Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بهشتی روز چهارشنبه درجلسه کمیسیون ماده ۵  قم افزود: هنوز استان قم از راه اندازی بلوار پیامبر اعظم(ص) به انتفاع مورد نظر نرسیده‌است.

بلوار پیامبر اعظم(ص) از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا مسجد مقدس جمکران ادامه دارد. طراحی بلوار بر اساس یک مسیر کاملاً مستقیم به طول هفت کیلومتر و عرض ۳۰۰ متر، دربرگیرنده خیابان‌های منشعب به بلوار به‌صورت تقاطع‌های غیر هم‌سطح می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درادامه با اشاره به ساخت و سازها درشهرک پردیسان قم گفت: در رابطه با صدور مجوز احداث واحدهای ویلایی دربرخی مناطق شهرک پردیسان باید به ساکنان همجوار نسبت به ممانعت از صدور تراکم دو و یا سه سه طبقه ای اطمینان داد.
وی افزود: احداث واحدهای ویلایی با مساحت بالا در شهرک پردیسان برای افرادی که متقاضی این قبیل واحدهای مسکونی هستند کاملا توجیه پذیر است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: در صدور پروانههای مسکونی در ابتدای ورودی قم از انتهای خیابان عماریاسر، معیارهای ترافیکی به درستی اجرا نشده و قوس مسیرهای دسترسی تند و ناایمن می باشد.
بهشتی تاکید کرد: همچنین قوس هندسی تونل الغدیر تند و ناایمن است، این تونل در زمان اجرا به دلیل سنگینی تملکات اراضی همجوار به چنین مشکلی دچار شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تا زمان تعیین تکلیف اتصال بلوار آیت الله بهاالدینی به بلوار امام علی(ع) باید نسبت به صدور پروانه های تجاری و صنعتی دقت نظر لازم صورت بگیرد.
وی بیان کرد: آپارتمانسازی در شهرک سالاریه کشش بیشتری ندارد، منطقه سالاریه یکی از نامطلوب ترین مناطق شهر قم از نظر تراکم است.
بهشتی خاطرنشان کرد: در رابطه با مجوز افزایش تراکم در این منطقه باید دقیقا طبق ضوابط و مصوبات استانی عمل شده و رویه واحدی در رابطه با تمام ساکنان در پیش گرفته شود.
وی با اشاره به مصوبه شورای ترافیک مبنی برکاهش عرض خیابان ظهور به جمکران به ۲۰ متر، بیان کرد: کاهش عرض خیابان های استان برای افزایش واحدهای تجاری، مساله سنجیده ای نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در رابطه با تغییر کاربری برخی از باغات حاشیهای شهر قم به واحدهای مسکونی تصریح کرد: درصورتی که روند صدور مجوزات برای متقاضیان اولیه بدون ضابطه انجام بگیرد، تمام متقاضیان نسبت به تغییر کاربری سبز به کاربری زرد فشار خواهند آورد.
وی بیان کرد: دربافت های فرسوده شهر قم، بسیاری از واحدهای مسکونی که در محدوده بافت تاریخی نیستند را میتوان به فضاهای سبز شهری تبدیل کرد.
وی ابراز کرد: منطقه ۴ شهرداری از نظر سرانه های سبز بالاترین میزان فضای سبز استان را دارد که عامل اصلی آن نیز وجود بوستان علوی است اما در هسته مرکزی منطقه ۴، حجم فضای سبز بسیار ناچیز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز دراین جلسه گفت: در۵ سال گذشته، ۵ هزار هکتار از فضای سبز شهری به کاربری های مختلف مسکونی و تجاری تبدیل شده است.
عباس پورمیدانی  گفت: شهرداری قم در رابطه با تغییر کاربری فضای سبز به کاربریهای دیگر باید زمین معوضی را برای ایجاد فضاهای سبز شهری احداث کند.
وی خاطرنشان کرد: درصورتی که شهرداری قم از محل درآمدهای حاصل از تغییر کاربری سبز به احداث بوستان های محلی اقدام کند وضعیت سرانه های سبز قم با رشد چشمگیری مواجه می شود.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قم قم راه و شهرسازی استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم