Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز و بعد از گذشت 40 سال از وقوع انقلاب اسلامی و با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، کسانی پرچمدار حمایت از آرمان شهدا شده‌اند، که اصلا نه روزهای انقلاب را درک کرده‌اند، نه امام را دیده اند و نه در سال های دفاع مقدس بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، تقریبا یک ماه قبل بود که خبر حذف نام شهدا از برخی معابر شهر تهران با واکنش کاربران فضای مجازی همراه شد؛ در آن زمان هرچند شهرداری تهران تلاش کرد این اقدام را موردی و غیرعمدی اعلام کند، اما چندی نگذشت که تصاویر متعددی که حذف نام شهدا از کوچه ها و معابر را نشان می داد، در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه اینکه، این مسئله منحصر به شهر تهران نبود و در برخی شهرهای دیگر نیز تصاویری مبنی بر حذف عنوان شهید از معابر منتشر شد. به طوری که شیراز، کرمان و تبریز از جمله شهرهای دیگری بودند که عنوان شهید از معابر آن ها حذف شده بود.

در یزد نیز هرچند، مسئولین شهری اعلام کردند عنوان شهید از هیچ کدام از معابر و خیابان‌ها حذف نشده است، اما تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد این عنوان از برخی تابلوها حذف شده است. با این وجود، رئیس شورای شهر یزد می‌گوید: «از تابلوی هیج معبر، کوچه و خیابانی کلمه شهید حذف نشده و اگر کسی حتی یک مورد سراغ دارد به ما اطلاع بدهد اما در خصوص تابلوهای راهنما که در معابر نصب شده این کلمه از ابتدا محذوف بوده و ارتباطی به دوره پنجم هم ندارد.»

وی اعلام کرد: «با این وجود به احترام شهدا تصمیم گرفتیم موضوع بررسی شده و تابلوهایی که نیاز به اصلاح دارند تعویض شوند.»

دست‌های پنهان دشمنان پشت‌پرده حذف نام شهدا از معابر

این اقدام مرموزانه یک جریان خاص، اما با واکنش‌های متعددی همراه شد.

در همین ارتباط رئیس سازمان بسیج رسانه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: اسلام و تشیع را فرهنگ شهادت زنده نگه‌داشته است و دشمن چندین سال است در مجامع علمی خود به دنبال راهکاری برای حذف این واژه مقدس از فرهنگ ماست.

مسعود بصیری افزود: دشمن در حقیقت با حذف نام شهید از کوچه‌ها و خیابان‌های ما به دنبال حذف نام اباعبدالله الحسین (ع) در بلندمدت از فرهنگ ماست.

وی اظهار داشت: به نظر بنده کسانی که نام شهید را از کوچه‌ها و خیابان‌ها حذف کردند خائنین به اسلام، انقلاب و آرمان‌های آن هستند و این‌یک پروژه هدایت‌شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه تأکید کرد: این پروژه، پروژه کوچک و ساده‌ای نسیت و قطعاً در پشت‌پرده ماجرا دست‌های پنهان دشمنان نهفته است بنابراین باید دستگاه‌های امنیتی این موضوع را پیگیری کنند.

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت یزد نیز  در همین ارتباط گفت: جای تأسف دارد که عده‌ای در کشور قدر انقلاب و شهدا را نمی‌دانند. همه ما به شهدا و رزمندگان بدهکار هستیم ولی متأسفانه مشاهده می‌شود که وقتی برخی افراد در این انقلاب به مسئولیتی می‌رسند قدردان شهدا نیستند و برای حذف نام مبارک این عزیزان تلاش می‌کنند. اگر کسی برای حذف نام شهدا قدمی بردارد، بزرگترین خیانت را به انقلاب و ایران اسلامی کرده است.

این اقدام با واکنش رئیس شورای شهر یزد نیز مواجه شد. غلامعلی سفید در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: حذف کلمه مقدس «شهید» از تابلو معابر و خیابان‌ها اقدامی ناپسند و مذموم است و همه ما مدیون خون شهدا هستیم و وظیفه داریم به عناوین مختلف یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم.

وی اضافه کرد: استفاده از کلمه «شهید» در جامعه تداعی کننده یاد و خاطره انان بوده و سبب می شود تا فرهنگ شهادت همچنان در جامعه جاری و ساری باشد.

رئیس شورای شهر یزد در خصوص حذف کلمه «شهید» از برخی تابلوهای سطح شهر یزد هم گفت: از تابلوی هیج معبر، کوچه و خیابانی در یزد کلمه شهید حذف نشده است و اگر کسی حتی یک مورد سراغ دارد به ما اطلاع بدهد.

جوانانی که زمان جنگ هنوز نبودند، اما پرچمدار آرمان شهدا هستند

اما مهم‌ترین واکنش‌ها به فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی جوانان پرشور انقلابی مربوط می‌شود که با ایجاد فضای رسانه‌ای، جامعه را نسبت به این توطئه آگاه کردند و به نوعی آن را خنثی کردند.

بسیاری از کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از حذف عنوان شهید در معابر و تابلوها فعالیت می‌کنند، جوانانی هستند که زمان تولد آن‌ها همزمان با سال‌های شهادت شهدای هشت سال دفاع مقدس و یا حتی سال‌های بعد از جنگ است.

در واقع امروز و بعد از گذشت 40 سال از وقوع انقلاب اسلامی و با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، کسانی پرچمدار حمایت از آرمان شهدا شده‌اند، که اصلا نه روزهای انقلاب را درک کرده‌اند، نه امام را دیده اند و نه در سال های دفاع مقدس بودند.

اقدام موزیانه یک جریان خاص برای حذف عنوان شهید از تابلوهای معابر و خیابان‌های شهرها، هرچند خباثت و پلیدی این جریان را نشان می‌دهد؛ اما از سوی دیگر پیام معناداری را نیز با خود به همراه دارد و آن هم این است که هرچند بیش از 30 سال از پایان دفاع مقدس هشت ساله می‌گذرد، اما حفظ آرمان شهدا برای جوانان انقلابی اولویت اصلی است و آن‌ها فراتر از آن چیزی که لیبرال‌های غرب‌زده تصور می‌کنند، نسبت به شهدا و آرمان‌های آن‌ها حسیاست دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: برای پروژه آب‌رسانی به روستاهای کم‌برخوردار استان هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، تقی نجمی، امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: مأموریت بسیج سازندگی در سپاه یکی از مأموریت‌های مهم این مجموعه و همواره مورد تأکید فرماندهان است و آذربایجان‌غربی در بحث محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی از استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

وی افزود: پروژه‌های بسیج سازندگی جز پروژه‌های کوتاه مدت است و در کمترین زمان به نتیجه می‌رسید و مردم شیرینی این خدمت را احساس می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: امروزه در تمام عرصه‌ها گروه‌های جهادی فعال هستند و ۶ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

نجمی با اشاره به اقدامات سپاه در هفته بسیج سازندگی تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه استان، افزایش حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا توسط جهادگران بسیجی، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در سراسر استان و افتتاح ۷۰ طرح با اعتباراتی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله این موارد است.

وی عنوان کرد: برپایی غرفه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر استان، مرمت و بازسازی ۶۵ واحد منازل مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های متخصص پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم، دیدار جهادگران با استاندار آذربایجان‌غربی، توزیع ایزوگام رایگان برای خانواده‌های بی بضاعت، افتتاح راه‌های روستایی به طول ۹ کیلومتر در شهرستان شوط و شش کیلومتر در شهرستان ارومیه از جمله دیگر اقدامات است.

نجمی با اشاره به پروژه بزرگ آب‌رسانی به بیش از ۶۰۰ روستای استان آذربایجان‌غربی که توسط قرارگاه امام حسن (ع)، قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در دست اقدام است، ادامه داد: برای این پروژه هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی به روستاهای کم‌برخوردار هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در خصوص اقدامات سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: توزیع ۶۴۰ بسته توزیع کیف و کفش، برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به تعداد ۲۳ ایستگاه جهت کمک به مردم مظلوم غزه، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در تمامی شهرستان‌های استان به جز چهاربرج و باروق جهت فروش تولیدات فعالان این حوزه، احداث ۲۲۰ کیلومتر افتتاح پروژه آسفالت بین مزارع در قالب ۱۰ پروژه در سطح استان و ایجاد هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی از جمله این موارد است.

نجمی مهمترین فرصت‌های شغلی را تسهیلات در حوزه دامداری، قالیبافی، کشاورزی، چرم‌دوزی عنوان کرد و ادامه داد: تسهیلات ارائه شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان بود که این رقم ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده بود که ۴۰ درصد به علت مشکلات مربوط به دریافت‌کنندگان تسهیلات پرداخت نشد.

وی با اشاره به تخصیص ۵۰ هزار بسته معیشتی طی سال گذشته گفت: هر بسته یک یا یک‌ونیم میلیون تومان ارزش داشت که به نیازمندان اهدا شد.

کد خبر 750735

دیگر خبرها

  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • دوست مهدی طارمی در پورتو، دشمن در میلان خواهد شد؟
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • دشمن دشمن شما، واقعا دوست شما است؟
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند