Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا ، محمدصادق بصیری در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان افزود: نقش شورای اطلاع رسانی استان ها بسیار مهم، حساس و لازم است و این شورا به دلیل تغییرات در آئین نامه ها هنوز روال اصلی خود را پیدا نکرده است.
وی با اشاره به این مطلب که اشکالات موجود در آئین نامه های ابلاغی شورای اطلاع رسانی استان ها در جلسه ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مطرح و بررسی شده است، ادامه داد: درباره تشکیلات شورای اطلاع رسانی نباید معطل شد زیرا فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی اثر خود را پس از مدت ها می گذارد و اگر در دوساله دولت بخواهیم خدمات و کارهای انجام شده را ا اطلاع رسانی کنیم تا مردم اثر آن را بدانند، نمی توانیم معطل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: شورای اطلاع رسانی باید با ترکیب پیش بینی شده، تشکیل شود و اگر لازم باشد از حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه های مختلف استفاده می کنیم.
بصیری با تاکید بر این مطلب که روابط عمومی استانداری کرمان باید با جدیت روند برگزاری و مصوبات شورای اطلاع رسانی استان را بررسی کند، تصریح کرد: مطالبه گری درباره اقدامات و جلسات شورای اطلاع رسانی بر اساس آئین نامه های موجود بر عهده روابط عمومی استانداری گذاشته شده است.
وی با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای موجود برای اطلاع رسانی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: لازم است که روند اطلاع رسانی در فضای مجازی و  شبکه های ارتباط جمعی بررسی شده و با شناسایی فرصت ها و تهدیدهای این حوزه، نسبت به استفاده از این فضا نیز برنامه ریزی های لازم انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: در حوزه اطلاع رسانی، نوع اطلاعات بسته های خبری شامل خبر، تحلیل، گزارش و .... بسیار اهمیت دارد و نقش تحلیل واقع بینانه و نحوه جمع آوری اخبار نیز بسیار مهم است.
وی اظهارداشت: برای توسعه نقش دانشگاه ها در حوزه اطلاع رسانی اقدامات خوبی انجام شده و اخیرا نیز مشاور پژوهشی استاندار کرمان نیز معرفی شده است و برای توسعه این کار می توان از حضور نمایندگان دانشگاهی در شورای اطلاع رسانی استان استفاده کرد.
وی بر پاسخگویی مسئولان به رسانه ها تاکید کرد و ادامه داد: افراد باید درباره نحوه ارائه خبر به رسانه ها آگاهی لازم را داشته و آموزش های لازم را فراگیرند.
ضرورت تکیه بر داشته های پژوهشی 
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی نیز با اشاره به این مطلب که رسانه ها، عمده ترین کانال ساخت واقعیت در افکار عمومی هستند گفت: اگر امروز به مشکل رسیده ایم و با واقعیت مخدوش شده و دستکاری شده مواجه ایم بخش مهمی از آن به تصمیمات غیرکارشناسی، توجه اندک به یافته های پژوهشی، توجه ناکافی به نظریه های علمی، نگاه کوتاه مدت، رسانه شناسی ناقص و مواردی از این دست برمی گردد.
عباس تقی زاده بر لزوم تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات موجود در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلات موجود این است که در کشور ما به عنوان یک کشور در حال توسعه، نظام رسانه ای، دولتی یا تحت نظر دولت و حاکمیت قرار دارد و قانون مطبوعات ایران آن قدر که بر مطبوعات و نظارت بر آنها توجه کرده است به رادیو و تلویزیون چندان توجه نکرده است و صداوسیما شیوه ای متفاوت در پاسخگویی و نظارت دارد. 
وی با اشاره به اینکه برخی بررسی ها نشان دهنده آن است که پیام رسان های غیربومی بیشتر از بومی مورد توجه هستند، خاطرنشان کرد: در کشور ما فرهنگ شفاهی بر فرهنگ مکتوب غلبه دارد و  فاصله زمانی طی شده در ایران از رسانه های مکتوب به الکترونیک، آنلاین و اجتماعی به نسبت دیگر کشور ها، کوتاه تر است.
وی با تاکید بر این مطلب که سواد رسانه ای در کشور رضایت بخش نیست، تاکید کرد: رادیو و تلویزیون خصوصی و غیردولتی در معنای واقعی در کشور قادر به فعالیت نیستند و با انحصار در این حوزه روبرو هستیم و پخش جهانی رسانه های داخلی و انتشار محتوا به زبان های بین المللی محدود است.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی ضمن بیان این مطلب که عموم خبرگزاری ها یا کاملا دولتی یا شبه دولتی و وابسته به نهادهای حاکمیتی هستند، تاکید کرد: روابط عمومی ها که نقش مهمی در اطلاع رسانی صحیح و به موقع دارند نیز در سال های اخیر با کم مهری هایی مواجه شدند وبا  ادغام در دفاتر، مدیران انگیزه و کارایی آنها را کم کرده است.
تقی زاده یادآور شد: دولت همواره از نداشتن رسانه مرجع انتقاد می کند اما رسانه های اجتماعی و تلویزیون های اینترنتی می توانند قدری از این نقیصه بکاهند. 
وی با تاکید بر این مطلب که در حوزه اطلاع رسانی باید به تنوع قومیتی و خرده فرهنگ های متنوع نیز توجه داشت، تاکید کرد: کشور باید رسانه های ملی داشته باشد، ولی لازم است که رسانه های گروهی و مدافع گروه ها و احزاب نیز وجود داشته باشند. 
وی تاکید کرد: رسانه ها، همچنان که در قانون اساسی هم آمده است باید آزاد باشند، عقاید و آرای مختلف را مطرح کنند و بی آنکه اخلالی در نظم عمومی جامعه به وجود آورند و بتوانند نظرگاه های مختلف را تبیین کنند  در نهایت اینکه  رسانه های مستقل، متنوع و فراگیر، از ضرورت های توسعه جامعه اند.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی به چشم انداز و ماموریت های واقعی سازی تصویر ایجادشده از دولت در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: اصلاح نظام رسانه ای کشور با تعامل و همکاری تشکل های صنفی، استادان و پژوهشگران، قوه مقننه و قضائیه؛ ارتقاء سواد رسانه ای، تصویرسازی واقعی و مثبت از دولت و خدمات آن، ارتقاء اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی، تبدیل دولت و سیستم اطلاع رسانی دولت به مرجع مهم خبری مردم ایران و رسانه های داخلی و خارجی، تعامل حداکثری با رسانه ها و اصلاح و ارتقا ساختار روابط عمومی ها از جمله این موارد به شمار می رود.
تقی زاده، واقعیت گرایی در برنامه ریزی، ترویج روزنامه نگاری توسعه و  ترویج روزنامه نگاری گفتگو،  اصلاح ساختار روابط عمومی ها در بخش دولتی، شفافیت در اطلاع رسانی، تحقق نگاه ایجابی به رسانه های اجتماعی  و هوشیاری مجازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: پایش محتواهای منتشر شده در رسانه های اجتماعی به روابط عمومی ها قدرت پاسخ به ابهامات و سوالات مخاطبان را می دهد و منجر به ارتباط موثر می گردد.
وی ادامه داد: لزوم فرایند محوری در انتشار اخبار، حضور قوی تر در رسانه اجتماعی، آشتی دادن دانشگاهیان و قشر نخبه با رسانه ها، افزایش سواد رسانه ای بویژه برای مدیران و اهالی رسانه، تقویت جامعه مدنی و تشکل های غیردولتی بویژه در حوزه جوانان، توسعه تولیدات چندرسانه ای و  تولید بسته های خبری اقناعی برای مدیران نیز در ارتقای ارتباط موثر در جامعه اثرگذار است.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: تولید بسته های خبری اقناعی برای ائمه جمعه و جماعات و رهبران فکری،  جریان سازی و گفتمان سازی، استفاده از توان استادان دانشگاه و پیشکسوتان عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی، تهیه بانک اطلاعاتی به روز از فعالان رسانه ای در نقاط مختلف کشور و تدوین و الزام به پیوست رسانه ای در طرح ها نیز به منظور ارتقای ارتباط موثر با جامعه باید مد نظر قرار گیرد.

نیازمند انسجام لازم در حوزه اطلاع رسانی هستیم 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه خدمات دولت و نظام کارهای بزرگی بوده است، گفت: یکی از ویژگی های اصلی فعالیت های دولت تدبیر و امید، برنامه محوری بوده است اما انعکاس فعالیت ها آنگونه که شایسته بوده، انجام نشده و نیاز است که انسجام لازم در حوزه اطلاع رسانی شکل گیرد.
محمدرضا علیزاده با اشاره به اینکه ترکیب محتوا و ترکیب اعضای کمیته های شورای اطلاع رسانی به زودی پس از تصویب وزارت کشور ابلاغ می شود، گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که اجرای دستورالعمل های این شورا مشکل است.
دبیرشورای اطلاع رسانی استان  تاکید کرد: جلسات شورای اطلاع رسانی استان کرمان دو هفته یکبار برگزار می شود.
 7440/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط عمومی و اطلاع رسانی کرمان ایرنا کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.   مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با در پی انتشار فیلم پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی رساند: پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید: درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.   به گزارش مهر، پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح نمی‌داند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تکذیب پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود