Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خردادماه سال جاری بود که ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت محصولات لبنی را تعیین کرد و این شرکت‌ها محصولات خود را با قیمت‌های جدید عرضه کردند، اما با گذشت کمتر از ۳ ماه از این موضوع برخی شرکت‌های لبنی شروع به افزایش خودسرانه قیمت محصولات خود کرده اند.

اخبار اقتصادی-البته شرکت‌های لبنی سابقه طولانی در افزایش خودسرانه قیمت محصولات خود دارند و افزایش‌های جدید موضوع تازه‌ای نیست که از سوی این شرکت‌ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد گذشته این شرکت‌ها نشان داده که آن‌ها هیچگاه توجهی به مصوبات ستاد تنظیم بازار و قانون ندارند و هر زمان که اراده کنند و صلاح بدانند نرخ محصولات خود را افزایش می‌دهند آن هم بدون اینکه واهمه‌ای از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داشته باشند.

نکته جالب ماجرا این است که این شرکت‌ها علی رغم افزایش خودسرانه قیمت ها، اما باز به این میزان هم قانع نیستند و هراز گاهی به بهانه اینکه قیمت مواد اولیه و قیمت شیر و سایر موارد افزایش داشته و تولید به صرفه نیست، از سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار درخواست افزایش قیمت می‌کنند و هر بار نیز با این درخواست‌ها موافقت می‌شود، اما با گذشت یکی دو ماه از دریافت مصوبه جدید، مجددا شروع به افزایش قیمت خودسرانه می‌کنند تا بیش از پیش مصرف کنندگان را تحت فشار قرار دهند.

در جدیدترین تخلف برخی از شرکت‌های لبنی بدون داشتن هیچگون مصوبه ای اقدام به افزایش قیمت شیر در بازار کردند، در حالی که قیمت شیر بطری یک لیتری کم چرب طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار ۴۹۰۰ تومان است، اما این شرکت‌ها این محصول را با قیمت‌های ۵۴۰۰، ۵۶۰۰ و ۵۷۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

همچنین در حالی که قیمت مصوب شیر بطری یک لیتری پر چرب ۵۳۰۰ تومان است از سوی این شرکت‌ها با قیمت ۶۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

با توجه به تخلف آشکار این شرکت‌ها باید از سازمان حمایت که وظیفه آن نظارت بر بازار است پرسید، بازرسین این سازمان چگونه بازار را رصد و پایش می‌کنند که تخلفاتی چنین آشکار را نمی‌بینند و با آن برخورد نمی‌کنند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قیمت شیر سازمان حمایت شرکت های لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت روز دنا و تارا
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار