Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@20:58:54 GMT

پیشگیری از تصادفات با ردیابی چشم راننده

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۵۰۵۰

پیشگیری از تصادفات با ردیابی چشم راننده

پژوهشگران آمریکایی قصد دارند برای کاهش تصادفات رانندگی، اپلیکیشن‌هایی ارائه دهند که واکنش چشم راننده را نسبت به تصادف بررسی می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، با پیشرفت‌های اخیر در زمینه فناوری‌های مربوط به ایمنی وسایل نقلیه، امکان بیشتری برای رانندگی ایمن وجود دارد. پژوهشگران "دانشگاه میزوری" (MU) آمریکا سعی دارند دو اپلیکیشن جدید مبتنی بر فناوری ردیابی چشم ارائه دهند که می‌توانند به رانندگی ایمن کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هشدار جلوگیری از برخورد

شاید روزی بررسی تغییرات چشم راننده به خصوص مردمک‌ها، هنگام واکنش نسبت به هشدار جلوگیری از برخورد با یک وسیله نقلیه دیگر بتواند به دانشمندان در طراحی سیستم‌های ایمن‌تر کمک کند.

"جانگ هیامپ کیم" (Jung Hyup Kim)، استادیار دانشکده مهندسی دانشگاه میزوری گفت: دریافت هشدار جلوگیری از برخورد می‌تواند به از بین رفتن تمرکز رانندگان و بروز تصادف منجر شود و ما احساس می‌کنیم که این موضوع، یکی از عوامل موثر در تصادف‌های ناشی از حواس‌پرتی است. برای پیشگیری از بروز این گونه مشکلات، دو راه ارتباطی بین راننده و وسیله نقلیه وجود دارد. اگر راننده مراقب تصادف احتمالی باشد، لزوما نیازی نیست که وسیله نقلیه نسبت به آن آگاه شود، اما اگر هشدار توسط وسیله نقلیه صورت بگیرد، ممکن است به حواس‌پرتی راننده و بروز تصادف بیانجامد.

کیم و "ژیائونان یانگ" (Xiaonan Yang)، دانشجوی دانشگاه میزوری، تغییرات مردمک چشم افراد را در واکنش با هشدار جلوگیری از برخورد با وسیله نقلیه مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها باور دارند که داده‌های به دست آمده، برای آغاز مرحله بعدی ابداع مدل ارتباطی کافی هستند.


ارزیابی تصادفات از دید راننده

ممکن است که مردمک چشم یک شخص بتواند به دانشمندان کمک کند تا تصادفات ناشی از حواس‌پرتی را کاهش دهند. پژوهشگران با استفاده از یک شبیه‌ساز رانندگی توانستند رفتار فیزیکی راننده را در زمان واقعی و با تمرکز بر چشمان راننده هنگام بروز تصادف، ارزیابی کنند.

کیم افزود: ما در این بررسی متوجه شدیم که اندازه مردمک چشمان شخص، براساس واکنش رفتاری نسبت به شدت تصادف تغییر می‌کند. ما اکنون قصد داریم با کمک این داده‌ها، الگو‌های متداول را پیدا کنیم و مدلی برای آزمایش کاهش تصادفات رانندگی ارائه دهیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: راننده تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: تصادف ۲ خودرو پراید در راز و جرگلان باعث فوت و مصدومیت ۷ نفر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی هلال احمر، ابوالفضل محبان اظهار کرد: حادثه برخورد ۲ دستگاه خودرو پراید امروز در محور آغمزار به تنگه راز شهرستان رازوجرگلان یک کشته و ۶ مصدوم داشت.

وی افزود: این سانحه رانندگی ساعت ۱۴:۲۲ در کیلومتر ۱۰ محور آغمزار به تنگه راز گزارش که بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه‌های امداد و نجات کریک و تنگه راز به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام کمک‌های اولیه دو نفر از مصدومان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و چهار نفر نیز توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.

محبان گفت: در این سانحه رانندگی یک نفر نیز جان خود را از دست داد که پیکر وی به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

کد خبر 747674

دیگر خبرها

  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • هافبک نیوکاسل در مسیر تبدیل شدن به راننده کامیون / عکس
  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏
  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی