Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:16:29 GMT

واردات 208 هزار تن شکر خام جهت تامین نیاز بازار

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۵۰۹۱

واردات 208 هزار تن شکر خام جهت تامین نیاز بازار

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به واردات شکر گفت: در سال زراعی جدید 98-99 به دلیل کاهش تولید نیشکر و چغندرقند، شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان نماینده شرکت‌های گروه توسعه نیشکر مکلف به واردات شکرخام به میزان 208 هزار تن بر اساس مجوزهای قانونی لازم، به منظور تامین نیاز بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از این مقدار، اقدامات لازم جهت واردات 143 هزار تن شکر خام صورت گرفت که به لطف خداوند تا این تاریخ 112 هزار تن شکر وارد کشور شده و در حال ترخیص کالا از گمرک و ارسال به کارخانه‌های تولیدی شرکت‌های گروه توسعه نیشکر هستیم.

وی ادامه داد: این شکرها پس از تصفیه به بازار عرضه می‌شوند و از این طریق نیز اشتغال و ارزش افزوده فرآوری این محصول به صنایع داخلی تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه واردات شکر زیر نظر مراجع مربوطه انجام می‌شود، تصریح کرد: شرکت بازرگانی توسعه نیشکر ضمن اعلام ورود شکر به وزارت صنعت، آمادگی خود را جهت توزیع شکر سفید به مردم و صنوف مربوطه اعلام کرده است.

حمیدی افزود: شرکت با این اقدام ضمن جلوگیری از التهاب در بازار و جلوگیری از بالا رفتن قیمت شکر برای مصرف کننده، باعث تکمیل ظرفیت‌های تولید در شرکت‌های گروه توسعه نیشکر شده و همچنین از طریق تصفیه این شکر، اشتغال و ارزش افزوده آن را به اقتصاد داخلی هدایت کرده است.

وی اظهار کرد: بدیهی است پر کردن ظرفیت‌های خالی تولید داخل از طریق واردات برنامه‌ریزی شده و حساب‌شده در چهارچوب مقررات اقتصادی، جهت جلوگیری از افزایش قیمت تصنعی گام مهمی است که با حمایت دولت و تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود و محوریت یافتن تولیدکنندگان در این راستا باعث می‌شود بنیه تولیدکنندگان داخلی تقویت شده و واسطه‌ها نیز از  بازار دور شوند و حقوق مصرف کنندگان نیز در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واردات شکر خام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه از محل صادرات ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شده است، گفت: دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نقشی مهم در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد صادراتی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد امین‌دهقان در نشستی خبری که ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد، بیان کرد: این شرکت سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت، ۷۴۶ هزار تن تولید محصول داشته که از این مقدار ۵۰۰ هزار تن آن به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به تمرکز این شرکت برای به‌دست آوردن بازار آفریقا گفت: این شرکت هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۱ کشور دنیا از جمله هند، چین، امارات،‌ کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی صادر می‌کند.

مدیرعامل نفت سپاهان با تأکید بر اینکه تولید محصولات باکیفیت در نفت سپاهان در اولویت اصلی قرار دارد،‌ افزود: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پایه در منطقه خاورمیانه، کیفیت را به جای تنوع محصولات سرلوحه کار خود قرار داده است.

امین‌دهقان در تشریح گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد: شرکت نفت سپاهان پارسال ۲۴۰ هزار تن محصول را در بازار داخل عرضه کرد.

پیشرفت ۹۰ درصدی ۲ پروژه مهم صادراتی نفت سپاهان

وی همچنین از بهره‌برداری از دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروژه‌های FRW (پارافین‌های مدیکال گرید) و TDAE (تولید روغن فرآیند سبز) هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل نفت سپاهان همچنین از تشکیل معاونت طرح و توسعه برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: هدف از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر افزایش کیفیت محصولات، تولید محصول خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهینامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

به گزارش شانا، شرکت نفت سپاهان از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند.

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند