Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدپور  مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با گرامیداشت ۲ مهر و دهمین سال برگزاری روز ملی غار پاک در این زمینه گفت: غار‌ها علاوه بر ارزش‌های زمین شناختی، باستان شناسی و فرهنگی، بعنوان زیستگاه‌های بسیار حساس و منحصر بفرد گروه‌های مهمی از حیات وحش از جمله خفاش‌ها، هستند که نقش بسیار کلیدی در اکوسیستم بیرون غار از جمله تعدیل جمعیت حشرات، دفع آفات و گرده افشانی گونه‌های گیاهی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: همچنین ارتباط غار‌ها با منابع آبی زیرزمینی اهمیت آن‌ها را در شرایط اقلیمی کنونی کشور دو چندان کرده است.

محمدپور گفت: افزون بر این، غار‌ها جاذبه زیادی برای طبیعت‌گردی دارند و علاوه بر آشنایی مردم با ارزش‌های غار که اولین قدم برای حفاظت از آن‌ها است می‌تواند با جذب گردشگران خارجی از نظر اقتصادی در منطقه تاثیر گذار باشند.

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به این که دوم مهر ماه به ابتکار انجمن غارشناسی به عنوان روز غار پاک نامگذاری شده است؛ گفت: روز غار پاک فرصت خوبی برای ترویج ضرورت حفاظت از غار‌ها بین مردم و البته مسئولان است.

به همین منظور برنامه‌های متنوعی در سطح استان با همکاری علاقه‌مندان، غارنوردان و غارشناسان و اداراه کل محیط زیست استان گیلان برگزار می‌گردد،

انتهای پیام/آ

روز ملی غارشناسی برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست غار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت مقام معلمان در پویش #معلم_من

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ جمعی از دانش آموزان و معلمان مدارس اردبیل از امروز به پویش هشتک معلمِ من پیوستند، و با ارسال ویدئو‌های خود به شماره ۰۹۱۰۸۹۳۸۷۱۱ ِ اخبار استان، هفته معلم را گرامی داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • گرامیداشت مقام معلمان در پویش #معلم_من
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • استقرار جوی پایدار و صاف تا اواسط هفته در گیلان
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک