Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق ‎نما بر ضرورت کنترل آفت مگس مدیترانه ای در باغات گلستان تأکید کرد و گفت: متأسفانه خسارت این آفت به مرز هشدا رسیده است.

«کیانوش حقنما» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: متأسفانه ردیابی آفت همگانی مگس میوه مدیترانه ای و مگس زیتون استان گلستان را در مرز هشدار قرار داده است و نیاز است این آفت کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه آفت مگس مدیترانه ای به 250 درخت حمله می کند، افزود: این آفت به خرمالو، انجیر، گلابی، نارنگی، انار و ... آسیب می زند.

 

وی به کشاورزان توصیه کرد به محض ریزش مشکوک میوه به نزدیک ترین کلینیک گیاه پزشکی و یا مراکز خدمات مراجعه کنند و با مشورت تمهیدات لازم را بیاندیشند.

 

سلیمانی تصریح کرد: کشاورزان میوه هایی که ریزش کردند و یا روی درخت قرار دارند اما به آفت مگس مدیترانه ای مبتلا شدند را جمع آوری و در خاک دفن کنند.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه برخی کشاورزان صرفاً از سموم شیمیایی برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای استفاده می کنند، بیان کرد: مبارزه شیمیایی برای مبارزه با این آفت کافی نیست.

 

وی متذکر شد: کشاورزان برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای باید از عوامل ترکیبی و تلفیقی استفاده کنند.

 

سلیمانی با بیان اینکه فعالیت این آفت از نیمه مرداد ماه امسال در غرب استان آغاز شده و در حال حاضر شهرستان ‌های بندرگز، کردکوی و گرگان را آلوده کرده است، اذعان کرد: بهتر است میوه‎ هایی مانند خرمالو و نارنگی که امکان چیدن زودرس را دارند زودتر چیده شود تا خسارت وارده به باغدار افزایش پیدا نکند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح اربعین حسینی دفاع مقدس مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد اردبیل مبارزه شیمیایی آفت مگس مدیترانه ای باغات گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان

علی موسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان پنبه کشت شده بود که امسال پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۲۰ هزار هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان گلستانی می‌توانند برای بذر از ارقامی چون گلستان، لطیف، تابان و حکمت استفاده کنند، افزود: امسال ۳۰۰ تن بذر ضد عفونی شده توسط دو شرکت که در استان مستقر هستند برای کشاورزان گلستانی در نظر گرفته شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه قیمت هر کیلو بذر پنبه ۶۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان قیمت بذر مبلغ ۲۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه توسط دولت و مابقی توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون ۹۰ تن بذر وارداتی به استان انتقال داده شده و در حال توزیع است.

موسی خانی با اشاره به اینکه کشت پنبه در استان بعد از برداشت نخود و باقالا آغاز شده است، اظهار کرد: کشاورزان گلستانی تا اواخر خرداد فرصت دارند نسبت به کشت پنبه اقدام کنند.

وی یادآور شد: در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت همایشی تحت عنوان توسعه کشت محصولات کم آب بر با محوریت پنبه در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088425

دیگر خبرها

  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها