Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا صبح امروز در کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی اظهارداشت: در طول طرح تابستانه برابر آماری که از دروبین های تردد شمار جمع آوری کردیم بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشتیم و آمارهای هر پیمایش در ۱۵۰ کیلومتر انجام شده است.

وی افزود: به جز شهریور ماه که ۴ دهم درصد کاهش تردد داشتیم در مجموع در تابستان امسال افزایش تردد را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه راهور ناجا یادآور شد: در تصادفات فوتی ۴ درصد کاهش و در تصادفات جرحی ۶۵۱ فقره افزایش داشته ایم.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: استان فارس با ۱۸۱ کشته، اصفهان با ۱۴۰ کشته و خراسان رضوی با ۱۱۳ کشته، استان‌های دارای بیشترین تلفات جاده ای در طرح تابستانه بوده اند.

وی ادامه داد: کمترین کشته مربوط به استان اردبیل با ۱۶ کشته، چهارمحال و بختیاری و غرب تهران با ۱۷ کشته کمترین کشتهها را در طرح تابستانه داشته اند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: استان هایی که در طرح تابستان کاهش تصادفات منجر به فوت را داشتند به ترتیب آذربایجان شرقی با ۳۲ نفر، کردستان و اصفهان با ۲۹ نفر کاهش بودند.

سردار حسینی گفت: ۴ استان بیشترین تصادفات مهم را به خودشان اختصاص دادند که به ترتیب عبارتند از استان فارس با سه فقره تصادف مهم و ۱۹ کشته، همدان سه فقره تصادف مهم و ۱۲ کشته و کرمانشاه دو فقره تصادف مهم و ۹ کشته.

رئیس پلیس راه راهور ناجا ادامه داد: فراوانی بیشترین تصادفات به ترتیب عبارتند از تصادفات در جاده های اصلی با ۵۲ درصد، در بزرگراه با ۱۰ درصد در آزادراه با ۹ درصد، در جاده روستایی ۹ درصد و در جاده فرعی ۲۰ درصد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از کشته های تصادفات در سر صحنه هستند. ۵ درصد حین انتقال و ۳۰ درصد در بیمارستان ها.

سردار حسینی اظهار داشت: جمعه ها با ۱۶ درصد حجم تصادفات، پر تصادف ترین روز هفته و شنبه ها با ۱۱ درصد از حجم تصادفات، کم تصادف ترین روز هفته است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا تصریح کرد: ۲۵ فقره تصادف مهم در ۱۹ استان رخ داده که در مجموع در این تصادفات، ۱۴۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: ۶۸ درصد از تصادفات مربوط به بومی های آن استان ها بوده و تنها ۳۲ درصد سهم مسافران و عبوریها بوده است.

سردار حسینی با اشاره به طرح اربعین پلیس راهور ناجا، تأکید کرد: در سال گذشته ۴ هزار و ۷۰۵ دستگاه اتوبوس که مجهز به سامانه سپهتن بودند، ۹ هزار و ۵۶۵ سرویس در مدت زمان ایام اربعین دادند.

وی گفت: در سال گذشته در استان ایلام (مرز مهران) در هر ۲۴ ساعت تعداد ۷۹ هزار و ۵۱۴ نفر تردد داشتیم و در استان خوزستان (مرز شلمچه وچذابه) ۴۳ هزار و ۲۷۱ نفر تردد داشته است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۱۲ درصد تردد ساعتی از ایلام افزایش یافته و ۱۴ درصد تردد ساعتی از دو مرز خوزستان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: ۴ پاسگاه در ایلام و ۱۶۰ تیم با ۹۲۰ نیرو برای طرح اربعین امسال در ایلام مستقر هستند و ۱۲ پاسگاه در خوزستان و ۱۴۰ تیم با ۶۱۳ نیرو در خوزستان هستند.

سردار حسینی گفت: ۹ پاسگاه در کرمانشاه و ۱۴۶ تیم با ۶۴۲ نیرو درطرح اربعین امسال حضور دارند و همچنین ۱۵۲ تیم با ۶۸۴ نیرو در استان های همجوار مستقر هستند که در مجموع ۵۹۸ تیم با دو هزار و ۸۵۹ نیرو در طرح اربعین امسال پلیس راهور فعالیت می کنند.

کد خبر 4728362 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس پلیس راهور ناجا تصادفات رانندگی سامانه سپهتن شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آتش نشانی اربعین حسینی محسن حاجی میرزایی محسن هاشمی اربعین 98 عملیات امداد و نجات آتش سوزی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دادگاه معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

 سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان آذربایجان شرقی گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شد که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار داشت.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه امسال ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی کنند.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفت.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمندسازی معابر اظهار کرد: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافت برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه امسال ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاد که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است