Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرسول شیخی زاده صبح چهارشنبه در نشست تخصصی دستگاه های اجرایی و مدیران امور شعب بانک های عامل کردستان پیرامون اعتبارات تخصیصی اشتغالزایی کمیته امداد این استان که با حضور مدیرکل هدایت‌های شغلی کمیته امداد در محل استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۴ هزار نفر از جمعیت کردستان تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه این تعداد ۱۴.۴ خانوارهای کردستان را تشکیل می دهد، افزود: متاسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند روز به روز به تعداد این افراد اضافه می شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: در همین راستا کمیته امداد برای توانمندسازی و اشتغالزایی این مددجویان تسهیلاتی را در نظر گرفته تا بتواند سالانه تعدادی از آنان را به خودکفایی رسانده و از تحت پوشش خارج کند.

شیخی زاده یادآور شد: در سال گذشته از محل اعتبارات تبصره ۱۶ در بحث اشتغال ۳۹ میلیارد تومان سهم استان کردستان بود که ۱۰۰ درصد آن جذب شد و برای تعدادی از مددجویان کردستانی ایجاد اشتغال کرد.

وی بیان کرد: در بحث اشتغال پایدار روستایی نیز در سال ۹۷ با توجه به اینکه این اعتبارات دیر ابلاغ شد از سهم ۸۸ میلیارد تومانی تنها ۱۵ میلیارد تومان آن جذب شد که سعی می شود امسال این اعتبار به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان به بسته های تشویقی و حمایتی برای کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را به کار می گیرند نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این بسته های تشویقی در بحث بیمه است که به مدت دو سال تا ۲۳ درصد مبلغ حق بیمه که توسط کارفرما باید پرداخت شود، توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

شیخی زاده اظهار داشت: همچنین هر کارفرمایی که مبادرت به اخذ قرارداد سه ساله با مددجویان کمیته امداد کند، تا مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به ازای هر مددجو به وی تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

وی افزود: یک طرح دیگر نیز به اینگونه است که تا سقف ۲۰۰ نفر می توان به صورت ترکیبی هم بخشی از بیمه مددجو را پرداخت کنیم و هم اینکه تسهیلات ارزان به کارفرماها داده شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان به مشکلات حوزه اشتغال مددجویان نیز اشاره کرد و ادامه داد: عدم سرمایه در گردش برای طرح های خدمات توزیعی، عدم پرداخت تسهیلات مجدد برای توسعه طرح و مشکلات تضامین بانکی از مهمترین این مشکلات است.

شیخی زاده یادآور شد: همچنین بازپرداخت تسهیلات طرح های کشاورزی که به صورت ماهیانه تقسیط شده است و با توجه به اینکه بیشتر این طرح ها سالانه اجرایی شده و به سوددهی می رسند از دیگر مشکلات این حوزه است که انتظار داریم در این راستا چاره ای اندیشیده شود.

کد خبر 4728487

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شیراز اربعین 98 شهرکرد گرگان استانداری سمنان اجلاس جاده ابریشم خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس بیرجند سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود