Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@04:33:21 GMT

تمام کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۱۹۲۹

تمام کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری درباره آخرین وضعیت و پیگیری مطالبات کارگران گفت:وزیر به زیر مجموعه های مرتبط در وزارتخانه دستور رفع مشکل کارگران را ابلاغ کرده بوده و اکنون تمام کارگران آزاد شدند. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

کریم یاوری،مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مشکلات و مطالبات کارگران شرکت هپکو اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بازداشت کارگرانی که صرفاً برای مطالبات قانونی و حقوق معوقه خود به صورت  مسالمت آمیز اعتراض می‌کنند، موکداً مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات هپکو به دلیل عدم اجرای مصوبات ستاد رفع موانع تولید تشدید شد

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر آزاد شدن کارگران بازداشت شده هپکو است و پیگیری‌ها تا رفع  بازداشت همه  کارگران  ادامه دارد، افزود: علت  تشدید بروز مشکلات در هپکو، عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ادامه داد: در مصوبات ستاد تسهیل و رفع  موانع تولید تصمیم  گرفته شد تا وزارت راه و شهرسازی با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه نسبت به عقد قرارداد خرید 2400 دستگاه ماشین آلات  هپکو اقدام کند و این مهم باید انجام گردد تا مشکلات حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به زیر مجموعه های مرتبط در وزارتخانه دستور رفع مشکل کارگران را ابلاغ کرده بود گفت:استاندار و مسئولان مرتبط استانی با همکاری موثر دستگاه قضایی در رفع بازداشتی کارگران همفکری و همکاری و پیگیری خوبی داشتند.

وی ادامه داد: مدیرعامل جدید منصوب شده در هپکو از سوی سازمان خصوصی سازی باید هرچه سریعتر نسبت به اخذ تسهیلات مصوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولیداز بانک ملی اقدام و با اولویت مطالبات حقوقی کارگران هپکو را پرداخت  و برنامه کار و تولید را ارائه نماید.

یاوری گفت: وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال و پایداری تولید با انجام بازرسی، مستمراً پرداخت به موقع مطالبات کارگران که جزء دیون ممتازه است را به کارفرمایان، سهامداران، مالکان و مدیران بنگاههای اقتصادی یادآوری می نماید. بهترین اقدام موثر برای تولید در شرکت تولیدی و صنعتی هپکو عملیاتی و اجرائی نمودن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدات است.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت کار اخبار کارگران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت کار اخبار کارگران وزارت کار اخبار کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد، اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: رکنا

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور
  • مسابقات دارت آزاد قهرمانی کارگران ایران
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند