Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیداحمد ابوالقاسمی‌فر رئیس دانشگاه آزاد واحد شاهرود ظهر امروز در گردهمایی بسیجیان شهرستان شاهرود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد،‌ درباره هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی، ایمان، پایداری و صبر مردم، به رهبری امام خمینی باعث شد که ما تا این مرحله از قدرت و امنیت برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر مروری بر دوران قاجار و قبل از آن داشته باشیم و همزمان نقشه‌ها را بررسی و تطبیق دهیم، خواهیم دید که نقشه‌های جغرافیایی ما در آن زمان دائماً در دست تغییر بوده و خیلی از سرزمین‌های ما را از دست داده‌اند؛ اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل استکبار، غرب و شرق، حتی یک نقطه از مملکت ما از دست نرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود افزود:‌ دشمنان با این فرضیه که می‌توانند مملکت ما را تحت تأثیر افکار خودشان قرار دهند و با این دید که سه‌روزه تهران را پایتخت خودشان قرار دهند و در محاسباتشان برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کشور پیش‌بینی کرده بودند به کشور ما یورش بردند؛ اما واقعیت به گونه دیگری رقم خورد.

ابوالقاسمی‌فر خاطرنشان کرد: دشمن در برنامه‌های از پیش تعیین‌شده خود دچار اشتباهات فاحشی بود و از این نکته غافل شد که ملت ما با روحیه بسیجی، ایمان، صبر، اعتقاد و حمایت از ولایت‌فقیه با توجه با شرایط سخت به دفاع از این نظام و کشور پرداخت، البته دیگر دشمنان ما این واقعیت را درک کرده‌اند و به خاطر همین است که با همه خصومت‌ها جرئت حمله به کشور ما را به خودشان نمی‌دهند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان نیز در این نشست درباره گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس گفت: در کشور ما در هفته دفاع مقدس یاد و خاطره سال‌های جنگ تحمیلی را گرامی می‌دارند. چرا بعد از ۳۰ سال آغاز دفاع مقدس را جشن می‌گیرند؟ جنگ که برای همه کشورها خسارت و عقب‌ماندگی با خود می‌آورد؛ اما چرا جنگ تحمیلی دفاع مقدس می‌شود؟

علی ملک‌شاهکویی افزود: در آن شرایطی که ما کمترین امکانات و ادوات جنگی نداشتیم و هیچ‌کس از ما احتمال وقوع جنگ را نمی‌داد و حتی مهدی بازرگان مدت خدمت سربازی را کاهش داده بود، برای امام(ره) در آن شرایط دو راه بیشتر وجود نداشت: ۱- تسلیم شدن در برابر زورگویی‌های آنها ۲- مقاومت و دفاع از مرز و میهن و اسلام؛ که البته امام به تبع از امام شهیدان راه دومی را انتخاب کرد.

وی تصریح کرد:‌ ما جنگ تحمیلی را تبدیل به یک فرصت کردیم؛ در دنیا هیچ‌کس طرفدار ما نبود، به‌جز ملت خودمان که در آن شرایط در مقابل عراق با دست‌خالی ایستادیم، آیا شرایط آن روز بهتر بود یا امروز؟ آیا درست است که امروز صحبت از مذاکره کنیم؟ آیا این قدرت و امنیتی که اکنون داریم آن زمان داشتیم؟

در پایان مراسم مسئولان در مرقد شهدای گمنام دفاع مقدس واقع در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود حضور یافتند و با ذکر صلوات و قرائت فاتحه با ایشان تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

295 / 167 شاهرود دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بسیج دفاع مقدس ابوالقاسمی فر هفته دفاع مقدس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شاهرود دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بسیج دفاع مقدس هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: امنیت، عزت، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امروز _ سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت_آئین ادای احترام به مقام شامخ شهدا به مناسبت گرامیداشت مقام معلم با حضور مشاور زنان وزیر آموزش و پرورش در شهر یاسوج و با حضور مدیران استان و شهرستانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.

عاطفه‌السادات مدبرنژاد در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و معلم شهید استاد مطهری و تبریک هفته مقام معلم، اظهار کرد: عزت، افتخار، سربلندی و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون جان‌فشانی شهدا است.

وی افزود: شهدا بر گردن ما حق دارند و باید با خدمت به مردم و اعتلای نظام و انقلاب بتوانیم گامی در راستای اهداف والای آنها برداریم.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، گفت: ایران قوی در گرو مدرسه قوی و مدرسه قوی در گرو معلم قوی است که همه این‌ها نشان می‌دهد آموزش و پرورش کانون خلق آینده کشور است.

وی افزود: امروز به نمایندگی از جامعه معلمان با شهدا عهد می‌بندیم که پیام آنان و انقلاب را درک و به نسل آینده و دیگران منتقل می‌کنیم و از آرمان‌های شهدا محافظت و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

جمالی‌آرند با بیان اینکه معلمان معماران و سازندگان آینده کشور و مشعل داران هدایت جامعه هستند، تصریح کرد: معلمان فراتر از وظیفه شغلی خود، ایثار و فداکاری را پیشه کرده و در جهت ترویج آگاهی در جامعه حرکت می‌کنند، آنان در کلاس‌های درس آموزش می‌دهند تا فرزندان ما بتوانند با توانایی‌ها بهترین آینده را برای خود و کشورشان ترسیم کنند.

کد خبر 751502

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 2
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است