Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:24:48 GMT

بندرچابهار آماده نقش‌آفرینی بین‌المللی است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۱۳۸۷

بندرچابهار آماده نقش‌آفرینی بین‌المللی است

مرتضی باقری سه‌شنبه شب در نشست تخصصی زیرساخت‌های ارتباطی بنادر شهید بهشتی و شهیدکلانتری چابهار اظهار داشت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برای دولت اهمیت زیادی دارد؛ این بندر آماده نقش آفرینی بین المللی است که با توجه به این مهم باید در حوزه راه و ریل نیز اقدامات هماهنگی انجام شود.

وی افزود: توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی بندر چابهار از ضرورت‌های مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی بندر چابهار، باید در جهت پیشرفت پروژه‌های جاده‌ای و ریلی به صورت هماهنگ اقدام شود.

وی بیان کرد: با موافقت رهبر معظم انقلاب اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به پروژه راه آهن چابهار - زاهدان اختصاص یافته است.

باقری از اقدامات بندر چابهار در ایجاد زیرساخت‌های بندری و پسکرانه‌ای تقدیر کرد و افزود:سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری در چابهار نسبت به دیگر بخش‌ها پیشتاز بوده است.

سید حسین میرشفیع، مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه نیز گفت: زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر بسیار خوب است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر اهمیت توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی بندر چابهار گفت: با ایجاد زیرساخت‌های دریایی، بندری، ریلی، جاده‌ای و گردشگری بویژه در زمینه حمل و نقل دریایی و ترافیک بار و کالا، سواحل مکران به یک قطب جهانی در حوزه‌های اقتصاد و گردشگری دریایی تبدیل خواهد شد.

بهروز آقایی با اشاره به توانمندی بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما خواستار تسریع در ساخت پروژه راه آهن چابهار – زاهدان شد. 

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته بندر چابهار اظهار داشت: می‌طلبد در راستای افزایش صادرات و واردات بار از طریق این بندر نیز اقدامات ویژه‌ای انجام شود.
۳۰۴۳**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر چابهار بنادر و دریانوردی اقتصاد راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

کد خبر 848180 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم بندر چابهار

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان