Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:01:55 GMT

۱۹ هزار گلزار مطهر شهدا گلباران می شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۵۲۵۸

۱۹ هزار گلزار مطهر شهدا گلباران می شود

به گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد اظهار داشت: این مراسم در بیش از ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدای سراسر کشور از جمله گلزار شهدای اهل تسنن در استان‌های مرزی و گلزار شهدای اقلیت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: این تقارن فرصت مغتنمی است تا با ایجاد و تقویت پیوند و ارتباط عمیق بین فرهنگ عاشورا و شهدای انقلاب اسلامی ضمن بهره‌برداری از حضور تمامی اقشار جامعه با تلفیق و متناسب کردن فعالیت‌های اجرایی برنامه‌ها را در فضای مراسم محرم اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام کاویانی راد افزود: مراسم میهمانی لاله‌ها با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه ۴ مهرماه در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس به‌ عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» با هدف تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس، مدافعین حرم، شهدای فاجعه منا، شهدای هسته‌ای، شهدای ترور و شهدای امنیت و خانواده‌های معظم آنان و با حضور مسئولان کشوری، استانداران، فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هم‌زمان در گلزار بهشت‌ زهرا (س) تهران و در ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سایر برنامه‌های این روز گفت: تعویض پرچم گلزار مطهر شهدا، برگزاری همایش تجلیل از فرماندهان، شهدای دفاع مقدس و شهدای دوران انقلاب در مراکز استان‌های کشور با اهدای تندیس و لوح سپاس به خانواده این عزیزان، هماهنگی برای دیدار مسئولان کشوری و لشگری از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، تجلیل از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در قالب طرح سپاس، نواختن زنگ دفاع و مقاومت، سرکشی به مدارس شاهد به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس، هنرهای تجسمی و حجم در سراسر کشور، هماهنگی با صداوسیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی استان‌ها برای پرداختن به این موضوع، فضاسازی و اجرای طرح‌های تبلیغاتی محیطی از جمله این برنامه‌ها هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا مزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» در گلزار شهدای همدان آرام گرفت

ایسنا/همدان مراسم تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده جنگ تحمیلی، شهید حاج «محمد رنجنوش» با حضور انبوه عزاداران مردم دارالمومنین همدان برگزار شد.

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده جنگ تحمیلی، شهید حاج «محمد رنجنوش» با حضور انبوه عزاداران مردم دارالمومنین همدان و نیز با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی در میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار شد و پیکر این شهید والا مقام در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

شهید حاج «محمد رنجنوش» در اول فروردین ۱۳۴۰ در روستای قورجینه شهرستان کبودراهنگ متولد شد. پدرش صفرعلی و مادرش گل بندی نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. کارگر بود. سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد.

حاج محمد رنجوش از شهدای جاویدالاثر تیپ ۳۲ انصارالحسین همدان، ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

والدین این شهید گرانقدر به دیار باقی شتافتند و همسر بزرگوار شهید دو فرزند پسر شهید رنجنوش را پرورش داد.

به گزارش ایسنا، در تفحص منطقه شلمچه بقایای پیکرش به دست آمد که پس از ۳۸ سال با آزمایش DNA هویتش مشخص و به خانواده وی اعلام شد.


به گزارش ایسنا، استان همدان ۴۰۰ شهید مفقودالاثر دارد که هویت ۳۰ نفر از آنها توسط آزمایش DNA مشخص شده‌ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» در گلزار شهدای همدان آرام گرفت
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • وداع دزفولی‌ها با شهید عشیری لیوسی/ پایان فراق پس از ۴۲ سال
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تشییع پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس، فردا در خوزستان
  • گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر غبارروبی شد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان