Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ جلسه مهدی قره‌شیخلو، رئيس سازمان دارالقرآن الكريم با درخشان‌نيا، معاون وزير و رئيس سازمان ثبت احوال كشور روز گذشته، دوم مهرماه با حضور حجت‌‌الاسلام شفيعی، مدير اداره ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن و خسروی، مديركل بازرسی سازمان ثبت و احوال كشور در محل سازمان ثبت احوال برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين جلسه، قره‌شیخلو، رئيس سازمان دارالقرآن گزارشی از فعاليت‌های قرآني ارائه کرد. همچنین، با توجه به اينكه سازمان دارالقرآن‌ الكريم به عنوان حوزه تخصصی مديريت و راهبری فعاليت‌های قرآنی سازمان تبليغات اسلامی براساس بند 16 از ماده 6 اساسنامه سازمان تبليغات اسلامی مسئوليت توسعه ‌آموزش‌های قرآنی و صدور مجوز تأسيس مؤسسات قرآنی، مردمی و خانه‌‌های قرآن و عترت را برعهده دارد و مطابق جلسه 573 مورخه 8/9/84 شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول اجرای طرح ارزيابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن‌ است، به منظور ارائه خدمات حمايتی به اقشار مختلف مردم(متقاضيان تأسيس مؤسسه و خانه قرآن، متقاضيان مدرك رسمی حفظ قرآن‌) نيازمند احراز هويت الكترونيكی است و ضرورت دارد با استفاده از سامانه‌های برخط در لحظه، هويت افراد را شناسايی و ضمن دريافت برخی از اطلاعات تكميلی نسبت به پذيرش يا رد درخواست اقدام کند، که در این رابطه نیز درخواست همکاری و مساعدت از سوی رئیس سازمان دارالقرآن مطرح شد.

در پايان این دیدار، معاون وزير و رئيس سازمان ثبت احوال کشور نیز ضمن ابزار علاقه‌مندی برای همكاری و حمايت از توسعه فعاليت‌های قرآنی به منظور رفاه حال جامعه قرآنی دستور اقدام لازم را صادر کرده و مقرر شد تا در مورد بهره‌مندی کارکنان و خانواده ثبت و احوال از ظرفيت‌های سازمان، جهت توسعه فعاليت‌های قرآنی همكاری متقابل صورت پذيرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی همکاری سازمان دارالقرآن سازمان ثبت احوال ابراز هویت متقاضیان تأسیس مؤسسات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی قزوین گفت: این آزمون کتبی صبح امروز در مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا با شرکت ۱۷۰ نفر برگزار شد.

آهویی افزود: شرکت کنندگان در حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم با هم رقابت کردند.

وی اضافه کرد:  نتایج این آزمون حداکثر تا یک ماه نیم آینده در سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

به گفته مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی قزوین، مرحله دوم این آزمون تیرماه به صورت شفاهی برگزار می‌شود.

آهویی اضافه کرد: بعد از برگزاری مرحله سوم آزمون، پذیرفته شدگان نهایی، مدارک سطح یک تا پنج شورای عالی انقلاب فرهنگی را دریافت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • باشگاه استقلال به طور رسمی پایان همکاری با خطیر را اعلام کرد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • قدردانی از باسابقه‌ترین مربی قرآنی حرم مطهر رضوی در روز معلم
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است