Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدادادی گفت: یکی از رموز موفقیت دانش آموزان در عصر امروز را، مدیریت درست فضای مجازی و بهره بردن از این فضا به منظور بالا بردن سطح معلومات عنوان کرد.

«جوانبخت خدادادی» امروز (چهارشنبه ۳ مهر) با اشاره به اینکه دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا از نظر علمی و اخلاقی در جامعه سرآمد هستند به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: مدرسه، خانواده، معلم و والدین، تلاش می کنند تا دانش آموز بتواند در محیطی پرورش پیدا کند که علاوه بر تحصیل علم به کسب معارف اسلامی و اخلاق دینی هم نائل آیند و مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا بهترین محیط برای رسیدن به این مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رابط مدارس علوم و معارف اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: رشد تکنولوژی، وجود سایت ها، شبکه ها و بازی های رایانه ای متفاوت و پر زرق و برق در دنیای امروزی، گاه چنان بر دانش سیطره پیدا می کند که معلم و والدین توان مقابله با آن را ندارند و رفته رفته باعث می شود دانش آموز در دنیای مجازی غرق شود.

 

وی بابیان اینکه پنج باب مدرسه صدرا در استان چهارمحال و بختیاری فعال هستند و در سال تحصیلی 99-98 پذیرای 507 دانش آموز هستند، ادامه داد: سعی کردیم در مدارس حتما یک نفر روحانی و مبلغ حضور داشته باشد و در کنار معلمان و مربیان پرورشی جوابگوی سوالات و شبهات ذهنی دانش آموزان باشد.

 

خدادادی یکی از رموز موفقیت دانش آموزان در عصر امروز را، مدیریت درست فضای مجازی و بهره بردن از این فضا به منظور بالا بردن سطح معلومات دانست و بیان کرد: به نظر می رسد مدارس باید با هدف ایجاد سواد رسانه ای، آگاه کردن دانش آموزان و مدیریت صحیح این فضا تدابیری بیندیشد و از وجود اساتید، صاحب نظران و عالمان آگاه در این حوزه، در سال تحصیلی جدید استفاده مطلوب را بنمایند.

 

وی افزود: در مدارس صدرا تلاش بر رشد همه ابعاد وجودی دانش آموزان می شود و با توجه به داده های فراوانی که توسط شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می شود، باید دانش آموزان اهل تفکر، تعقل و تدبر باشند.

 

رابط مدارس صدرا در استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سعی ما براین است تا از طریق طرح بحث و مطالعه سه منبع نهج البلاغه، صحیفه نور امام خمینی (ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانش آموز بتواند به مسائل اجتماعی، فرهنگی و مسائل روز آگاهی واقعی و حقیقی پیدا کند.

 

جوانبخت خدادادی با اشاره به اینکه مدارس مباحثه درسی را جزء برنامه های خود قرار دهند، گفت: سه باب مدرسه در شهرستان فارسان با 337 دانش آموز وجود دارد که از این تعداد 177 نفر در دبیرستان پسرانه دوره اول و 85 نفر در دبیرستان پسرانه دوره دوم و 75 نفر هم در دبیرستان دخترانه دوره دوم مشغول به تحصیل و کسب معارف دینی و قرآنی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه 170 دانش آموز در 2 باب دبیرستان علوم و معارف اسلامی در شهرستان بروجن مشغول به تحصیل هستند، افزود: شهرستان بروجن هم از وجود 2 باب مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا بهره می برد که از این تعداد 88 نفر در دبیرستان پسرانه دوره دوم و 82 نفر هم در دبیرستان دخترانه هستند.

 

رابط مدارس علوم و معارف اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان دارای بهترین استعداد های علمی و آموزشی است و دانش آموزان مستعد و با انگیزه فراوانی دارد که علاقمند به تحصیل در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا هستند و در پایان از حمایت ها و تلاش های وزارت آموزش و پرورش و به ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری و ادارات آموزش و پرورش دو شهرستان فارسان و بروجن تقدیر و تشکر کرد.

 

وی گفت: امید است بتوانیم با تقویت زیرساخت ها، حمایت ها و همراهی مسئولین ذیربط چه در آموزش و پرورش و چه در سازمان تبلیغات اسلامی، گامی اساسی و پرقوت برای ترویج و گسترش مدارس علوم و معارف اسلامی در دیگر شهرستان های این استان برداریم که اگر چنین شود باقیات الصالحاتی برای تلاشگران در این عرصه است.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع رژه نیروهای مسلح خبرگزاری شبستان بازگشایی مدارس علوم و معارف اسلامی مدارس صدرا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل