورد. یکی حذف عناصر رده اول اصلاحات، به‌طوری که پرونده‌ای زیر بغل اغلب آنها گذاشتند و با این روش یا بازداشت شدند یا رد صلاحیت‌شان کردند بر این اساس مجبور شدند نیروهای دست دوم و سوم خود را وارد گود کنند. اما جریان اصلاحات یک ضربه هم از درون خورد به این معنا که یک عده فرصت‌طلب به جای اینکه برای مردم کار کنند فقط به فکر حفظ قدرت و تکیه زدن بر منصب‌ها بودند برای همین به محض آنکه بر این کرسی‌ها تکیه زدند یادشان رفت با حمایت جریان اصلاحات روی کار آمده‌اند.


هرچند اصلاحات از داخل هم ضربه خورد اما با این وجود ضربه‌ای که حذف نیروهای اصیل به این جریان وارد کرد قدرت بیشتری داشت. درحقیقت ۹۰ درصد افت اصلاحات نتیجه حذف مهره‌های اصلی در جریان اصلاحات بود و ۱۰ درصد باقی‌مانده مربوط به این است که به هر حال افراد وقتی به قدرت می‌رسند خود را گم می‌کنند و فراموش می‌کنند چطور به اینجا رسیدند و قرار بود چه اهدافی را دنبال کنند.


اظهارات خرم در حالی است که طیف متبوع وی با آگاهی از رای نداشتن خود، در انتخابات ۹۲ و ۹۶ ریاست جمهوری ترجیح داد عارف و جهانگیری را کنار بگذارد و حال آنکه اگر اعتماد به نفس داشت و یقین نداشت که مردم به نامزدهای آنها رای نخواهند داد، باید از این نامزدهای مدعی اصلاح‌طلبی حمایت می‌کرد.
 

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو کنفرانس افق نو تحولات یمن اصلاحات اصلاح طلبان احمد خرم انتخابات 92 جهانگیری محمدرضا عارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم

مسعود ده نمکی، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و فیلم‌ساز ایرانی در بخشی از گفتگو‌های خود درمورد جریان‌ساز بودن مرحوم نادر طالب زاده گفت: جریان‌ساز بود و جریان رسانه‌ای درست کرد و داعیه مدیریت و رهبری نداشت. این که به خاطر مدیر شدن آدم‌هایی، خودش را به آن‌ها تحمیل کند، نبود و همیشه می‌گفت اگر از ما استفاده کردند چه بهتر. چون حرف برای گفتن داریم و اگر هم استفاده نکردند دیگر بهتر از این‌ها چه کسانی هستند؟...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان