Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از تغییر زمان برگزاری جلسات علنی مجلس خبرداد و گفت: از هفته آینده جلسات علنی مجلس در دو نوبت صبح و عصر یکشنبه و در نوبت صبح روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 3مهر ) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقادات نسبت به  نحوه بررسی لایحه تجارت در مجلس ،گفت: کتاب اول لایحه تجارت با عنوان «قراردادهای تجارتی» در ۳۳۱ ماده به تصویب مجلس رسید که نظر اقتصاددانان و حقوقدانان نیز در این زمینه اخذ شد اما در صداوسیما مسائلی مثل رکوردزنی در تصویب این لایحه مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کتاب دوم لایحه تجارت در رابطه با استناد تجارتی به زودی در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد، گفت: قانون تجارت مشکلاتی مثل خلأ قانونی لیزینیگ، دلالی و واسطه‌گری را حل می‌کند. قانون تجارت فعلی در سال ۱۳۱۱ تصویب و در سال ۱۳۴۷ اصلاح شده که با توجه به شورای نگهبان در رابطه با شرعی نبودن آن و همچنین تجارب مجالس هفتم، هشتم و نهم بررسی‌های کارشناسی در مجلس از سوی نمایندگان و مرکز پژوهش‌ها، اقتصاددانان و حقوقدانان صورت گرفته و بستر مناسبی را برای اصلاح قانون فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید منصفانه انتقادات خود را مطرح کنند  گفت: امیدواریم رئیس سازمان صداوسیما هم نظارت بیشتری بر برنامه‌های این سازمان داشته باشد. ما در جلسه هیأت رئیسه نیز مقرر کردیم که شورای نظارت بر نمایندگان این موضوع را بررسی کنند و صاحب‌نظران و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها نیز در برنامه‌های مربوطه استفاده شود تا اظهارنظرها کارشناسی باشد.

 

وی همچنین در ادامه از تغییر زمان برگزاری جلسات  علنی مجلس خبر داد و گفت: از هفته آینده جلسات علنی مجلس در دو نوبت صبح و عصر یکشنبه و همچنین در نوبت صبح روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود و کمیسیون‌ها نیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهند.

 

عباسی از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس در خصوص یارانه‌ها با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، نیرو، اقتصاد، کار، مرکز پژوهش‌ها، اتاق اصناف و بازرگانی خبر داد و گفت: در این جلسه که بیشتر در خصوص یارانه‌ها، یارانه‌های پنهان و همچنین یارانه‌های بخش انرژی برگزار می‌شود این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت که ۹۸۰ تا ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان که پرداخت می‌شود باید در چارچوب باشد.

 

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: برخی نگرانی‌هایی درباره عدم واریز یارانه شهریورماه داشتند که سامانه‌ای به این منظور مشخص شده و کسانی که به ناحق یارانه‌شان قطع شده می‌توانند از این طریق موضوع را پیگیری کنند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس اربعین حسینی دفاع مقدس نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل استان همدان رژه نیروهای مسلح پیاده روی اربعین علنی عباسی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اعلام محمدباقر قالیباف به پایان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از نواختن زنگ پایان جلسه نوبت صبح صحن مجلس اعلام کرد: ساعت ۱۴:۳۰ امروز، جلسه مجلس با دستورکار رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 6091938 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد