Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکبخت گفت: کل شهدای انقلاب اسلامی از زمان میرزارضای کرمانی تا شهادت امام جمعه کازرون ۳ هزار و ۸۸۸ شهید بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ساعد نیکبخت» امروز(چهار شنبه 3 مهر) در یادواره شهدای روحانی استان گلستان اظهار کرد: جنگی که شروع شد برای تکلیف بود و باید بیاندیشیم چرا آمار شهدای روحانی برای بسیاری از مردم جامعه گنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد مردمی شهدای روحانی کشور ادامه داد: افتخار حضور در گردان فاتحین که همه طلبه بودند را داشتم و در هشت سال جنگ 15 بار به دلیل جراحت تا درب سردخانه رفتم و برگشتم.

 

نیکبخت یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس دیدم چگونه طلبه ها پر پر می زدند در زمان هشت سال دفاع مقدس طلبه ها در همه سنگرها فعالیت می کردند و  کربلای 5 شرایطش به گونه ای بود کسی جرات هیچ جنبشی را نداشت ولی طلبه ای را دیدم که پشت لودر نشسته و با وجود اینکه تیر و ترکش خورد از کار دست نکشید و زمانی که ساخت خاکریز تمام شد به شهادت رسید.

 

وی با بیان اینکه هر روز 15 شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، گفت: آیا حکومتی که مبنای آن فقهی و بر محور روحانیت است باید نسبت به بسیاری از موضوعات مثل اختلاس ها و بی عدالتی ها بی تفاوت باشد.

 

رئیس ستاد مردمی شهدای روحانی کشور تاکید کرد: با اهتمام کمیته مردمی شهیدان روحانی توانستیم در کشور 10 کتاب را در خصوص شهیدان روحانی تدوین کنیم و یک جلد از کتاب مربوط به استان های گلستان، گیلان و مازندران است که در زمان هشت سال دفاع مقدس بیشترین شهید روحانی را در راه انقلاب و اسلام تقدیم کردند.

 

نیکبخت با بیان اینکه این کتاب با همکاری روحانیون بسیجی طلاب سه استان شمالی تهیه شده است، افزود: نخستین شهید روحانی دفاع مقدس در جنگ «حجت الاسلام نبی الله سلیمانی فرد» است.

 

وی یادآور شد: کل شهدای انقلاب اسلامی از زمان میرزا رضای کرمانی تا شهادت امام جمعه در کازرون 3 هزار و 888 شهید برآورد شده است.

 

رئیس ستاد مردمی شهدای روحانی کشور  به وجود 93 شهید روحانی جاوید الاثر در دفاع مقدس اشاره کرد و  گفت: در دفاع مقدس 2 هزار و 941 نفر از روحانیون بسیجی، 381 روحانی از سپاه پاسداران، 27 روحانی از ارتش و 16 روحانی از نیروی انتظامی به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان دفاع مقدس اربعین حسینی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع خبرگزاری شبستان پیاده روی اربعین رژه نیروهای مسلح شهدای روحانی یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام