Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت "شیائومی" از نخستین گوشی هوشمند دنیا با صفحه نمایش ۱۸۰ درجه و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی موسوم به "می میکس آلفا" رونمایی کرده که دارای نمایشگری است که دور تا دور گوشی را پوشش داده و فقط یک نوار عمودی مانع از پوشش تمام سطح گوشی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت شیائومی(Xiaomi) گوشی جدیدی را رونمایی کرده است که شاید از تلاش‌های آن برای تهیه یک نمونه اولیه از گوشی تاشو ناشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گوشی "می میکس آلفا"( Mi Mix Alpha) نام دارد و با داشتن نمایشگر ۱۸۰ درجه که به معنای واقعی کلمه دور تا دور گوشی پیچیده شده است، اولین گوشی دنیاست که تقریبا تمام سطح جلو و پشت آن پوشیده از نمایشگر است.

این شرکت فناوری مستقر در پکن می‌گوید نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی ۱۸۰.۶ درصد است! قسمت‌هایی که در این گوشی توسط نمایشگر پوشیده نشده‌اند تنها بالا و پایین آن و یک نوار در پشت گوشی است که دوربین پشت و حسگرها قرار گرفته‌اند. این قسمت‌ها از تیتانیوم هواپیما ساخته شده‌اند که از فولاد ضدزنگ سبک‌تر است.

در حالی که ویژگی توی چشم این گوشی صفحه نمایش ۱۸۰ درجه آن است، اما این گوشی یک ویژگی دیگر نیز دارد که شاید به همان اندازه جذاب باشد. "میم میکس آلفا" یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد که می‌تواند با وضوح ۱۲۰۳۲ در ۹۰۲۴ پیکسل عکس بگیرد.

همچنین دارای یک دوربین فوق عریض(اولترا واید) ۲۰ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ماکرو ۱.۵ سانتی‌متری و همچنین یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری دو برابری و فوکوس PD دوگانه است.

اما این گوشی دوربین جلو ندارد، چون به آن احتیاج ندارد و دوربین پشتی آن نقش دوربین جلو را هم بازی می‌کند. چرا که می‌توان گفت این گوشی با وجود نمایشگر ۱۸۰ درجه اصلا پشت و جلو ندارد.

یک نوار مشکی عمودی در پشت گوشی تعبیه شده که دوربین روی آن نصب شده است و باعث می‌شود صفحه پشتی کمی کوچکتر از نمایشگر جلویی باشد.

از آنجا که این گوشی تقریباً تمام صفحه است، دکمه‌های فیزیکی(به غیر از دکمه روشن و خاموش در بالا) ندارد و در عوض دارای کناره‌های حساس به فشار است.

اجزای دیگر این گوشی نیز از جمله حسگر اثر انگشت و فناوری آکوستیک که جایگزین هدفون معمولی و بلندگو است، در زیر صفحه نمایش پنهان هستند و مانند نسخه قبلی خود به نام "می میکس"(Mi Mix) از امواج مافوق صوت برای سنجش نزدیکی استفاده می‌کند.

داخل دستگاه یک تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵+، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه تعبیه شده است. این گوشی همچنین دارای باندهای رادیویی ۵G برای هر سه اپراتور اصلی در چین است و از یک باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع ۴۰ وات بهره می‌برد.

در حالی که ممکن است این گوشی مانند یک طرح مفهومی یا یک نمونه اولیه به نظر برسد، شیائومی می‌گوید در حال حاضر در حال تولید آن در تعداد پایین است و در ماه دسامبر آن را عرضه می‌کند. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا در همین زمان در خارج از چین نیز در دسترس خواهد بود یا خیر.

البته نباید از قیمت گزاف این گوشی غافل شد. "می میکس آلفا" ۱۹ هزار و ۹۹۹ یوان یعنی حدود ۲۸۱۰ دلار قیمت دارد و این یعنی حتی گران‌تر از "گلکسی فولد" سامسونگ است که اولین گوشی تاشوی دنیاست.

گذشته از اجزای سازنده، به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری بالای آن احتمالاً به دلیل پیچیدگی‌های مونتاژ این محصول باشد.

شیائومی همچنین گوشی جدید "می ۹ پرو ۵G"(Mi ۹ Pro ۵G) را معرفی کرده است که اولین گوشی جهان با قابلیت شارژ بی‌سیم سریع ۳۰ واتی است. این بدان معناست که شما می‌توانید ‌فقط طی ۶۹ دقیقه دستگاه را به صورت بی‌سیم ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

خیلی جالب است که این گوشی از شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید از آن برای شارژ دستگاه‌های سازگار با Qi مانند هدفون استفاده کنید.

قیمت "می ۹ پرو" با رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی حدود ۵۲۰ دلار و با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی حدود ۶۰۵ دلار خواهد بود که اگر ارزان‌ترین نباشد، حداقل آن را به یکی از ارزان‌ترین پرچمداران ۵G تبدیل می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیائومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال

رنج‌روور اولین خودروی تمام برقی خود را در حال انجام تست در جایی در نزدیکی مدار قطب شمال به نمایش گذاشت. نمونه اولیه با طراحی تمام مشکی خود، وفادار به سبک نمادین برند خود، ظاهر شد و در عین حال کیفیت ساخت خود را به رخ کشید.

به گزارش روزیاتو، اولین آزمایش رنج‌روور برقی در دنیای واقعی به دنبال یک سال توسعه مجازی و اصلاح قطعات آن اتفاق افتاد؛ و حالا برای اولین بار رنج‌روور برقی را بدون هرگونه استتاری می‌بینیم.

لندروور ادعا می‌کند که خودرو جدیدش بی‌صداترین و پیشرفته‌ترین رنج‌رووری است که تاکنون ساخته است.

با این‌همه این خودروی جدید در ظاهر تفاوت زیادی با رنج‌روور‌های معمولی بنزینی که از سال ۲۰۲۲ در بازار هستند ندارد.

برنامه آزمایشی که برای این وسیله نقلیه در نظر گرفته شامل نمایش عملکرد قابل قبول در شدیدترین شرایط آب و هوایی است؛ از دمای منفی ۴۰ درجه در مدار قطب شمال تا دمای بالای ۵۰ درجه در بیابان‌های خاورمیانه.

جگوار لندرور (JLR) بر این باور است که رنج‌روور برقی راه را برای بهبود قابلیت پیشرانه‌های الکتریکی، بهینه‌سازی و سفر‌های لوکس باز خواهد کرد.

با این حال پیش از آنکه بتواند به فروش گذاشته شود باید از پس آزمون‌های دشوار برای ارزیابی از آن در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین بربیاید.

اکنون آزمایش‌ها برای بهینه‌سازی پیشرانه روی دریاچه‌های یخ‌زده سوئد به پایان رسیده است.

یک نوآوری قابل‌توجه در رنج‌روور برقی سیستم کنترل کشش پیشرفته آن است که از تنظیمات سنتی متمایز است. این سیستم جدید مدیریت لغزش چرخ را به هر واحد کنترل محرک الکتریکی اختصاص می‌دهد و زمان واکنش گشتاور در هر چرخ را تا حد زیادی، از حدود ۱۰۰ میلی‌ثانیه به تنها یک میلی ثانیه، کاهش می‌دهد. موضوعی که باعث می‌شود عملکرد کم‌نظیری روی سطوح یخی یا لغزنده داشته باشد.

برد باتری آن چقدر است؟

شرکت خودروسازی بریتانیایی هنوز درباره بسیاری از جزئیات عملکرد رنج‌رور برقی اطلاعاتی منتشر نکرده است.

آنچه می‌دانیم این است که این خودرو از معماری شارژ ۸۰۰ واتی استفاده می‌کند که آن را با مواردی مانند پورشه تایکان یا شاسی‌بلند‌های EV۶ و EV۹ کیا همتا می‌سازد که ساز و کار شارژ فوق‌العاده سریعی دارند.

با توجه به معماری و اندازه بسته باتری، بسیاری انتظار دارند که رنج‌روور برقی بتواند با یک بار شارژ حدود ۶۴۵ کیلومتر را طی کند.

چقدر قیمت خواهد داشت؟

رنج روور برقی در بریتانیا در کارخانه Solihull این شرکت ساخته خواهد شد.

شرکت خودروسازی بریتانیایی لیست انتظار خودروی آینده خود را در ماه دسامبر گشود و ادعا کرد تا ماه فوریه بیش از ۱۶ هزار نفر نسبت به آن ابراز علاقه کردند.

با این حال تا زمانی که این خودرو به طور رسمی معرفی نشود، قیمت آن مشخص نخواهد بود.

با این حال، با توجه به اینکه رنج‌روور بنزینی در حال حاضر قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار پوند دارد، مدل تمام برقی آن می‌تواند نزدیک به ۱۵۰ هزار پوند قیمت داشته باشد.

دیگر خبرها

  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی