Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@07:47:59 GMT

سرطان، عامل اصلی مرگ‌ومیرِ کره‌ای‌ها در ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۴۱۶۴

آفتاب‌‌نیوز :

آمار مرگ و میر ناشی از سرطان در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۵۴.۳ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر کره‌ای بوده است که ۰.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

سرطان ریه مرگبارترین مورد در میان مرگ‌ و میرهای ناشی از سرطان در کره جنوبی بوده و به دنبال آن سرطان کبد، سرطان روده بزرگ، سرطان معده و لوزالمعده قرار داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری قلبی با ۶۲.۴ مرگ و میر در هر ۱۰۰ هزار نفر کره‌ای دومین عامل مرگ و میر سال ۲۰۱۸ میلادی در این کشور بوده است. تعداد مرگ و میر ناشی از ذات‌الریه نیز در این سال در هر ۱۰۰ هزار نفر کره‌ای ۴۵.۴ نفر بوده است که در رتبه سوم عوامل مرگ و میر این کشور قرار گرفته که در مقایسه با سال گذشته در این کشور با جمعیت رو به پیری یک رتبه ارتقا یافته است.

شمار مرگ و میر ناشی از آلزایمر در جمعیت سالخورده کره جنوبی نیز افزایش یافته و به ۱۲ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر کره‌ای رسیده است. این میزان نسبت به سال قبل ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است.

شمار مرگ و میر ناشی از خودکشی در سال ۲۰۱۸ میلادی در هر ۱۰۰ هزار نفر کره‌ای ۲۶.۶ نفر بوده است که نسبت به سال گذشته ۹.۵ درصد افزایش داشته و این عامل در رتبه پنجم این لیست قرار گرفته است.

خودکشی در کره جنوبی عامل اصلی مرگ در بین افراد بین ۱۰ تا ۳۹ ساله و دومین عامل مرگ و میر در افراد در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ سالگی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، در همین حال تعداد مرگ و میرها در کره جنوبی۴.۷ درصد یا ۱۳ هزار و ۲۸۶ نفر در طول سال افزایش یافته و به ۲۹۸ هزار و ۸۲۰ نفر در سال ۲۰۱۸ میلادی رسیده است. این بالاترین تعداد از زمان شروع به جمع آوری داده‌های مرتبط در سال ۱۹۸۳ میلادی است که روند افزایشی را برای پنج سال متوالی ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره جنوبی عامل مرگ و میر سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پرواز با وسیله نقلیه شخصی هم اکنون به سرعت در حال پیشرفت است زیرا فناوری های جدیدی توسعه یافته اند. مرحله بعدی صنعت پروازهای شخصی به زودی آغاز می شود که شامل تولید نسخه ای از این نوع هواپیما است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی هنگامیکه «فهرست جهانی هواپیماهای برقی عمود پرواز» (World eVTOL Aircraft Directory) اعلام شد، فقط تعداد کمی هواپیمای برقی با این مشخصات ثبت شده بودند. اکنون ۸ سال از آن تاریخ گذشته و بیش از هزار طرح اولیه هواپیمای برقی عمود پرواز ثبت شده اند.

بسیاری از هواپیماهای جدید قرار است در ۳۶ ماه آینده عرضه شوند اما به نظر می رسد شرکت Pivotal Helix زودتر از بقیه بازار را تصاحب کند. این شرکت قصد دارد به زودی ارسال محموله های نخستین هواپیمای برقی عمودپرواز تجاری خود را آغاز کند.

نخستین مرحله تحویل هواپیماهای برقی عمودپرواز این شرکت در ماه جولای سال جاری انجام می شود. البته فروش تجاری محصولات این شرکت از اکتبر ۲۰۲۳ میلادی آغاز شده و آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا ۴ هواپیما و همراه ۲ شبیه ساز پرواز را سفارش داد که در فوریه ۲۰۲۴ میلادی تحویل شدند.

این آزمایشگاه هم اکنون مشغول ارزیابی پتانسیل هواپیمای برقی عمود پرواز مذکور برای طیف وسیعی ازماموریت ها از جمله نظارت، عملیات نیروهای مخصوص، تامین ذخایر برای مناطق دور افتاده و عملیات های نجات است.

این یکی از طرح های مربوط به خودروهای عمودپرواز است که تحت بررسی آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا قرار دارند. شرکت مذکور بخشی از نقشه مسیر توسعه محصول خود را منتشر کرده که شامل یک نسخه ۲ نفره از هواپیمای عمود پرواز هلیکس با ۱۲ پروانه (به جای هلیکس ۸ پروانه ای در حال تولید) و یک نسخه با قابلیت حمل بار ۴۵۰ بار یا فرد به طور خودران است.

هواپیمای برقی عمود پرواز این شرکت با بهای ۱۹۰ هزار دلار، نسبت به هلی کوپترهای معمول ارزان تر است.

کد خبر 6096273 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آیپد و آیفون تاشو سال آینده عرضه می‌شوند
  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه
  • ۱۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • کشف شمشیر کمیاب ۱۰۰۰ ساله
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله در اسپانیا
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • در آمریکا چه خبر است؟