Web Analytics Made Easy - Statcounter

چراغی پور، گفت: مراسم اختتامیه ششمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در بخش‌های «آواها و نواهای عاشورایی» ویژه شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام «علی چراغی پور» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این سوگواره در رشته‌های «مداحی و نوحه‌خوانی، چاووش‌خوانی و لالایی خوانی» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بابیان اینکه از زمان اعلام فراخوان سوگواره تا پایان روز 31 شهریور 240 اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این سوگواره در استان ایلام ارسال شده است، گفت: آخرین‌مهلت ارسال اثر 25 شهریورماه سال جاری بود که با توجه به استقبال اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تا 28 شهریور تمدید گردید.

 

وی بابیان اینکه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد 18 استان کشور با ارسال اثر در این سوگواره مشارکت داشته‌اند، تصریح کرد: قریب به 90 هنرمند از سراسر کشور آثار خود را در بخش‌های اعلامی به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند.

 

چراغی‌پور بابیان اینکه مراسم اختتامیه این سوگواره روز یکشنبه 14 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: در مراسم اختتامیه این سوگواره از 50 سال تلاش محمدعلی قربانی، پیر غلام استان ایلام در عرصه ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) به‌ویژه فرهنگ عاشورایی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل می‌شود.

 

 وی با اشاره به اینکه همچنین در این مراسم از 10 نفر از محبان اهل‌بیت (ع) با عنوان خادم العباس (ع) تقدیر می‌شود، افزود: در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه بزرگ عکس اربعین حسینی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان از تصاویر ثبت‌شده هنرمندان ایلام در زمینه عشق و دلدادگی زوار حسینی در پایانه مرزی مهران برپا خواهد شد.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ابراز کرد: مهمان ویژه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلیمن دکتر ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خواهد بود، تصریح کرد: همچنین مهمانانی از حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و رئیس انجمن مداحان کشور نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

 

 وی شناسایی استعدادهای برتر ادبی فعال و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در حوزه آواها و نواهای عاشورایی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی و آیینی را از اهداف این سوگواره برشمرد.

 

منبع: ایسنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی هفته دفاع مقدس اربعین سوگواره علمدار کربلا کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد

اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک و تجلیل از ایده‌های برتر در سالن آمفی تئاتر شهید سلیمانی شهرداری ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، همایش ملی شهر دوستدار کودک امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ با شعار «چگونه محله ام را زیباتر کنم» با حضور میهمانانی از استانداری آذربایجان‌غربی، شورای اسلامی شهر ارومیه، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارشاد استان و به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه و رئیس سازمان فرهنکی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از سخنرانان این مراسم بودند.

در این همایش پویش "چگونه محله‌ام را زیباتر کنم"برگزار شد و از ۱۵۷ آثار ارسال شده، ۶ ایده برتر توسط داوران به عنوان آثار برتر انتخاب و با اهدای جایزه از نفرات برگزیده شده تجلیل به عمل آمد.

هدف اصلی شهر دوستدار کودک مشارکت کودکان و شنیده شدن صدای کودکان توسط مسئولین، مدیران و تصمیم‌گیران شهری است.

شهر دوستدار کودک زمینه ای فراهم می سازد تا این قشر از اجتماع که بی‌صدا هستند و نمی‌توانند صدا، نظرات، ایده‌ها، مسائل و مشکلات خود را به گوش بزرگ‌ترها برسانند، صدای آنها را به گوش مدیران، تصمیم‌گیران شهری رسانده و به این وسیله این نظرات و ایده ها در برنامه‌های توسعه شهری و مسائل مدیریت شهری انعکاس یابد.

کد خبر 750126

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد