Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: کشور افغانستان خطر بسیار جدی برای فرش دستباف ایرانی است، راحت‌ترین شکل اشتغال در افغانستان با سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها تولیدات فرشی است. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، فرشته دست‌پاک ظهر امروز در جلسه کارگروه فرش استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه زحمات زیادی برای ثبت جهانی فرش قم کشیده شده است، اظهار داشت: برای عدم جعل فرش‌های دیگر به‌عنوان فرش قم، تولیدکنندگان و بازرگانان این نوع فرش نشان  فرش قم را در فرش ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به غیرقانونی بودن جعل فرش قم، افزود: برخی از تولیدکنندگان فرش‌هایی شبه دستباف تولید می‌کنند که مقررشده جلسه‌ای با آن‌ها برگزار شود تا برای تشخیص فرش دستباف قم، فرش شبه دستباف و ماشینی بودن فرش را بر روی فرش ثبت کنند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با تأکید بر لزوم استفاده تولیدکنندگان فرش از ابریشم ایرانی، گفت: ما از سال گذشته متوجه تولید ابریشم در گیلان و خراسان رضوی شدیم، در سال‌های قبل تعرفه واردات ابریشم 15 تا 26 درصد بود که در سال 98 تعرفه واردات ابریشم به 45نا 50 درصد رسید اما پس از بررسی‌های متوالی متوجه شدیم تولیدکنندگان ابریشم در ایران نمی‌توانند نیاز بافندگان شهرهای مختلف را با آن کیفیت مطلوب تولید کنند.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی بافندگان در یک مکانیسم 5 ساله باید کیفیت ابریشم ایرانی افزایش پیداکرده و نیز تعرفه واردات ابریشم تا 15 تا 26 درصد در سال آینده کاهش پیدا کند.

دست‌پاک با اشاره بر تحریم فرش ایرانی توسط آمریکا، عنوان کرد: از شش مرداد سال گذشته فرش دستباف توسط آمریکا تحریم شده است، اما برای صادرات فرش دستباف ایرانی برای زیر یک‌میلیون دلار نیاز به پیمان‌سپاری ارزی نیست و اکثر صادرات بازرگانان زیر یک‌میلیون دلار است.

صادرات، راه نجات فرش دستباف ایرانیصادرات فرش دستباف ایران به آمریکا صفر شدپیشنهاد افزایش مهلت بازگشت ارز صادراتی فرش دستباف به 12 ماه

وی با گلایه از تولیدکنندگان و بازرگانان فرش قم برای عدم حضور در نمایشگاه‌های جهانی، افزود: متأسفانه حضور فرش‌بافان قمی در نمایشگاه‌های جهانی کمرنگ است، برای پیشرفت این صنعت و گسترش آن در کشورهای خارجی  حضور در این نمایشگاه‌ها لازم و ضروری است، اما باید استانداری قم حمایت‌های لازم را از این افراد داشته باشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: به‌عنوان نمونه کشور افغانستان خطر بسیار جدی برای فرش دستباف ایرانی است، راحت‌ترین شکل اشتغال در افغانستان با سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها تولیدات فرشی است.

وی سپردن فرش را به وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاری اشتباه برشمرد و یادآور شد: متأسفانه صنایع‌دستی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سابق و وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فعلی سپرده‌شده است و سپردن فرش به این وزارت خانه اشتباه است، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند که “حوزه فرش متعلق به بازرگانی است”.

انتهای پیام/

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران نوشت: علی آبادی درباره صادرات خودرو به آفریقا گفت: در خودرو هر چقدر هم خودمان به خود انتقاد وارد کنیم اما نامدار هستیم زیرا تولیدکننده ایم. پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال این عدد بیشتر خواهد شد.

علی آبادی تاکید کرد: امروز خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده بنابراین باید در این حوزه جهش تولید رخ دهد تا خودرو ماهیت سرمایه‌ای خود را از دست دهد و اگر کسی خودرویی خرید در پارکینگ گذاشت بداند که این خودرو دیگر حالت سرمایه برای او ندارد.

وی افزود: هم کشورهای آفریقایی و همسایه و هم برخی از کشورهای اروپایی طالب خرید خودروی ایرانی هستند.

علی آبادی تصریح کرد: واردات و صادرات مکمل هم هستند و حتی اگر به اندازه دنیا هم تولید کنیم باید واردات انجام شود. ما در حوزه خودرو نیاز به تنوع داریم منتهی برای حمایت از ساخت داخل مقرراتی می‌گذاریم. در حوزه خودرو در آستانه رقابت با دنیا باید قرار گیریم نه در رقابت با خودمان. اگر خودمان را به این رقابت‌ها نرسانیم شکست می‌خوریم و همین چیزهایی را که هم داریم از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هر کالایی که نتواند صادر شود یعنی برنامه در آن حوزه جامع نیست.

کد خبر 847863 برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند