Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:12:52 GMT

دعوت محمد ششم از اردوغان برای سفر به مراکش

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۲۱۷۱

دعوت محمد ششم از اردوغان برای سفر به مراکش

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که پادشاه مراکش از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور جهت سفر به رباط دعوت به عمل آورده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با ناصر بوریطة، همتای مراکشی خود در حاشیه هفتاد و چهارمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد: ما در خصوص انجام سفری عالی‌رتبه میان دو کشور رایزنی کردیم و اردوغان از محمد ششم، پادشاه مراکش دعوت‌نامه‌ای جهت سفر به این کشور دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاووش‌اوغلو در ادامه افزود: من خودم شخصا قبل از سفر آتی اردوغان که موعد آن مشخص نیست، به مراکش سفر خواهم کرد و این امر به خاطر هماهنگی و مقدمه‌چینی برای آن صورت می‌گیرد.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد که دیدار با همتای مراکشی خود "ثمربخش و مفید" بوده و طی این رایزنی‌ها بر پایبندی به توسعه روابط دوجانبه تاکید شد.

چاووش‌اوغلو تاکید کرد: مراکش برای ترکیه کشور دوست باقی می‌ماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد ششم هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال