Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دماسنج بازار سرمایه ۳۱۲ هزار واحدی شد، واکنش شاخص‌های وال استریت به احتمال استیضاح ترامپ، رشد اندک سهام آسیایی، نوسان اندک دلار در روز‌های ابتدایی پاییز، مقاومت طلای جهانی در برابر کاهش قیمت، خودرو‌های وارداتی در یک قدمی متروکه شدن، رویترز: بعید است سهام آرامکو امسال عرضه شود و نرخ جدید نان را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دماسنج بازار سرمایه ۳۱۲ هزار واحدی شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش ۷۳۵ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد به رقم ۳۱۲ هزار و ۲۰۶ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۶ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۹۷ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد به رقم ۸۳ هزار و ۹۱۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۳۲ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد، عدد ۹۰ هزار و ۳۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۲۲ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۴۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۲۴ واحد افزایش معادل ۰.۲۰ درصد را رقم زد و به سطح ۳۵۹ هزار و ۴۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۷۰ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۲۲۶ هزار و ۸۷۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۷۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۲ درصد همراه بود و عدد ۶۳۵ هزار و ۱۳ واحد را به نمایش گذاشت.

واکنش شاخص‌های وال استریت به احتمال استیضاح ترامپ

در معاملات روز سه‌شنبه (سه‌شنبه شب به وقت تهران) پس از این که نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد بیانیه‌ای در مورد احتمال استیضاح ترامپ ایراد خواهد کرد، شاخص‌های وال‌استریت رشد اولیه خود را از دست داده و به شدت سقوط کردند. تا ساعت ۲۱:۱۲ به وقت تهران، میانگین صنعتی داوجونز، که در ابتدای معاملات بیش از ۱۰۰ واحد رشد کرده بود، تمام سود خود را از دست داد و ۲۱۲ واحد یا ۰.۸ درصد سقوط کرد. اس‌اندپی ۱.۱ درصد سقوط کرد و نزدک ۱.۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. 

رشد اندک سهام آسیایی

روز سه‌شنبه، پس از این که داده‌های اقتصادی ضعیف اروپا وحشت از کند شدن اقتصاد جهانی را تشدید کرد و فشار روانی به سرمایه‌گذاران را بالا برد، سهام آسیایی به سختی رشد کردند. طبق داده‌های آی‌اچ‌اس‌مارکیت، در این ماه، فعالیت‌های تولیدی آلمان به پایین‌ترین سطح خود از بحرانی مالی جهان تا کنون افت کرده است.  همچنین پس از این که به دنبال مذاکرات تجاری این هفته، تاجران چینی ۱۰ کشتی دانه سویا از آمریکا خریداری کردند، سرمایه‌گذاران با امیدواری بیشتری تحولات جنگ تجاری چین و آمریکا را دنبال می‌کنند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، تنها ۰.۰۵ درصد بالا آمد و نیکی ژاپن ۰.۰۹ درصد رشد کرد. کامپوزیت شانگهای ۰.۲۸ درصد بالا رفت و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۳ درصد رشد کرد.  ای‌اس‌اکس استرالیا کاملا بدون تغییر ماند و کوسپی کره‌جنوبی توانست ۰.۴۵ درصد بالا برود. در بازار ارز، دلار دوباره اندکی در برابر ین ژاپن رشد کرد و به نرخ ۱۰۷.۶۲ درصد رسید. 

نوبخت: بودجه جاری سال ۹۹ بدون منابع نفتی

محمدباقر نوبخت پس از جلسه شورای بودجه، با بیان اینکه، بودجه جاری سال آینده بدون وابستگی به منابع نفتی تامین خواهد شد،  اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری انجام شده، منابع نفتی فقط به طرح‌های عمرانی اختصاص خواهد یافت و بدین ترتیب واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای دولت به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تبدیل خواهد شد. وی با اشاره به الزامات سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، گفت: برای جایگزین کردن منابع نفتی سه پیشنهاد ارائه شده که یکی از آنها حذف یارانه پنهان عامل‌های انرژی است، منبع دوم منابع درآمدهای مالیاتی است، اما نه به معنای اینکه ما بخواهیم ضرایب مالیات‌های موجود را افزایش دهیم بلکه حتی با توجه به شرایط موجود قرار شده است تا ضرایب بنگاه‌های تولیدی را کاهش دهیم. بنابراین درآمدهای مالیاتی از تعیین پایه‌های مالیاتی جدید همچون مالیات بر عایدی سرمایه و حذف معافیت‌های بی مورد که نیازی به وجود آنها در شرایط جنگ اقتصادی نیست، تامین خواهد شد. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تصویب بخشنامه بودجه سال ۹۹ در جلسه اخیر شورای اقتصاد، افزود: بودجه سال ۹۹ کاملاً متفاوت از بودجه سنوات گذشته خواهد بود.

نوسان اندک دلار در روزهای ابتدایی پاییز

روز گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۲۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۱۱۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو، به نرخ ۱۲۵۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

شش ماه از وعده بانک مرکزی گذشت؛ از بازار متشکل ارزی خبری نیست

وعده راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از سال گذشته از سوی رئیس‌کل بانک مرکزی داده شد و در ابتدا گفته شد که این بازار از فروردین ماه سال ۱۳۹۸ با ثبت‌نام بانک‌ها و صرافی‌ها آغاز به کار خواهد کرد. هرچند که فرآیند ثبت‌نام بانک‌ها و صرافی‌ها از همان زمان آغاز شد، اما در مسیر اجرایی این بازار، مشکلاتی به وجود آمد که سبب شد با گذشت شش ماه از سال هنوز این بازار به طور رسمی آغاز به کار نکرده باشد. به نقل از ایسنا؛ این در حالی است که در اوایل تابستان، مسئولان بازار متشکل ارزی از آغاز فاز آزمایشی فعالیت این بازار خبر داده بودند و پس از آن نیز بانک مرکزی خبر از راه‌اندازی این بازار همزمان با عید قربان داد، اما بازهم این وعده عملی نشد تا آغاز به کار این بازار به تاخیر بیفتد.

مقاومت طلای جهانی در برابر کاهش قیمت

قیمت طلا پس از این که روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی و تنش‌ها در خاورمیانه به بالاترین حد در بیش از دو هفته اخیر صعود کرد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی ثابت ماند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۵۲۱ دلار و ۲۴ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۵۲۶ دلار و ۸۰ سنت صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۵۲۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

خودروهای وارداتی در یک قدمی متروکه شدن

گمرک در شرایطی خواستار تعیین تکلیف خودروهای وارداتی دپویی از سوی هیات دولت شد، که در صورت عدم تمدید مجوز ترخیص، طبق قانون تمامی خودروها به سازمان اموال تملیکی سپرده خواهد شد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در این زمینه مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک نیز از احتمال متروکه شدن خودروهای موجود در گمرک خبر داده بود. اما جمال ارونقی، معاون فنی گمرک هم در گفت‌وگو با شبکه خبر تاکید کرد که به جز خودروهای ترخیص شده در حال حاضر تعداد هزار و ۴۸ دستگاه به‌رغم دریافت پروانه الکتریکی نتوانستند از درهای خروج گمرک خارج شوند. وی ادامه داده که در کنار این تعداد خودرو که توانسته‌اند پروانه الکتریکی دریافت کنند، تعداد ۳۴۰ دستگاه خودرو در شرایطی که به گمرک اظهار شده‌اند پرونده الکترونیکی ندارند.  ارونقی در ادامه به دو پیشنهاد گمرک در ارتباط با خودروهای مانده در کف گمرک اشاره می‌کند و می‌گوید: دو پیشنهاد از سوی گمرک در این ارتباط به وزارت اقتصاد و به دنبال آن به هیات دولت ارائه شده است.

پیشنهاد اول گمرک به این صورت است که آن بخش از خودروهایی که در حال حاضر پروانه الکترونیکی دریافت کرده‌اند، بتوانند بر اساس مصوبه پیشین هیات دولت ترخیص شوند. پیشنهاد دوم گمرک نیز این است که برای آن دسته از خودروهایی که به گمرک اظهار شده‌اند اما نتوانسته‌اند مراحل گوناگون تشریفات گمرکی را طی کنند، این امکان فراهم شود تا این بخش از خودروها نیز شرایط خروج از گمرک را پیدا کنند. چنانچه این دو پیشنهاد عملیاتی نشود و هیات دولت همچنان از اظهارنظر در این ارتباط خودداری کند، مسوولان گمرک چاره‌ای ندارند جز اینکه با عمل به قانون، لیست خودروهای ترخیص نشده را در اختیار سازمان املاک تملیکی قرار دهند.

رویترز: بعید است سهام آرامکو امسال عرضه شود

رویترز: دو منبع آگاه نزدیک به هیأت مدیره آرامکو اعلام کرده‌اند که پس از حمله یمنی‌ها به تاسیسات این شرکت در البقیق والخریص بعید است امسال سهام آرامکو عرضه شود. عرضه اولیه سهام آرامکو که بزرگترین شرکت نفتی جهان محسوب می‌شوند ستون اصلی اجرای اصلاحات اقتصادی عربستان و فاصله گرفتن این کشور از درآمدهای نفتی است. آرامکو هنوز در باره این مسئله اظهار نظر نکرده است. به گفته این منابع آگاه پیش از حمله یمن قرار بود اوایل نوامبر سال جاری یک درصد سهام آرامکو در بورس عربستان عرضه شود که نخستین بخش از عرضه 5 درصدی سهام این شرکت بود. عربستان امیدوار بود بتواند از محل عرضه 5 درصد سهام آرامکو 100 میلیارد دلار سرمایه به دست آورد.

سبوس ده هزار ریال قیمت گذاری شد

براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار در مورد قیمت جدید سبوس امده است: با توجه به جلسه ۹۸.۶.۱۷ معاون اول رئیس جمهور با وزاری جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت و دستور ایشان مبنی بر تغییر نرخ سبوس با پیش بینی یارانه مربوطه و در راستای حمایت از تولید داخل نرخ عرضه سبوس درب کارخانه در سراسر کشور ده هزار ریال در سراسر کشور از ابتدای مهرماه سال جاری تعیین گردید.

نرخ جدید نان اعلام شد

در بیست و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران؛ یداله صادقی - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران - قیمت نان را در بخش نانوایی‌های یارانه‌پز، به شرح ذیل اعلام کرد:

بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به قیمت ۱۰۰۰ تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی، به قیمت ۱۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی، به قیمت ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود. وی اظهار کرد: وزن چانه برای بربری ۵۱۰ گرم، سنگک ۵۶۰ گرم، تافتون ۲۳۰ و لواش ۱۴۰ گرم است. صادقی در ادامه قیمت‌های جدید برای نانوایی‌های آزادپز را نیز بدین شرح اعلام کرد: قیمت بربری در این نانوایی‌ها با آرد ۱۲۳۰تومانی به قیمت ۱۵۰۰ تومان، سنگک با آرد ۱۱۷۰تومانی به نرخ ۱۸۰۰ تومان، تافتون با آرد ۱۲۰۰ تومانی به قیمت ۸۵۰ تومان و لواش با آرد ۱۲۰۰ تومانی به نرخ ۴۵۰ تومان عرضه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: وزن چانه در نانوایی‌های آزادپز برای بربری ۵۸۰ گرم، سنگک ۶۵۰ گرم، تافتون گرم۲۸۰ و لواش ۱۷۰ گرم است. صادقی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت‌های جدید نانوایی‌های آزادپز با قیمت گندم ۹۰۰ تومانی محاسبه شده است. وی همچنین تاکید کرد: نرخ‌های جدید به منظور ساماندهی قیمت نان بوده که طی سال‌های گذشته با کم کردن چانه یا با عنوان افزودنی‌ها، قیمت آن را تغییر داده‌اند.

بازگشت مسکن به کانال ۱۲ میلیون

دومین ماه کاهشی برای قیمت مسکن در پایتخت رقم خورد. با کاهش مجدد قیمت اسمی مسکن برای دومین ماه پیاپی، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران به کانال ۱۲ میلیون تومان بازگشت. بازار معاملات خرید و فروش مسکن شهریور ماه امسال و در ادامه ریزش قیمت مسکن در مردادماه امسال برای دومین بار پس از گذشت ۴۵ ماه، کاهش قیمت اسمی مسکن را در شهر تهران تجربه کرد. بررسی‌های دنیای‌اقتصاد براساس تازه‌ترین آمار منتشرشده درباره وضعیت و تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران که روز گذشته از سوی دفتر اقتصاد مسکن منتشر شد، نشان می‌دهد میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران شهریور ماه امسال با ۶/ ۱درصد کاهش نسبت به میانگین قیمت مسکن در مردادماه از ۱۳ میلیون و ۱۸۰هزار تومان در میانه تابستان به ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان، کاهش یافت. مردادماه نیز برای اولین بار بعد از گذشت ۴۵ ماه، قیمت اسمی مسکن با کاهش ۳ درصدی تورم ماهانه آپارتمان‌های مسکونی ریزش کرد. میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در حالی برای دومین ماه پی‌درپی کاهشی شده است که در عین حال شیب کاهش ماهانه قیمت مسکن نسبت به مردادماه کمتر شده است و از افت ۳ درصدی تورم ماهانه به کاهش ۶/ ۱ درصدی رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده تغییر در سرعت کاهش قیمت مسکن در شهر تهران است؛ هر چند انتظارات کاهشی قیمت همچنان در بازار مسکن پایتخت از سوی طیف متقاضیان خرید آپارتمان تداوم دارد.

چرا قیمت زعفران نصف شد؟

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: کاهش صادرات، کاهش تقاضا در بازار داخلی و جهانی، افزایش سطح زیرکشت، عرضه زعفران با قیمت پایین در بورس کالای ایران، عدم امکان نقل  و انتقال پول از عوامل کاهش قیمت محصول زعفران به نصف است. وی اظهارداشت: براساس آمارها در مردادماه امسال هرکیلوگرم زعفران با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان تا ۱۱میلیون و  ۵۰۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شد که با ورود بورس کالا و عرضه ۴۰ تن زعفران به قیمت کیلویی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان قیمت این محصول در بازار شکسته شد. میری نتیجه این اقدام بورس کالا را ضرر برای کشاورزان و تجار دانست و افزود: چنین  اقداماتی در بازار جهانی این محصول نیز تاثیرگذار است تا جایی که موجب کاهش قیمت محصول فروخته شد و یا مرجوع شدن آنها می‌شود. نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل کاهش صادرات زعفران سختگیری بانک مرکزی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات این محصول است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مالیات پزشکان ابتکار صلح هرمز هپکو اراک هفته دفاع مقدس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بودجه 99 بورس تهران قیمت دلار نوبخت بودجه جاری مالیات پزشکان ابتکار صلح هرمز هپکو اراک هفته دفاع مقدس مجمع عمومی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ توضیحاتی را در پاسخ به اظهارات قالیباف درباره مدیریت اقتصادی و بازار ارز ارائه داد.

بیشتر بخوانید: قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم

متن نامه معاون پارلمانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران
سلام علیکم؛

پیرو جلسات ارزی برگزار شده در دفتر جنابعالی با حضور تعدادی از نمایندگان محترم مجلس و بیانات جنابعالی پس از برگزاری جلسه و ابراز انتقاداتی در خصوص مدیریت اقتصادی و بازار ارز، موارد ذیل را به استحضار می‌رساند:

۱. دیدگاه‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص ارز و سیاستهای اقتصادی در چارچوب قوانین دایمی، قانون بودجه و برنامه هفتم لحاظ شده است. بدیهی است این مصوبات به عنوان قوانین بالادستی در اعمال سیاستهای اقتصادی و ارزی دولت مدنظر قرار گرفته است.

۲. سیاستهای اقتصادی و ارزی سال ۱۴۰۳ در چارچوب شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، با همکاری سه دستگاه اصلی اقتصادی (وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه) تهیه شده و در حال نهایی شدن در دولت می‌باشد.

۳. در سال ۱۴۰۲، سیاست‌های اقتصادی و ارزی در چارچوب اسناد بالادستی کشور تهیه و اجرا شد. این سیاستها موفق شدند نرخ رشد نقدینگی را از ۳۳.۱ درصد در فروردین به ۲۴.۳ درصد در اسفند ماه، تورم تولیدکننده را از ۴۴.۷ درصد به ۲۴.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه مصرف کننده را از ۵۵.۵ درصد به ۳۲.۳ درصد کاهش دهند. در سال ۱۴۰۲، بر اساس برآورد بانک مرکزی، تراز تجاری برابر ۲۰.۵ میلیارد دلار مثبت بوده است. تحقق این موفقیت‌ها در کنار تحقق نرخ رشد ۶ درصدی برای سال۱۴۰۲ (رشد ۹ماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۶.۷ درصد) بوده است. طبق گزارشات بین المللی، در سال گذشته میلادی، ایران توانست بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در منطقه داشته باشد و جزو بالاترین نرخ های رشد کشورهای جهان بوده است.

۴. در سال ۱۴۰۲، معادل ۶۹ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات سرمایه‌ای با نرخ مصوب به موقع تامین شده است که ۳۰ درصد بیشتر از متوسط آن طی۴ سال قبل بوده است. بخش عمده این ارزها به کالاهای سرمایه و مواد اولیه کارخانجات تولیدی اختصاص یافت. از طرف دیگر، اختصاص ارز ترجیحی به دارو معادل ۲۶ درصد افزایش یافت و تلاش شد ارز کلیه کالاهای اساسی به سرعت تخصیص و تأمین گردد به گونه ای که هیچ وقفه ای در بارگیری و تخلیه کشتی‌ها صورت نپذیرد.

۵. به منظور بهبود نظام توزیع کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی تأمین می‌شوند از طرح کالابرگ استفاده شد و در حال حاضر بالغ بر ۶۰ میلیون نفر (۷ دهک درآمدی) از این طرح استفاده می‌کنند که طبق آن ۱۱ قلم کالای ضروری به قیمت سال ۱۴۰۱ عرضه می شود.

۶. علاوه بر این، بسیاری از نیازهای تأمین نشده در دهه ۹۰ از جمله واردات خودرو، سفر حج عمره، واردات کامیون و تاکسی های برقی در دستور کار دولت در سال ۱۴۰۲ قرار داشت و در سال جاری شاهد نتایج آن خواهیم بود.

۷. قانون جدید بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری، اجرایی خواهد شد. در حال حاضر، بانک مرکزی در چارچوب قانون قبلی در حال فعالیت است و هیچ اختیار جدیدی به این نهاد واگذار نشده است. مهم ترین محور قانون جدید، افزایش استقلال بانک مرکزی در سیاستگذاری پولی و ارزی است که با موارد ذکر شده مغایر است.

۸. یکی از دلایل اصلی آرامش بازارها پس از اجرای عملیات موفق "وعده صادق" و عدم تحقق برنامه دشمنان برای ایجاد اختلال در بازار ارز و کالا، بسترسازی مناسب ارزی و اقدامات انجام شده در بازار کالا بوده است. دشمنان پس از شکست خوردن در این حوزه با تقویت تحریم ها و اقدامات رسانه ای، به دنبال تشدید
انتظارات تورمی و اختلال در حوزه های اقتصادی بویژه بازارهای ارز و کالا می باشند. امیدواریم مجلس شورای اسلامی با درایت و زمان شناسی مناسب همیشگی، دولت را در تحقق شعار سال یاری نماید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228508 برچسب‌ها محمدباقر قالیباف

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت